HEAL DSpace

Διαμόρφωση σεναρίων ιεράρχησης αστικού οδικού δικτύου και αξιολόγηση με μέτρα προσπελασιμότητας – Η περίπτωση της Καλαμάτας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δαμβακάρη, Κωνσταντίνα el
dc.contributor.author Damvakari, Konstantina en
dc.date.accessioned 2024-04-04T07:54:19Z
dc.date.available 2024-04-04T07:54:19Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59088
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26784
dc.rights Default License
dc.subject Βιώσιμη Κινητικότητα el
dc.subject Προσπελασιμότητα el
dc.subject Οδικό δίκτυο el
dc.subject Ιεράρχηση οδικού δικτύου el
dc.subject Καλαμάτα el
dc.subject Σχεδιασμός σεναρίων el
dc.subject Sustainable Mobility en
dc.subject Scenario planning en
dc.subject Accessibility en
dc.subject Road Network en
dc.subject Road Network Hierarchy en
dc.subject Kalamata, Greece en
dc.title Διαμόρφωση σεναρίων ιεράρχησης αστικού οδικού δικτύου και αξιολόγηση με μέτρα προσπελασιμότητας – Η περίπτωση της Καλαμάτας el
dc.title Scenario development addressing urban road network hierarchy and evaluation with accessibility measures –The case of Kalamata, Greece en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Βιώσιμη κινητικότητα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-10-19
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στον Τομέα Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού της Σχολής Αγρονόμων – Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής του ΕΜΠ. Πραγματεύεται τον επαναπροσδιορισμό της ιεράρχησης του αστικού οδικού δικτύου και την αξιολόγησή του με μέτρα προσπελασιμότητας, στην πόλης της Καλαμάτας. Μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η σύγχρονη πόλη είναι η εξάρτησή της από το αυτοκίνητο. Εστιάζοντας στην ελληνική πραγματικότητα και πόσο μάλλον στις πόλεις της ελληνικής επαρχίας, παρατηρείται ότι οι κάτοικοι είναι εξαρτημένοι από το αυτοκίνητο σε τεράστιο βαθμό. Η εξάρτηση αυτή συνήθως οφείλεται στην έλλειψη εναλλακτικών επιλογών μετακίνησης. Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη χρήση του αυτοκινήτου οδηγεί σε ποικίλα προβλήματα όπως: ο κορεσμός του οδικού δικτύου, η περιβαλλοντική υποβάθμιση, τα τροχαία ατυχήματα κ.α. Επομένως, κρίνεται απαραίτητη η αναβάθμιση από ένα σύστημα μεταφορών βασισμένο στο αυτοκίνητο σε ένα σύστημα μεταφορών βασισμένο στα μέσα βιώσιμης κινητικότητας (μέσα δημόσιας συγκοινωνίας – μικροκινητικότητα – ποδήλατο – περπάτημα ). Για την αλλαγή αυτή, τόσο στην κυκλοφοριακή αλλά και στην πολεοδομική οργάνωση του χώρου, σημαντικό ρόλο έχει η ιεράρχηση του οδικού δικτύου. Η ιεράρχηση του οδικού δικτύου αποτελεί τη βάση για έναν ενιαίο πολεοδομικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Πληθώρα των προβλημάτων των σύγχρονων πόλεων, όπως πολεοδομικά, κοινωνικά, κυκλοφοριακά κ.α. οφείλονται στην έλλειψη ιεράρχησης του οδικού δικτύου, καθώς ο σχεδιασμός γινόταν αποκλειστικά με κέντρο το αυτοκίνητο. Επομένως, οι σύγχρονες πόλεις πρέπει να αναπτύξουν ορθά συστήματα ιεράρχησης εναρμονισμένα με τη βιώσιμη ανάπτυξη και κινητικότητα. Ένα από τα κυριότερα μέτρα για την αξιολόγηση της ιεράρχησης του οδικού δικτύου αποτελεί η προσπελασιμότητα. Πρόκειται για μια αρκετά περίπλοκη έννοια η οποία δίνει μια ανθρωποκεντρική διάσταση στον τομέα των μετακινήσεων, στον αστικό χώρο καθώς και στην ποιότητα της μετακίνησης. Η μεθοδολογία σχεδιασμού που ακολουθείται προκύπτει από τον στόχο της εργασίας και αποτελείται από δύο επιμέρους μέρη. Το πρώτο μέρος, στοχεύει στον επαναπροσδιορισμό της ιεράρχησης του οδικού δικτύου της πόλης της Καλαμάτας με τη δημιουργία εναλλακτικών σεναρίων. Ενώ, το δεύτερο μέρος αποβλέπει στην αξιολόγηση των σεναρίων ιεράρχησης με μέτρα προσπελασιμότητας και στην επιλογή του βέλτιστου. Μετά την εφαρμογή της παραπάνω μεθοδολογίας εκτιμάται ότι θα αλλάξει σημαντικά η υφιστάμενη κατάσταση και θα δοθούν λύσεις βασισμένες στη βιώσιμη ανάπτυξη και κινητικότητα. Η παρούσα εργασία αποτελεί ένα ακόμα ερευνητικό βήμα στον τομέα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Ειδικότερα, συμβάλει με τον τρόπο της στην ιεράρχηση του οδικού δικτύου σε πόλεις μεσαίου μεγέθους και στη βελτίωση της προσπελασιμότητας. Τα μεθοδολογικά βήματα που περιγράφονται μπορούν να εφαρμοστούν υπό προϋποθέσεις και σε άλλες περιοχές εντός και εκτός του ελλαδικού χώρου. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα για περαιτέρω έρευνα στο τομέα της προσπελασιμότητας και της ισότητας στις αστικές μετακινήσεις αλλά και η δυνατότητα για μελέτη σε μεγαλύτερη κλίμακα. el
heal.abstract The present Diploma thesis was conducted in the Department of Geography and Regional Planning at the School of Rural, Surveying and Geoinformatics Engineering of the National Technical University of Athens (NTUA). It deals with the reevaluation of the hierarchy of the urban road network and its assessment using accessibility measures in the city of Kalamata. One of the biggest and most significant challenges that modern cities face is their dependence on automobiles. Focusing on the Greek reality, especially in provincial cities, it is observed that residents are highly reliant on cars. This dependency is often due to the lack of alternative transportation options. However, the uncontrolled use of cars leads to various problems, such as traffic congestion, environmental degradation, road accidents, and more. Therefore, it is essential to transition from a car-based transportation system to a system based on sustainable mobility (public transportation, micro-mobility, biking, walking). For this transition, both traffic and urban planning play crucial roles. The hierarchy of the road network is fundamental for unified urban and traffic planning. Many of the problems faced by modern cities, including urban, social, and traffic-related issues, can be attributed to the lack of a welldefined road network hierarchy, as urban planning traditionally revolved around car-centric design. Thus, modern cities need to develop smart road network hierarchy systems in line with sustainable development and mobility. One of the primary measures for evaluating road network hierarchy is accessibility, a complex concept that introduces a human-centric dimension to mobility, urban space, and the quality of movement. The research methodology employed in this dissertation consists of two main parts. The first part focuses on redefining the road network hierarchy of the city of Kalamata through the creation of alternative scenarios. The second part involves evaluating these hierarchy scenarios using accessibility measures and selecting the optimal one. It is estimated that these steps will significantly alter the existing situation and provide solutions based on sustainable development and mobility. This dissertation represents another step in the field of sustainable urban mobility. Specifically, it contributes to the reevaluation of road network hierarchy in medium-sized cities and the improvement of accessibility. The described methodological steps can be applied under specific conditions in other areas within and outside Greece. Furthermore, this research opens up possibilities for further study in the areas of accessibility and equity in urban mobility, as well as the potential for larger-scale research. en
heal.advisorName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.committeeMemberName Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Στάμου, Δήμητρα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής