HEAL DSpace

Εξέταση Παραμέτρων που επιδρούν στην Πρόληψη, Ανίχνευση και Κατάσβεση Πυρκαγιάς σε Πλοία Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πουρναράκη, Μαργαρίτα el
dc.contributor.author Pournaraki, Margarita en
dc.date.accessioned 2024-04-04T07:56:17Z
dc.date.available 2024-04-04T07:56:17Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59089
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26785
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Fire fighting en
dc.subject Fire detection en
dc.subject Fire prevention en
dc.subject Fire safety en
dc.subject Containerships en
dc.subject Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων el
dc.subject Πρόληψη πυρκαγιάς el
dc.subject Ανίχνευση πυρκαγιάς el
dc.subject Κατάσβεση πυρκαγιάς el
dc.subject Πυρασφάλεια el
dc.title Εξέταση Παραμέτρων που επιδρούν στην Πρόληψη, Ανίχνευση και Κατάσβεση Πυρκαγιάς σε Πλοία Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων el
dc.title Study of parameters affecting the prevention, detection and fighting of fires in containerships en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πυρασφάλεια πλοίων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-10-30
heal.abstract Στο γενικό σύνολο των ατυχημάτων που συμβαίνουν κατά την θαλάσσια μεταφορά, πρωταγωνιστικό ρόλο κατέχει το φαινόμενο της πυρκαγιάς στον χώρο φορτίου των Πλοίων Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων. Στόχος της εργασίας αυτής είναι να εμβαθύνει στους υπάρχοντες κανονισμούς προς αναθεώρησή τους, ώστε ενδεχόμενη εμφάνιση του φαινομένου να αντιμετωπίζεται αποδοτικότερα. Με αυτόν τον τρόπο, διαμέσου της αναλυτικής ανασκόπησης του κανονιστικού πλαισίου και του τρόπου λειτουργίας των εγκατεστημένων συστημάτων, εντοπίζονται τα κυριότερα προβλήματα αυτών και προτείνονται μέτρα αντιμετώπισής τους, όσον αφορά τους τομείς-πυλώνες που συγκροτούν την πυρασφάλεια σε ένα πλοίο. Αφενός, στον τομέα της πρόληψης, το ζήτημα της ανεξέλεγκτης κατάστασης φωτιάς κατά τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων κρίθηκε ιδιαίτερα σημαντικό, με προτεινόμενη λύση σε αυτό επιπρόσθετους περιορισμούς στον τρόπο στοιβασίας τους και στην επαλήθευση της εγκυρότητας της δήλωσής τους. Αφετέρου, στους τομείς της ανίχνευσης και της πυρόσβεσης, ο χρόνος ενεργοποίησης και δράσης των συστημάτων τους αποφάνθηκε ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στην τελική έκβαση του αποτελέσματος της φωτιάς, με καταστολή ή κλιμάκωση της. Επομένως, προτάθηκε εκσυγχρονισμός αυτών των τομέων με περισσότερες καινοτόμες τεχνολογίες σαν αντικατάσταση ή συμπλήρωμα των συμβατικών συστημάτων. Εν κατακλείδι, στην ανωτέρω ανασκόπηση δύο ακόμα αναλύσεις συνέβαλαν στην περαιτέρω εξακρίβωση των παραμέτρων που επιδρούν σημαντικά στον μηχανισμό των προαναφερθέντων τομέων. Η πρώτη ανάλυση περιλαμβάνει την δημιουργία πινάκων οι οποίοι σχεδιάστηκαν με τέτοιο τρόπο, ώστε αντίστοιχες συνέπειες και μέτρα αντιμετώπισης να προβάλλονται για χαρακτηριστικά παραδείγματα-σφάλματα της κάθε διαδικασίας στον εκάστοτε τομέα. Παράλληλα, η δεύτερη αφορά την ποιοτική ανάλυση που διεξήχθηκε μέσω δέντρων σφαλμάτων για δύο συγκεκριμένα συστήματα της ανίχνευσης και της κατάσβεσης, ούτως ώστε να διακριθούν τα κυριότερα σφάλματα που οδηγούν στην αποτυχία αυτών. el
heal.abstract In the overall number of accidents that occur during maritime transportation the impact of the fire phenomenon on the cargo space of Containerships plays a significant role. The aim of this paper is to go deeper into the existing regulations in order to revise them, so that a possible occurrence of the phenomenon can be dealt with more efficiently. In this way, through the detailed review of the regulatory framework and the operation of installed systems, the main problems are identified and measures for their mitigation are proposed in terms of the sectors-pillars that constitute fire safety on a ship. On the one hand, in the field of prevention, the issue of uncontrolled fire conditions during the transport of dangerous goods was considered of utmost importance, with a proposed solution being limitations on their stowage methods and the verification of their declaration's validity. On the other hand, in the fields of detection and firefighting, it was determined that the activation and response time of their systems plays a crucial role in the final outcome of the fire, with suppression or escalation of it. Therefore, the modernization of these areas with more innovative technologies was proposed as a replacement or complement to conventional systems. In conclusion, in the above review, two more analyses contributed to further clarification of the parameters that significantly affect the mechanism of the aforementioned sectors. The first analysis involves the creation of tables designed in such a way that corresponding consequences and mitigation measures are presented for characteristic examples-errors of each process in each sector. Additionally, the second one pertains to a qualitative analysis conducted through fault trees for two specific detection and extinguishing systems, aiming to distinguish the main errors that lead to their failure. en
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.advisorName Themelis, Nikolaos en
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ανυφαντής, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 112 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα