dc.contributor.author |
Χόνδρος, Βασίλειος
|
el |
dc.contributor.author |
Chondros, Vasileios
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-02-13T10:04:33Z |
|
dc.date.available |
2024-02-13T10:04:33Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58876 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26572 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υπολογιστικό μοντέλο |
el |
dc.subject |
Αεροπορικός κινητήρας |
el |
dc.subject |
Διαγνωστική |
el |
dc.subject |
Ανάλυση ευαισθησίας |
el |
dc.subject |
Diagnostics |
en |
dc.subject |
Engine Model |
en |
dc.subject |
Safran M88 |
en |
dc.subject |
Turbofan |
en |
dc.subject |
PROOSIS |
en |
dc.subject |
Μοντελοποίηση |
el |
dc.title |
Ανάπτυξη υπολογιστικού μοντέλου κινητήρα Safran M88-3 στο περιβάλλον PROOSIS |
el |
dc.title |
Development of a Safran M88-3 engine model in PROOSIS environment |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Στροβιλομηχανές |
el |
heal.classification |
Turbomachines |
en |
heal.classification |
Αεροπορικοί κινητήρες |
el |
heal.classification |
Jet engines |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-10-18 |
|
heal.abstract |
Στα πλαίσια της εργασίας αυτής έγινε εκτεταμένη βιβλιογραφική έρευνα για τον αεροπορικό κινητήρα Μ-88, της γαλλικής εταιρίας κατασκευής στροβιλοκινητήρων, Safran. Ο εν λόγω κινητήρας χρησιμοποιείται κυρίως για τα στρατιωτικά αεροσκάφη Rafale, της γαλλικής εταιρίας κατασκευής αεροσκαφών Dassault. Τα στοιχεία που προέκυψαν από τη βιβλιογραφία, χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη ενός μοντέλου προσομοίωσης της λειτουργίας του κινητήρα, M-88.
Το λογισμικό δημιουργήθηκε στο υπολογιστικό περιβάλλον αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού Proosis και έγινε χρήση των βιβλιοθηκών του προγράμματος, οι οποίες μεταξύ άλλων έχουν δημιουργηθεί και από το Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών (Ε.Θ.Σ) του Ε.Μ.Π. Με τη βοήθεια του λογισμικού αρχικά μέσω της δυνατότητας wizard που επιτρέπει τη δημιουργία πολύπλοκων προσομοιώσεων γίνεται η ανάλυση του σημείου σχεδιασμού του κινητήρα. Έπειτα με χρήση τόσο του wizard αλλά και με τη χρήση κατάλληλου κώδικα υπολογίζεται ο βέλτιστος προγραμματισμός του ακροφυσίου τόσο για ξηρή όσο και για υγρή λειτουργία με βάση τη θέση μανέτας (PLA) που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες διορθωμένες στροφές του άξονα χαμηλής. Με αυτόν τον τρόπο υπολογίστηκε επίσης η αντίστοιχη γραμμή λειτουργίας του κινητήρα στο επίπεδο της θάλασσας. Από τα αποτελέσματα αυτά προέκυψαν κατάλληλοι πίνακες αρχικοποίησης των αλγεβρικών μεταβλητών του μοντέλου έτσι ώστε να γίνει δυνατή η προσομοίωση σε οποιοδήποτε σημείο λειτουργίας επιθυμεί ο χρήστης (υψόμετρο και Mach πτήσης). Με βάση τα δεδομένα αυτά και με τη χρήση κατάλληλου κώδικα έγινε προσομοίωση του κινητήρα σε όλο τον φάκελο πτήσης του αποδεικνύοντας τις δυνατότητες του μοντέλου. Τέλος, με χρήση κατάλληλου κώδικα έγινε μία ανάλυση ευαισθησίας με σκοπό τον προσδιορισμό των πιο κατάλληλων μετρήσεων για τη διάγνωση βλαβών των επιμέρους συνιστωσών, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν και υπογραφές τυπικών βλαβών οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάγνωση από το προσωπικό της πολεμικής αεροπορίας. |
el |
heal.abstract |
In the context of this diploma thesis, extensive bibliographic research was done on the M-88 aircraft engine, of the French engine manufacturing company, Safran. The engine is used for the Rafale military aircraft of the French aircraft manufacturer Dassault. Data obtained from the bibliography were used to develop a simulation model of engine operation, M-88, because nowadays its very useful to create software to predict the behavior of an engine, in order to diagnose faults and also design more efficient engines.
The simulation model was created in the Proosis object-oriented programming environment and used the libraries within the program, which, among others, have been developed by the Lab of Thermal Turbomachinery (LTT) of the National Technical University of Athens. Initially by using the wizard tool, that allows the creation of complicated simulations, the design point of the engine is calculated. Then by using the wizard but also with some additional code, the schedule of the nozzle is calculated for dry and wet conditions based on the position of the throttle (PLA). To be more specific there is a function connecting the PLA and the corrected rotational speed of the low-pressure shaft. By using this type of calculations, the operational line on sea level was also calculated. The results of the previous calculations were used as initialization for the simulation of any operating point (with different Mach and altitude). Based on the data from previous calculations and additional code, there was a simulation of the flight envelope of the engine. Finally, using appropriate code, a sensitivity analysis was performed in order to determine the most suitable measurements for the diagnosis of individual component failures, while at the same time signatures of typical failures were created which can be used for diagnosis by the personnel of the air force. |
en |
heal.advisorName |
Αρετάκης, Νικόλαος |
el |
heal.advisorName |
Aretakis, Nikolaos |
en |
heal.committeeMemberName |
Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννάκογλου, Κυριάκος |
el |
heal.committeeMemberName |
Mathioudakis, Konstantinos |
en |
heal.committeeMemberName |
Giannakoglou, Kyriakos |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
126 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|