HEAL DSpace

Βέλτιστος σχεδιασμός κινητήρα με μόνιμους μαγνήτες για ηλεκτρικό όχημα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γιαννόπουλος, Ιωάννης el
dc.contributor.author Giannopoulos, Ioannis en
dc.date.accessioned 2024-03-22T10:59:02Z
dc.date.available 2024-03-22T10:59:02Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59044
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26740
dc.rights Default License
dc.subject Σύγχρονες μηχανές μαγνητικής αντίστασης με μόνιμους μαγνήτες el
dc.subject Permanent magnet assisted synchronous reluctance machines en
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα el
dc.subject Σχεδιασμός ηλεκτρικού κινητήρα el
dc.subject Εσωτερικοί μαγνήτες el
dc.subject Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων el
dc.subject Παραμετροποιημένη σχεδίαση el
dc.subject Βελτιστοποίηση γεωμετρίας el
dc.subject Χάρτης ροπής el
dc.subject Χάρτης συντελεστή ισχύος ηλεκτρικού κινητήρα el
dc.subject Υπολογισμός παραμέτρων ισοδυνάμου κυκλώματος el
dc.subject Ανάλυση της σχεδίασης el
dc.subject Electric vehicles en
dc.subject Electric motor design en
dc.subject Inset magnets en
dc.subject Finite element method en
dc.subject Parametric design en
dc.subject Geometry optimization en
dc.subject Torque map en
dc.subject Power factor map en
dc.subject Equivalent circuit parameter calculation en
dc.subject Simulation model development en
dc.title Βέλτιστος σχεδιασμός κινητήρα με μόνιμους μαγνήτες για ηλεκτρικό όχημα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Σχεδίαση el
heal.classification Μελέτη el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-10-26
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί τη σχεδιομελέτη ενός κινητήρα μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης με υποβοήθηση μονίμων μαγνητών 5,9 kW – 3140 RPM για εφαρμογή σε ηλεκτρικό όχημα, τη σύγκριση με αντίστοιχο απλό κινητήρα μαγνητικής αντίστασης (χωρίς μόνιμους μαγνήτες), καθώς και τη βελτιστοποίηση της γεωμετρίας του. Πρωταρχικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός προσομοιωτικού μοντέλου ενός κινητήρα με γνώμονα τη ροπή, την κυμάτωσή της και το συντελεστή ισχύος, λαμβάνοντας υπόψιν την ελάχιστη δυνατή χρήση μονίμων μαγνητών. Συγκεκριμένα, η εργασία περιλαμβάνει τα εξής στάδια: την ανάπτυξη κατάλληλου μοντέλου προσομοίωσης, την ανάλυση της σχεδίασης ως προς τα βασικά της χαρακτηριστικά και τις προτάσεις για βελτιστοποίηση της γεωμετρίας. Αρχικά, μετά από μια σύντομη παρουσίαση των ηλεκτρικών μηχανών και των διαφόρων τύπων που χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές ηλεκτρικών οχημάτων, αναλύθηκαν οι αρχές λειτουργίας και η διερεύνηση των λειτουργικών χαρακτηριστικών τους. Εν συνεχεία, αναπτύχθηκε ένα παραμετρικό μοντέλο που αναπαριστά με ικανοποιητική ακρίβεια τα λειτουργικά χαρακτηριστικά μίας σύγχρονης μηχανής μαγνητικής αντίστασης μονίμων μαγνητών, όταν μεταβάλλονται τα κύρια γεωμετρικά χαρακτηριστικά της, τα οποία αποτελούν εισόδους του μοντέλου. Τέλος, χρησιμοποιήθηκε ένας γενετικός αλγόριθμος βελτιστοποίησης της γεωμετρίας, ως προς τις βασικές σχεδιαστικές παραμέτρους του δρομέα της μηχανής, με τον οποίο προέκυψε η βέλτιστη προτεινόμενη γεωμετρία και τα χαρακτηριστικά της. Στις προσομοιώσεις χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό αριθμητικής ολοκλήρωσης διαφορικών εξισώσεων MATLAB σε συνδυασμό με το λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων FEMM. el
heal.advisorName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Αντωνόπουλος, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 130 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής