dc.contributor.author |
Κουμάντος, Ορέστης-Σπυρίδων
|
el |
dc.contributor.author |
Koumantos, Orestis-Spyridon
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-02-16T11:25:37Z |
|
dc.date.available |
2024-02-16T11:25:37Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58914 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26610 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Επιλογή μέσου μετακίνησης |
el |
dc.subject |
Πανδημία |
el |
dc.subject |
Πεζή μετακίνηση |
el |
dc.subject |
Ερωτηματολόγιο |
el |
dc.subject |
Ανάλυση διακριτών επιλογών |
el |
dc.subject |
Covid-19 |
en |
dc.title |
Η επιρροή του covid-19 στις πεζές μετακινήσεις |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
el |
heal.classification |
Μελέτη κινητικότητας |
el |
heal.access |
free |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-10-23 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση της επιρροής της πανδημίας του Covid-19 στις πεζές μετακινήσεις. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα πεδίου με χρήση ερωτηματολογίου αποκαλυπτόμενων προτιμήσεων. Η έρευνα ήταν διαδικτυακή και η διεξαγωγή της ξεκίνησε τον Μάιο του 2021 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους και συνολικά συμμετείχαν 175 άτομα, τα οποία «επιλέχθηκαν» με δειγματοληψία ευκολίας και δειγματοληψία χιονοστιβάδας. Το ερωτηματολόγιο, το οποίο κλήθηκαν να συμπληρώσουν, αποτελείται από 4 ενότητες. Στην πρώτη ενότητα γίνονται ερωτήσεις για τις γενικές προτιμήσεις μετακινήσεων την περίοδο πριν τους περιορισμούς. Στη δεύτερη ενότητα τίθενται ερωτήσεις σχετικά με τις συνήθειες πεζών μετακινήσεων πριν και κατά τη διάρκεια των περιορισμών, αλλά επιπλέων γίνεται ένας διαχωρισμός και για καθημερινές και Σαββατοκύριακα. Στην τρίτη ενότητα οι ερωτήσεις αφορούν τους παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την επιλογή πεζής μετακίνησης και τέλος, στην τέταρτη ενότητα εξετάζονται τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας πραγματοποιήθηκε με τον σχεδιασμό μοντέλων διακριτών επιλογών, χρησιμοποιώντας το μοντέλο logit. Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκαν τέσσερα μοντέλα για τις διαφορές πεζών μετακινήσεων πριν και κατά τη διάρκεια των περιορισμών του Covid-19, ένα για το σύνολο των πεζών μετακινήσεων, δύο για τις καθημερινές και ένα για τα Σαββατοκύριακα. Τα αποτελέσματα της έρευνας πεδίου κατέδειξαν πως ιδιαίτερο ρόλο στην αύξηση ή μείωση των πεζών μετακινήσεων, κατά τη διάρκεια των δύο εξεταζόμενων χρονικών περιόδων, διαδραμάτισε το φύλο, καθώς οι γυναίκες μείωσαν τις πεζές τους μετακινήσεις σε σχέση με τους άντρες. Ένας, ακόμη, σημαντικός παράγοντας ήταν η ανησυχία για την προσωπική υγεία, που είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση των πεζών μετακινήσεων αυτών που εξέφρασαν μεγάλη ανησυχία σε σχέση με εκείνους που δήλωσαν χαμηλή ή καμία ανησυχία. Τέλος, η μεταβλητή του καθεστώτος εργασίας εμφάνισε ενδιαφέρον, υποδεικνύοντας ότι οι πεζές μετακινήσεις αυξήθηκαν σε αυτούς που διέθεταν κάποια μορφή τηλεργασίας σε σχέση με εκείνους που εργάζονταν πλήρως με φυσική παρουσία. |
el |
heal.advisorName |
Σπυροπουύλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπακογιάννης, ευθύμιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
el |
heal.numberOfPages |
106 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|