HEAL DSpace

Μηχανισμοί παιχνιδοποίησης για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαυραειδή, Λυδία el
dc.contributor.author Mavraeidi, Lydia en
dc.date.accessioned 2024-02-19T09:22:52Z
dc.date.available 2024-02-19T09:22:52Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58927
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26623
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Συναισθηματική νοημοσύνη el
dc.subject Emotional intelligence en
dc.subject Παιχνιδοποίηση el
dc.subject Κοινωνιόγραμμα el
dc.subject Κοινωνιομετρικές τεχνικές el
dc.subject Σενάρια παιχνιδιού el
dc.subject Gamification en
dc.subject Sociogram en
dc.subject Sociometric technique en
dc.subject Game scenario en
dc.subject Scratch en
dc.title Μηχανισμοί παιχνιδοποίησης για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Δίκτυα Υπολογιστών el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-10-24
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τον συγκερασμό δύο διακριτών αντικειμένων, αυτό της συναισθηματικής νοημοσύνης και αυτό της παιχνιδοποίησης, ή αλλιώς της υιοθέτησης χαρακτηριστικών παιχνιδιού σε περιβάλλοντα που δεν έχουν ως απόλυτο στόχο αμιγώς την ψυχαγωγία. Η συναισθηματική νοημοσύνη περιλαμβάνει μία ευρύτατη ποικιλία κρίσιμων ικανοτήτων τόσο σε ατομικό επίπεδο, όπως η αυτεπίγνωση και η αυτορρύθμιση, όσο και σε συλλογικό επίπεδο, όπως οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις. Η έγκαιρη καλλιέργεια ανάλογων δεξιοτήτων αναγνωρίζεται ως απαραίτητη και καθοριστική για την ολιστική ανάπτυξη κάθε παιδιού, αφού το εφοδιάζει επαρκώς ώστε να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της ζωής και να συσχετίζεται αποτελεσματικά με τους γύρω του. Οι δυνατότητες της παιχνιδοποίησης για κίνηση του ενδιαφέροντος και επιμόρφωση, την καθιστούν ισχυρό παιδαγωγικό εργαλείο. Η βαθιά επιρροή του παιχνιδιού στην εμβύθιση και το κίνητρο, σε συνδυασμό με τους ψυχολογικούς μηχανισμούς, τις τεχνικές παιχνιδοποίησης και την προσαρμογή στις διάφορες ηλικιακές ομάδες ενισχύουν περεταίρω τη δυνατότητα καλλιέργειας της συναισθηματικής νοημοσύνης. Έτσι, η εν λόγω διπλωματική εκκινεί από μία ενδελεχή βιβλιογραφική έρευνα που αφορά τα μοντέλα συναισθηματικής νοημοσύνης, τις κοινωνιομετρικές τεχνικές και τις τεχνικές παιχνιδοποίησης. Στον πυρήνα της όμως βρίσκεται ο ενδελεχής σχεδιασμός σεναρίων παιχνιδιού, ειδικά διατυπωμένων για να βελτιώσουν τη συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη των παιδιών διαφόρων ηλικιών. Αυτά τα σενάρια στοχεύουν σε μία γκάμα όψεων της συναισθηματικής νοημοσύνης όπως είναι η ενσυναίσθηση, η επίλυση διαφορών και η αποτελεσματική επικοινωνία. Τέλος, επιχειρούνται κάποιες πρώιμες προτάσεις υλοποίησης αυτών των σεναρίων παιχνιδιών, κυρίως με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου scratch, ώστε να διαφανεί η δυναμική που αυτά έχουν όταν εφαρμόζονται στην πράξη. el
heal.advisorName Παπαβασιλείου, Συμεών el
heal.committeeMemberName Παπαβασιλείου, Συμεών el
heal.committeeMemberName Βαρβαρίγου, Θεοδώρα el
heal.committeeMemberName Ματσόπουλος, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 141 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα