dc.contributor.author | Μπαλαφούτη, Άρτεμις | el |
dc.contributor.author | Balafouti, Artemis | en |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:40:41Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:40:41Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58988 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26684 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υπόγειος χώρος στάθμευσης | el |
dc.subject | Χώρος προστασίας ανθρώπων | el |
dc.subject | Λυκαβηττός | el |
dc.subject | Σχεδιασμός υπόγειου χώρου πολλαπλών χρησεων | el |
dc.subject | Καταφύγιο | el |
dc.subject | Shelter | el |
dc.subject | Lycabettus | el |
dc.subject | Underground parking space | el |
dc.subject | Μulti-use underground space design | el |
dc.subject | Human protection space | el |
dc.title | Σχεδιασμός και Αξιολόγηση παραμέτρων κατασκευής Υπόγειου Χώρου πολλαπλών χρήσεων στην Αττική | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Σχεδιασμός υπόγειων έργων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-10-26 | |
heal.abstract | Η ανάπτυξη των υπόγειων έργων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, είναι επακόλουθο της αστικοποίησης αλλά και της υιοθέτησης πρακτικών, φιλικών προς το περιβάλλον. Η Αθήνα, όντας η πολυπληθέστερη πόλη της χώρας, δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση από τις πόλεις που επενδύουν, σταδιακά, στην ανάπτυξη υπόγειων έργων. Οι υπόγειοι σταθμοί αυτοκινήτων, στο κέντρο της Αθήνας και όχι μόνο, είναι πολυάριθμοι. Παρόλα αυτά, σε ορισμένες περιοχές με έντονη εμπορική δραστηριότητα και μεγάλη επισκεψιμότητα, η εύρεση χώρου στάθμευσης παραμένει δύσκολη. Ένα ακόμη πρόβλημα που δυστυχώς αντιμετωπίζουν αρκετές περιοχές παγκοσμίως είναι η παρουσία απειλών όπως τρομοκρατικές επιθέσεις ακόμα και πόλεμοι. Λαμβάνοντας υπόψη και τις φυσικές καταστροφές που συνέβησαν τελευταία σε αρκετές περιοχές του κόσμου, συμπεριλαμβανομένου και της χώρας μας, κρίνεται απαραίτητη η κατασκευή κατάλληλων υπόγειων χώρων για την προστασία ανθρώπων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Η Ελλάδα, μπορεί παλαιότερα να είχε προβεί στο σχεδιασμό και την κατασκευή τέτοιων χώρων, ωστόσο σήμερα δεν υπάρχουν πλέον λειτουργικοί χώροι προστασίας. Μια περιοχή που πληροί τις προδιαγραφές για να καλύψει την ανάγκη προστασίας ανθρώπων σε περίπτωση απειλής αλλά και την ανάγκη στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας, είναι ο Λυκαβηττός. Στην παρούσα εργασία, εξετάζονται οι παράμετροι σχεδιασμού ενός τέτοιου χώρου στο Λυκαβηττό. Παρατίθενται οι βασικές προδιαγραφές για την κατασκευή του σύμφωνα με την ελληνική κυρίως νομοθεσία και εξετάζονται τα γεωλογικά και γεωτεχνικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία γίνεται ο σχεδιασμός του προτεινόμενου χώρου και η προσομοίωση του στο λογισμικό της Rock Science, RS2, για τον έλεγχο της ευστάθειας του ανοίγματος και της αποτελεσματικότητας των μέτρων υποστήριξης. Η εργασία ολοκληρώνεται με μια εκτίμηση του χρόνου και του κόστους της κατασκευής, με βάση βιβλιογραφικά κυρίως δεδομένα. | el |
heal.abstract | The development of underground works in contemporary megacities is a consequence of urbanization and the adoption of environmentally friendly practices. Athens, being the most populous city in the country, could not be an exception to the cities that gradually invest in the development of underground projects. The underground car parks, in the center of Athens and beyond, are numerous. Nevertheless, in some areas with intense commercial activity and high traffic, the problem of finding a parking space remains difficult. Another problem that many regions of the world are unfortunately facing is the presence of threats, such as terrorist attacks and even wars. Taking into account the natural disasters that have recently occurred in several regions of the world, including our country, it is considered necessary to build suitable underground spaces to protect people in emergency situations. Although Greece may have previously planned and built such shelters, existing structures are nonfunctional. This thesis, investigates the design parameters of a multipurpose underground facility in Lycabettus, an area in the center of Athens. The basic specifications for the construction of such spaces are listed, mainly, in accordance with Greek legislation. Also, the geological and geotechnical characteristics of the area are examined. Based on the specific data, the proposed space is designed and simulated utilizing Rock Science software, RS2. The aim of simulation is to assess the stability of the structure’s opening and the effectiveness of the support measures. The thesis is completed by estimating the construction timeline and costs, based mainly on bibliographic data. | en |
heal.advisorName | Μπενάρδος, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Νομικός, Παύλος | el |
heal.committeeMemberName | Ζευγώλης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλευτικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 88 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: