dc.contributor.author |
Δαμβακάρη, Κωνσταντίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Damvakari, Konstantina
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-04-04T07:54:19Z |
|
dc.date.available |
2024-04-04T07:54:19Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59088 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26784 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βιώσιμη Κινητικότητα |
el |
dc.subject |
Προσπελασιμότητα |
el |
dc.subject |
Οδικό δίκτυο |
el |
dc.subject |
Ιεράρχηση οδικού δικτύου |
el |
dc.subject |
Καλαμάτα |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμός σεναρίων |
el |
dc.subject |
Sustainable Mobility |
en |
dc.subject |
Scenario planning |
en |
dc.subject |
Accessibility |
en |
dc.subject |
Road Network |
en |
dc.subject |
Road Network Hierarchy |
en |
dc.subject |
Kalamata, Greece |
en |
dc.title |
Διαμόρφωση σεναρίων ιεράρχησης αστικού οδικού δικτύου και αξιολόγηση με μέτρα προσπελασιμότητας – Η περίπτωση της Καλαμάτας |
el |
dc.title |
Scenario development addressing urban road network hierarchy and evaluation with accessibility measures –The case of Kalamata, Greece |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Βιώσιμη κινητικότητα |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-10-19 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στον Τομέα Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού της Σχολής Αγρονόμων – Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανικών
Γεωπληροφορικής του ΕΜΠ. Πραγματεύεται τον επαναπροσδιορισμό της ιεράρχησης του αστικού οδικού δικτύου και την αξιολόγησή του με μέτρα προσπελασιμότητας, στην πόλης της Καλαμάτας.
Μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η σύγχρονη πόλη είναι η εξάρτησή της από το αυτοκίνητο. Εστιάζοντας στην ελληνική πραγματικότητα και πόσο μάλλον στις πόλεις της ελληνικής επαρχίας, παρατηρείται ότι οι
κάτοικοι είναι εξαρτημένοι από το αυτοκίνητο σε τεράστιο βαθμό. Η εξάρτηση αυτή συνήθως οφείλεται στην έλλειψη εναλλακτικών επιλογών μετακίνησης. Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη χρήση του αυτοκινήτου οδηγεί σε ποικίλα προβλήματα όπως: ο κορεσμός του οδικού δικτύου, η περιβαλλοντική υποβάθμιση, τα τροχαία ατυχήματα κ.α.
Επομένως, κρίνεται απαραίτητη η αναβάθμιση από ένα σύστημα μεταφορών βασισμένο στο αυτοκίνητο σε ένα σύστημα μεταφορών βασισμένο στα μέσα βιώσιμης κινητικότητας (μέσα
δημόσιας συγκοινωνίας – μικροκινητικότητα – ποδήλατο – περπάτημα ). Για την αλλαγή αυτή, τόσο στην κυκλοφοριακή αλλά και στην πολεοδομική οργάνωση του χώρου, σημαντικό ρόλο έχει η ιεράρχηση του οδικού δικτύου.
Η ιεράρχηση του οδικού δικτύου αποτελεί τη βάση για έναν ενιαίο πολεοδομικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Πληθώρα των προβλημάτων των σύγχρονων πόλεων, όπως πολεοδομικά, κοινωνικά, κυκλοφοριακά κ.α. οφείλονται στην έλλειψη ιεράρχησης του οδικού δικτύου, καθώς ο σχεδιασμός γινόταν αποκλειστικά με κέντρο το αυτοκίνητο. Επομένως, οι σύγχρονες πόλεις πρέπει να αναπτύξουν ορθά συστήματα ιεράρχησης εναρμονισμένα με τη
βιώσιμη ανάπτυξη και κινητικότητα.
Ένα από τα κυριότερα μέτρα για την αξιολόγηση της ιεράρχησης του οδικού δικτύου αποτελεί η προσπελασιμότητα. Πρόκειται για μια αρκετά περίπλοκη έννοια η οποία δίνει μια ανθρωποκεντρική διάσταση στον τομέα των μετακινήσεων, στον αστικό χώρο καθώς και στην ποιότητα της μετακίνησης.
Η μεθοδολογία σχεδιασμού που ακολουθείται προκύπτει από τον στόχο της εργασίας και αποτελείται από δύο επιμέρους μέρη. Το πρώτο μέρος, στοχεύει στον επαναπροσδιορισμό της ιεράρχησης του οδικού δικτύου της πόλης της Καλαμάτας με τη δημιουργία εναλλακτικών σεναρίων. Ενώ, το δεύτερο μέρος αποβλέπει στην αξιολόγηση των σεναρίων ιεράρχησης με μέτρα προσπελασιμότητας και στην επιλογή του βέλτιστου. Μετά την εφαρμογή της παραπάνω μεθοδολογίας εκτιμάται ότι θα αλλάξει σημαντικά η υφιστάμενη κατάσταση και θα δοθούν λύσεις βασισμένες στη βιώσιμη ανάπτυξη και κινητικότητα.
Η παρούσα εργασία αποτελεί ένα ακόμα ερευνητικό βήμα στον τομέα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Ειδικότερα, συμβάλει με τον τρόπο της στην ιεράρχηση του οδικού δικτύου σε πόλεις μεσαίου μεγέθους και στη βελτίωση της προσπελασιμότητας. Τα μεθοδολογικά βήματα που περιγράφονται μπορούν να εφαρμοστούν υπό προϋποθέσεις και σε άλλες περιοχές εντός
και εκτός του ελλαδικού χώρου. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα για περαιτέρω έρευνα στο τομέα της προσπελασιμότητας και της ισότητας στις αστικές μετακινήσεις αλλά και η δυνατότητα για μελέτη σε μεγαλύτερη κλίμακα. |
el |
heal.abstract |
The present Diploma thesis was conducted in the Department of Geography and Regional
Planning at the School of Rural, Surveying and Geoinformatics Engineering of the National
Technical University of Athens (NTUA). It deals with the reevaluation of the hierarchy of the
urban road network and its assessment using accessibility measures in the city of Kalamata.
One of the biggest and most significant challenges that modern cities face is their dependence
on automobiles. Focusing on the Greek reality, especially in provincial cities, it is observed that
residents are highly reliant on cars. This dependency is often due to the lack of alternative
transportation options. However, the uncontrolled use of cars leads to various problems, such
as traffic congestion, environmental degradation, road accidents, and more.
Therefore, it is essential to transition from a car-based transportation system to a system based
on sustainable mobility (public transportation, micro-mobility, biking, walking). For this
transition, both traffic and urban planning play crucial roles. The hierarchy of the road network
is fundamental for unified urban and traffic planning. Many of the problems faced by modern
cities, including urban, social, and traffic-related issues, can be attributed to the lack of a welldefined road network hierarchy, as urban planning traditionally revolved around car-centric
design.
Thus, modern cities need to develop smart road network hierarchy systems in line with
sustainable development and mobility. One of the primary measures for evaluating road
network hierarchy is accessibility, a complex concept that introduces a human-centric
dimension to mobility, urban space, and the quality of movement.
The research methodology employed in this dissertation consists of two main parts. The first
part focuses on redefining the road network hierarchy of the city of Kalamata through the
creation of alternative scenarios. The second part involves evaluating these hierarchy scenarios
using accessibility measures and selecting the optimal one. It is estimated that these steps will
significantly alter the existing situation and provide solutions based on sustainable development
and mobility.
This dissertation represents another step in the field of sustainable urban mobility. Specifically,
it contributes to the reevaluation of road network hierarchy in medium-sized cities and the
improvement of accessibility. The described methodological steps can be applied under specific
conditions in other areas within and outside Greece. Furthermore, this research opens up
possibilities for further study in the areas of accessibility and equity in urban mobility, as well
as the potential for larger-scale research. |
en |
heal.advisorName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Στάμου, Δήμητρα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|