HEAL DSpace

Ολιστική προσέγγιση δημιουργίας πράσινων σχολείων & ενεργειακός έλεγχος και ενεργειακή αναβάθμιση υφιστάμενου σχολικού συγκροτήματος με σκοπό την επίτευξη ενεργειακής αυτονόμησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπαμπέκος, Ιωάννης el
dc.contributor.author Bampekos, Ioannis en
dc.date.accessioned 2024-02-23T08:52:46Z
dc.date.available 2024-02-23T08:52:46Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58944
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26640
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείριση Ενέργειας” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πράσινα σχολεία el
dc.subject Ενεργειακός έλεγχος el
dc.subject Εξοικονόμηση ενέργειας el
dc.subject Ενεργειακή αναβάθμιση el
dc.subject Ανάλυση κόστους κύκλου ζωής el
dc.subject Green schools en
dc.subject Energy audit en
dc.subject Energy saving en
dc.subject Energy upgrade en
dc.subject Life cycle cost analysis en
dc.title Ολιστική προσέγγιση δημιουργίας πράσινων σχολείων & ενεργειακός έλεγχος και ενεργειακή αναβάθμιση υφιστάμενου σχολικού συγκροτήματος με σκοπό την επίτευξη ενεργειακής αυτονόμησης el
heal.type masterThesis
heal.classification Εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-10-10
heal.abstract Αντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας ενός πράσινου σχολείου μέσω της αναβάθμισης των υποδομών ενός υπάρχοντος σχολικού συγκροτήματος. Σε πρώτο βήμα, παρουσιάζονται με λεπτομέρεια οι ιδιότητες και οι τρόποι δημιουργίας των πράσινων σχολείων και παρατίθενται ορισμένα επιτυχημένα παραδείγματα τέτοιων σχολείων του εξωτερικού. Ακολούθως, αφού παρουσιαστεί η διαδικασία των ενεργειακών ελέγχων, διενεργείται συνοπτικός ενεργειακός έλεγχος στις εγκαταστάσεις ενός εν λειτουργία σχολικού συγκροτήματος ώστε να εντοπιστούν οι αυξημένες ενεργειακές καταναλώσεις και να κατασκευαστεί η γραμμή βάσης μέσω της εφαρμογής του στατιστικού κριτηρίου της «Παλινδρόμησης» βάσει της οποίας θα είναι εφικτό πλέον να προβλέπονται εκ των προτέρων οι μελλοντικές καταναλώσεις ενέργειας εφόσον είναι γνωστές οι τιμές των καθοριστικών παραγόντων. Στη συνέχεια, εξετάστηκαν τέσσερα διαφορετικά σενάρια με προτεινόμενα μέτρα ενεργειακής αναβάθμισης όπου υπολογίστηκε αναλυτικά η καταναλισκόμενη ενέργεια που εξοικονομείται, ενώ εξετάστηκε και πέμπτο σενάριο κατά το οποίο συνδυάζονται τα τέσσερα μεμονωμένα σενάρια και επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση. Τέλος, έλαβε χώρα η οικονομική αξιολόγηση των προαναφερθέντων μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Οδηγού Ενεργειακών Ελέγχων, όπου ελέγχθηκε η βιωσιμότητα του εκάστοτε σεναρίου και η εν γένει δυνατότητα μετατροπής του συμβατικού αυτού σχολικού συγκροτήματος σε ένα ενεργειακά σύγχρονο περιβάλλον του οποίου οι υποδομές θα προσομοιάζουν αυτές των πράσινων σχολείων. el
heal.abstract The objective of the current thesis is the investigation of the potential of a green school creation by upgrading the infrastructure of an existing school complex. Firstly, the characteristics and ways of creating green schools are in detail presented and afterwards, some successful examples of green schools are described. Subsequently, after presenting the energy audit process, an energy audit of an operating school complex is carried out in order to identify the increased energy consumption and to construct the baseline through the application of the statistical criterion of "Regression". According to this baseline it will be possible future energy consumptions to be predicted in advance as long as the values of the determining factors are defined. Then, four different scenarios with proposed energy upgrading measures were examined where the consumed energy reduction was calculated in detail, while a fifth scenario was examined in which the four individual scenarios are combined and the maximum possible energy savings are achieved. Finally, the economic evaluation of the aforementioned energy saving measures took place in accordance with the specifications of the Energy Audit Guide, where the viability of each scenario and the general possibility of converting this conventional school complex into an energetically modern environment in which the criteria of green schools will be fulfilled. en
heal.advisorName Karellas, Sotirios en
heal.committeeMemberName Karellas, Sotirios en
heal.committeeMemberName Koronaki, Irene en
heal.committeeMemberName Kakaras, Emmanuel en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 176 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα