HEAL DSpace

Detection of crack growth through strain sensing in marine structures

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μακρής, Παύλος el
dc.contributor.author Makris, Pavlos en
dc.date.accessioned 2024-02-09T09:42:10Z
dc.date.available 2024-02-09T09:42:10Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58824
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26520
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Bayesian en
dc.subject Monte Carlo en
dc.subject Sea state en
dc.subject Sensor placement en
dc.subject Stohastic en
dc.subject Πλοίο el
dc.subject Μεταλλική κατασκευή el
dc.subject Στοχαστικό θαλάσσιο περιβάλλον el
dc.subject Κατάσταση θάλασσας el
dc.subject Κυματικό φάσμα el
dc.title Detection of crack growth through strain sensing in marine structures en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Structural Health Monitoring en
heal.classification Fatigue Crack Growth en
heal.classification Spectral fatigue analysis en
heal.classification Finite Element en
heal.classification Διάδοση ρωγμής el
heal.classification Ocean Engineering en
heal.classification Κόπωση el
heal.classification Φασματική ανάλυση el
heal.classification Πεπερασμένα στοιχεία el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-06
heal.abstract Cracks in ship and marine structures develop as early as the construction phase. Typically, these cracks may not immediately compromise the structural integrity of the vessel, but they have the potential to propagate when exposed to the marine environment. Presently, crack assessment primarily relies on the principles of preventive maintenance. However, this thesis is specifically dedicated to investigating fatigue cracks and aims to develop advanced tools that facilitate crack Structural Health Monitoring (SHM), enabling a shift towards predictive maintenance strategies. The first tool developed in this research is an innovative fatigue assessment methodology, which is the principal focus of this thesis. This tool combines spectral analysis and stochastic crack growth models by incorporating a state model, two methods not often combined in the industry. The proposed framework effectively models both the material uncertainties and the randomness in the experienced ocean waves encountered by the ship which is the main contributing factor to fatigue. In order to model all these uncertainties, the proposed method treats several physical parameters as random variables. Each realization of these variables, allows for the construction of a potential crack growth path. The obtained set of stochastic crack paths is further used in order to perform reliability estimations in the entire life cycle. The second tool aims to establish a methodology for formulating a surrogate model for a cracked structural element by employing the finite element method (FEM). The latter gives an accurate representation of the cracked structure, enabling effective and efficient sensor placement strategies, used within crack SHM systems. en
heal.abstract Τα πλοία και οι θαλάσσιες κατασκευές γενικότερα εμφανίζουν ρωγμές αρκετά νωρίς στον κύκλο ζωής τους. Αν και αυτές οι ρωγμές δεν αποτελούν άμεση απειλή για την δομική ακεραιότητα της κατασκευής, όταν αλληλοεπιδρούν με το θαλάσσιο περιβάλλον κατά την λειτουργία του πλοίου, μπορούν να διαδοθούν θέτοντας σε κίνδυνο τη δομική ακεραιότητά τους. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι ρωγμές από την ναυτιλία είναι βασισμένος στην πρόληψη της αστοχίας. Η παρούσα διπλωματική, επικεντρώνεται σε ρωγμές λόγω κόπωσης, και στοχεύει να αναπτύξει εργαλεία που θα υποστηρίξουν ένα σύστημα παρακολούθησης της δομικής ακεραιότητας ρηγματωμένων κατασκευαστικών στοιχείων το οποίο πλέον θα στοχεύει στην πρόβλεψη της αστοχίας. Επιγραμματικά, το πρώτο εργαλείο που αναπτύχθηκε είναι μια καινοτόμα τεχνική μελέτης της κόπωσης, η οποία αποτελεί και το κύριο μέρος αυτής της διπλωματικής. Συγκεκριμένα, η τεχνική αυτή συνδιάζει την φασματική ανάλυση με στοχαστικά μοντέλα διάδωσης ρωγμών, μέσα από ένα διακριτοποιημένο στο χρόνο μοντέλο. Λαμβάνει υπόψην τόσο την αβεβαιότητα του υλικού όσο και αυτην που οφείλεται στην κοπωτική φόρτιση η οποία προέρχεται κυρίως από θαλάσσιους κυματισμούς, στοχαστικούς εκ φύσεως. Λόγω αυτών των αβεβαιοτήτων η μέθοδος αντιμετωπίζει ορισμένες από τις παραμέτρους του φυσικού προβλήματος ως τυχαίες μεταβλητές. Για διάφορες πραγματοποιήσεις αυτών, προκύπτει εν τέλει, ένα σύνολο από διαφορετικά σενάρια για την διάδοση της ρωγμής. Περαιτέρω στατιστική ανάλυση αυτών οδηγεί σε πιθανοθεωριτικές εκτιμήσεις για τον κύκλο ζωής της κατασκευής. Το δεύτερο εργαλείο επικεντρώνεται στην δημιουργία μας μεθοδολογίας κατασκευής υποκατάστατων μοντέλων για κατασκευαστικά στοιχεία με ρωγμές χρησιμοποιώντας την μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων. Τα μοντέλα αυτά υποστηρίζουν την διαδικασία επιλογής αρχιτεκτονικής για την τοποθέτηση αισθητηρων στα πλαίσια ενός συστήματος παρακολούθησης δομικής ακεραιότητας ρηγματωμένων κατασκευαστικών στοιχείων. el
heal.advisorName Anyfantis, Konstantinos en
heal.advisorName Ανυφαντής, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Georgiou, Ioannis en
heal.committeeMemberName Zervaki, Anna en
heal.committeeMemberName Γεωργίου, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Ζερβάκη, Άννα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 79 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα