dc.contributor.author |
Στεφόπουλος, Απόστολος
|
el |
dc.contributor.author |
Stefopoulos, Apostolos
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-03-12T08:34:36Z |
|
dc.date.available |
2024-03-12T08:34:36Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58984 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26680 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Φίλτρο σωματιδίων κινητήρα Diesel (DPF) |
el |
dc.subject |
Diesel Particulate Filter (DPF) |
en |
dc.title |
Υπολογιστική μελέτη επιδόσεων και εκπομπών πετρελαιοκίνητου οχήματος με ενσωματωμένο φίλτρο σωματιδίων (DPF) κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Κύκλου Πόλης WLTC |
el |
dc.title |
Computational study of performance and emissions of a diesel vehicle with an integrated Diesel Particulate Filter (DPF) during WLTC Driving Cycle |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-09-27 |
|
heal.abstract |
Εδώ και χρόνια, οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων έχουν μειωθεί σημαντικά με βάση τα όρια που επιβάλλει η νομοθεσία. Στο πνεύμα αυτό, οι κατασκευαστές προκειμένου να ακολουθούν πιστά τα όρια έχουν ενσωματώσει εδώ και αρκετά χρόνια συστήματα μετ(επεξεργασίας) των καυσαερίων, λόγω αδυναμίας επίτευξης των ορίων εκπομπών μέσω εσωτερικών μέτρων στον κινητήρα. Ειδικότερα, το σύστημα του φίλτρου σωματιδίων/παγίδας αιθάλης που μελετάται στην παρούσα διπλωματική εργασία και αντιμετωπίζει τον στερεό ρύπο της αιθάλης, έχει σημαντική επίδραση στις εκπομπές του κινητήρα αλλά και στις επιδόσεις του οχήματος. Για το σκοπό αυτό και εφόσον αναλύθηκε η θεωρία ως βάση της εργασίας στα πρώτα κεφάλαια, πραγματοποιήθηκε προσομοίωση ενός στροβιλο υπερπληρωμένου πετρελαιοκίνητου κινητήρα συμπεριλαμβανομένου του συστήματος μετάδοσης κίνησης, του οχήματος, των συστημάτων ελέγχου καθώς και του συστήματος του φίλτρου σωματιδίων DPF (Diesel Particulate Filter) στο υπολογιστικό πρόγραμμα GT-Power. Η προσομοίωση πραγματοποιείται καθώς το όχημα τρέχει τον Παγκόσμιο Κύκλο ελαφρών οχημάτων WLTC (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Cycle) με εστίαση στα πρώτα του 589 s (τμήμα χαμηλών ταχυτήτων εντός πόλης που είναι, εν προκειμένω, και το πιο ενδιαφέρον από πλευράς εκπομπών). Παράλληλα, εξετάστηκε και η επίδραση διαφόρων παραμέτρων όπως η μάζα του οχήματος, η μετωπική επιφάνεια του οχήματος, ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης και η ροπή αδράνειας του υπερπληρωτή, κάθε μία από τις οποίες εξήγαγε ενδιαφέροντα συμπεράσματα που παρουσιάζονται στο τέλος της εργασίας. Εν κατακλείδι, η χρησιμότητα της εργασίας έγκειται στο γεγονός ότι προκύπτουν διαφορετικές μεταβολές στις επιδόσεις και στις εκπομπές του οχήματος, αναλόγως της παραμετροποίησης που διενεργεί κάποιος σε έναν τέτοιου είδους κινητήρα που έχει ενσωματώσει το σύστημα DPF. Τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων είναι σε μια λογική βάση, καταδεικνύοντας έτσι την ορθή και ενδελεχή μεθοδολογία που ακολουθήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης των εν λόγω προσομοιώσεων στο πρόγραμμα GT-Power. |
el |
heal.advisorName |
Γιακουμής, Ευάγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιακουμής, Ευάγγελος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
100 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|