dc.contributor.author | Καραγιάννης, Ευάγγελος | el |
dc.contributor.author | Karagiannis, Efangelos | en |
dc.date.accessioned | 2024-03-21T08:16:20Z | |
dc.date.available | 2024-03-21T08:16:20Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59025 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26721 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ελαστική ανάλυση | el |
dc.subject | Πτέρυγα μεταβλητής γεωμετρίας | el |
dc.subject | Κυψελωτή δομή | el |
dc.subject | Μορφοποίηση σε δύο διευθύνσεις | el |
dc.subject | Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων | el |
dc.subject | Elastic analysis | en |
dc.subject | Shape morphing wing | el |
dc.subject | Honeycomb structure | en |
dc.subject | Bidirectional morphing | en |
dc.subject | Finite element method | en |
dc.title | Ελαστική ανάλυση μορφοποιούμενης πτέρυγας μεταβλητής Γεωμετρίας σε δυο διευθύνσεις με εσωτερική κυψελωτή δομή με χρήση πεπερασμένων στοιχείων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μηχανολογικός σχεδιασμός | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-19 | |
heal.abstract | Η εργασία αυτή καταπιάνεται με την ελαστική ανάλυση μορφοποιούμενης πτέρυγας σε δύο διευθύνσεις με χρήση πεπερασμένων στοιχείων. Με βάση δεδομένα που αντλήθηκαν από διπλωματικές εργασίες που εκπονήθηκαν παλαιότερα στο Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών του Τομέα Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου, πραγματοποίηθηκε προσπάθεια διαμόρφωσης κατάλληλου μηχανισμού μορφοποίησης, ο οποίος για δεδομένες απαιτήσεις μορφοποίησης (π.χ. βέλος κάμψης στην ακμή εκφυγής) θα τις επιτυχαίινει με αξιοπιστία και ακρίβεια. Στο πρώτο στάδιο της μελέτης πραγματοποιήθηκε προσομοίωση πειράματος κάμψης τριών σημείων σε πτέρυγα με πυρήνα honeycomb για την εύρεση της ανηγμένης δυσκαμψίας σε κάμψη αυτής. Πραγματοποιήθηκε επίσης παραμετρική ανάλυση για την δυσκαμψία συγκριτικά με τον αριθμό των κυψελών στο εσωτερικό της πτέρυγας (μέσω μεταβολής του μήκους κάθε πλευράς της κυψέλης). Τα μοντέλα που προέκυψαν υπεβλήθησαν σε ιδιοδιανυσματική ανάλυση τόσο για κενό τον χώρο μεταξύ των κυψελών, όσο και για τον ίδιο χώρο γεμάτο με αφρό. Στο δεύτερο στάδιο της μελέτης διαμορφώθηκε η τελική κατασκευή, η οποία αντικαθιστά τα πηδάλια πτήσης μιας συμβατικής πτέρυγας. Με αυτόν τον τρόπο ελέγχεται η κλίση και η περιστροφή του αεροσκάφους που λόγω της μοντελοποιούμενης πτέρυγας θεωρείται Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος (UAV). Με χρήση επενεργητή και λεπτού συρματόσχοινου ασκείται δύναμη σε μια κατασκευή αποτελούμενη από διαμήκη και εγκάρσια νεύρα. Η κατασκευή συνδέεται με την κυψελωτή δομή του κυρίου σώματος μέσω άλλης οριζόντιας πλάκας μικρού πάχους, η οποία οδηγείται σε κάμψη από την παραπάνω δύναμη, δίνοντας την απαραίτητη κλίση . Η λογική πίσω από την ανάπτυξη του μηχανισμού για τις γωνίες roll και pitch είναι η ίδια. Για την προσομοίωση όλων των απαραίτητων δοκιμών, χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό ανάλυσης πεπερασμένων στοιχείων (FEA) ANSYS. | el |
heal.abstract | This thesis deals with the elastic analysis of a two-directional shape morphing wing through Finite Element Analysis. Based on data derived from theses previously carried out in the Machine Design Laboratory of the Mechanical Design and Automatic Control Section, an attempt was made to formulate a suitable mechanism, which for given shaping requirements (e.g. bending arrow at the trailing edge) will achieve the objective without the occurrence of failures. In the first stage of the study, a simulation of a three-point bending experiment on a wing with a honeycomb structure core was performed to find the reduced stiffness in bending of this wing. A parametric analysis was also performed for stiffness versus the number of cells inside the wing (by varying the length of each side of the cell). The resulting models were subjected to eigenvector analysis twice: once after the cells were filled with foam and once for empty space inside the cells. In the second stage of the study the final structure was modeled, which replaces the flaps and ailerons of a conventional wing. In this way the aircraft’s pitch and roll angles are controlled, an aircraft assumed to be an Unmanned Aerial Vehicle (UAV) due to its small size. Using an actuator and thin wire rope, a force is applied to a structure consisting of longitudinal and transverse ribs. The structure is connected to the honeycomb structure of the main body through another horizontal plate of small thickness, which is driven in bending by the aforementioned force, giving the necessary inclination . The logic behind the development of the mechanism for the roll and pitch angles is the same. ANSYS finite element analysis (FEA) software was used to simulate all the necessary tests. | en |
heal.advisorName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: