dc.contributor.author | Παπαδάκης, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Papadakis, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2024-02-13T11:46:50Z | |
dc.date.available | 2024-02-13T11:46:50Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58888 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26584 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Carbon Capture and Storage | en |
dc.subject | Carbon Capture Utilization and Storage | en |
dc.subject | LCO2 Carrier | en |
dc.subject | Δέσμευση και αποθήκευση CO2 | el |
dc.subject | Δέσμευση χρησιμοποίηση & αποθήκευση CO2 | el |
dc.subject | Πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2 | el |
dc.title | Μελέτη σκοπιμότητας δρομολόγησης πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου CO2 | el |
dc.title | Feasibility study for the routing of a liquefied CO2 carrier | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων | el |
heal.classification | Μελέτη σκοπιμότητας | el |
heal.classification | Feasibility study | en |
heal.classification | Liquefied gas carriers | en |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-10-16 | |
heal.abstract | Η επιδίωξη μιας καθαρής κοινωνίας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έχει ωθήσει την παγκόσμια κοινότητα σε μια διαρκή αναζήτηση για νέες λύσεις που αφορούν στο περιβάλλον. Έτσι, η δέσμευση, η αποθήκευση, η χρήση του διοξειδίου του άνθρακα καθώς και η ανάπτυξη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 μονοπωλεί το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινότητας. Τα LCO2 carriers πρόκειται να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο κομμάτι της μεταφοράς του διοξειδίου του άνθρακα από τις πηγές εκπομπών προς χώρους αποθήκευσης ή επεξεργασίας του. Ως εκ τούτου, η αγορά παγκοσμίως θα στραφεί με το πέρασμα των χρόνων στην ανάπτυξη και δημιουργία τέτοιων πλοίων. Η υπάρχουσα τεχνογνωσία στο κομμάτι που αφορά στην διαχείριση αερίων, που χρησιμοποιείται στην ναυπήγηση LNG και LPG carriers, συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου CO2, αλλά και στην αποθήκευση και διαχείριση των αποθεμάτων, στην επαναχρησιμοποίηση του CO2 και στις ενέργειες για την διανομή του. Ο κύριος στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η πρόταση ενός νέου πλοίο που θα μεταφέρει υγροποιημένο διοξείδιο του άνθρακα, η εκπόνηση της αντίστοιχης τεχνο-οικονομικής μελέτης σκοπιμότητας, αλλά και η ανάλυση ευαισθησίας που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της τεχνο-οικονομικής μελέτης, ούτως ώστε να διερευνηθεί η προοπτική για την υλοποίηση του προτεινόμενου επιχειρηματικού πλάνου. Παράλληλα, πέρα από τα ζητήματα που αφορούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, στην παρούσα μελέτη διερευνώνται όλες οι νέες τεχνολογίες (CCS,CCUS), που συνδέονται στενά με την λειτουργία του υπό μελέτη πλοίου. Τέλος, εκτός από την οικονομική φύση του εγχειρήματος αυτού, προσεγγίζονται και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν τα πλοία αυτά, σύμφωνα με την προ υπάρχουσα εμπειρία, από πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων, αλλά και τα περιβαλλοντικά οφέλη που μπορεί να επιφέρει η λειτουργία τέτοιων πλοίων, αφού θα αποτελούν μέρος της προσπάθειας για την μετάβαση σε μια κοινωνία η οποία θα είναι απαλλαγμένη από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. | el |
heal.abstract | The pursuit of a clean, zero-carbon society has pushed the global community into a constant search for new solutions to the environment. Thus, the capture, storage, use of carbon dioxide as well as the development of liquefied CO2 carriers monopolizes the interest of the global community. LCO2 carriers are going to play an important role in transporting carbon dioxide from emission sources to storage or processing sites. Therefore, the global market will turn over the years to the development and creation of such ships. The existing know-how in the field of gas management, used in the construction of LNG and LPG carriers, contributes to the development of a liquefied CO2 carrier, but also to the storage and management of reserves, the reuse of CO2 and the actions for its distribution. The main objective of this diploma thesis is the proposal of a new ship that will carry liquefied carbon dioxide, the elaboration of the corresponding techno-economic feasibility study, but also the sensitivity analysis carried out in the context of the techno-economic study, in order to explore the prospect for the implementation of the proposed business plan. At the same time, apart from the issues related to the greenhouse effect, the present study explores all new technologies (CCS, CCUS), which are closely related to the operation of the ship under study. Finally, apart from the economic nature of this venture, the technical characteristics that these ships should have, according to the pre-existing experience, from liquefied gas carriers, are approached, as well as the environmental benefits that the operation of such ships can bring, since they will be part of the effort for the transition to a society that will be free of carbon dioxide emissions. | en |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.advisorName | Lyridis, Dimitrios V. | en |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Zaraphonitis, George | en |
heal.committeeMemberName | Καϊκτσής, Λάμπρος | el |
heal.committeeMemberName | Kaiktsis, Lambros | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 172 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: