dc.contributor.author |
Κοροβέσης, Αθανάσιος
|
el |
dc.contributor.author |
Korovesis, Athanasios
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-02-13T10:14:10Z |
|
dc.date.available |
2024-02-13T10:14:10Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58881 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26577 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Cold ironing |
en |
dc.subject |
Ελλιμενισμός |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρική ενέργεια |
el |
dc.subject |
Ατμοσφαιρική ρύπανση |
el |
dc.subject |
Πίνακας διασύνδεσης ξηράς |
el |
dc.title |
Ανάλυση εξορθολογισμένης διαχείρισης ενεργειακών απαιτήσεων πλοίων κατά τον ελλιμενισμό τους |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ναυτική μηχανολογία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-10-16 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία αξιολογείται η χρήση της τεχνολογίας του Cold Ironing ως μέσο για την μείωση των αέριων ρύπων που προκαλούνται από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα σε όλο τον κόσμο. Πραγματοποιείται εκτίμηση των ενεργειακών αναγκών 35 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τον ελλιμενισμό τους με στόχο την διαστασιολόγηση του πίνακα διασύνδεσης ξηράς.
Αρχικά, γίνεται μία ανάλυση της παρούσας κατάστασης της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο και εν συνεχεία του τρόπου με τον οποίο αυτή επηρεάζει τους ανθρώπους αλλά και το φυσικό περιβάλλον. Αναφέρεται ακόμα η πορεία την οποία θα ακολουθήσει η ναυτιλία τα επόμενα χρόνια με γνώμονα την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, όπως αυτή ορίζεται από τα υπεύθυνα ρυθμιστικά όργανα.
Ύστερα, τεκμηριώνεται η βαρύνουσα σημασία που έχουν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο παγκόσμιο ενεργειακό ισοζύγιο ενώ ακολούθως παρουσιάζεται η τεχνολογία του Cold Ironing με τα χαρακτηριστικά της και την ικανότητα της να αποτελεί μια ικανοποιητική περιβαλλοντικά φιλική λύση. Στο πλαίσιο αυτό, περιγράφεται πλήρως η αντίστοιχη νομοθεσία η οποία διέπει τις εγκαταστάσεις των μονάδων Cold Ironing.
Στη συνέχεια της εργασίας, παρουσιάζονται τα δεδομένα των πλοίων από τα οποία εξήχθησαν όλα τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα. Η επεξεργασία αυτών, οδήγησε στην δημιουργία ενός τρόπου εκτίμησης των ενεργειακών αναγκών κατά την παραμονή στο λιμάνι που εν δυνάμει επεκτείνεται σε όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Για την εκτέλεση των απαιτούμενων υπολογισμών, γίνεται ανασκόπηση των γενικών αρχών των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων στα πλοία σύμφωνα με τους αντίστοιχους κανονισμούς. Συμπεριλαμβάνεται ανάλυση των ηλεκτρικών δικτύων και παρουσιάζεται η μεθοδολογία υπολογισμού του ρεύματος γραμμής και κατ’ επέκταση ο τρόπος υπολογισμού της διατομής των αγωγών και της διατομής των ζυγών του πίνακα. Επιπρόσθετα, εκτελείται μελέτη για την προστασία από βραχυκύκλωμα καθώς και μελέτη της αντοχής των ζυγών του πίνακα.
Τέλος, παρουσιάζονται δύο περιπτώσεις εγκαταστάσεων, μία μεγαλύτερη του 1 MW και μία μικρότερη στις οποίες εφαρμόζονται όλες οι παραπάνω μεθοδολογίες με τα αντίστοιχά τους αποτελέσματα για την πλήρη διαστασιολόγηση του πίνακα διασύνδεσης. |
el |
heal.advisorName |
Προυσαλίδης, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Δημόπουλος, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
98 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|