HEAL DSpace

Υπολογιστική μελέτη επιδόσεων και εκπομπών πετρελαιοκίνητου οχήματος με ενσωματωμένο φίλτρο σωματιδίων (DPF) κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Κύκλου Πόλης WLTC

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Στεφόπουλος, Απόστολος el
dc.contributor.author Stefopoulos, Apostolos en
dc.date.accessioned 2024-03-12T08:34:36Z
dc.date.available 2024-03-12T08:34:36Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58984
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26680
dc.rights Default License
dc.subject Φίλτρο σωματιδίων κινητήρα Diesel (DPF) el
dc.subject Diesel Particulate Filter (DPF) en
dc.title Υπολογιστική μελέτη επιδόσεων και εκπομπών πετρελαιοκίνητου οχήματος με ενσωματωμένο φίλτρο σωματιδίων (DPF) κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Κύκλου Πόλης WLTC el
dc.title Computational study of performance and emissions of a diesel vehicle with an integrated Diesel Particulate Filter (DPF) during WLTC Driving Cycle en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-09-27
heal.abstract Εδώ και χρόνια, οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων έχουν μειωθεί σημαντικά με βάση τα όρια που επιβάλλει η νομοθεσία. Στο πνεύμα αυτό, οι κατασκευαστές προκειμένου να ακολουθούν πιστά τα όρια έχουν ενσωματώσει εδώ και αρκετά χρόνια συστήματα μετ(επεξεργασίας) των καυσαερίων, λόγω αδυναμίας επίτευξης των ορίων εκπομπών μέσω εσωτερικών μέτρων στον κινητήρα. Ειδικότερα, το σύστημα του φίλτρου σωματιδίων/παγίδας αιθάλης που μελετάται στην παρούσα διπλωματική εργασία και αντιμετωπίζει τον στερεό ρύπο της αιθάλης, έχει σημαντική επίδραση στις εκπομπές του κινητήρα αλλά και στις επιδόσεις του οχήματος. Για το σκοπό αυτό και εφόσον αναλύθηκε η θεωρία ως βάση της εργασίας στα πρώτα κεφάλαια, πραγματοποιήθηκε προσομοίωση ενός στροβιλο υπερπληρωμένου πετρελαιοκίνητου κινητήρα συμπεριλαμβανομένου του συστήματος μετάδοσης κίνησης, του οχήματος, των συστημάτων ελέγχου καθώς και του συστήματος του φίλτρου σωματιδίων DPF (Diesel Particulate Filter) στο υπολογιστικό πρόγραμμα GT-Power. Η προσομοίωση πραγματοποιείται καθώς το όχημα τρέχει τον Παγκόσμιο Κύκλο ελαφρών οχημάτων WLTC (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Cycle) με εστίαση στα πρώτα του 589 s (τμήμα χαμηλών ταχυτήτων εντός πόλης που είναι, εν προκειμένω, και το πιο ενδιαφέρον από πλευράς εκπομπών). Παράλληλα, εξετάστηκε και η επίδραση διαφόρων παραμέτρων όπως η μάζα του οχήματος, η μετωπική επιφάνεια του οχήματος, ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης και η ροπή αδράνειας του υπερπληρωτή, κάθε μία από τις οποίες εξήγαγε ενδιαφέροντα συμπεράσματα που παρουσιάζονται στο τέλος της εργασίας. Εν κατακλείδι, η χρησιμότητα της εργασίας έγκειται στο γεγονός ότι προκύπτουν διαφορετικές μεταβολές στις επιδόσεις και στις εκπομπές του οχήματος, αναλόγως της παραμετροποίησης που διενεργεί κάποιος σε έναν τέτοιου είδους κινητήρα που έχει ενσωματώσει το σύστημα DPF. Τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων είναι σε μια λογική βάση, καταδεικνύοντας έτσι την ορθή και ενδελεχή μεθοδολογία που ακολουθήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης των εν λόγω προσομοιώσεων στο πρόγραμμα GT-Power. el
heal.advisorName Γιακουμής, Ευάγγελος el
heal.committeeMemberName Γιακουμής, Ευάγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 100 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής