dc.contributor.author |
Χαβέλας, Βασίλειος
|
el |
dc.contributor.author |
Chavelas, Vasileios
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-04-04T08:38:58Z |
|
dc.date.available |
2024-04-04T08:38:58Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59098 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26794 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Διερεύνηση μεθόδων εκτίμησης της αποτόνωσης |
el |
dc.subject |
Υπόγεια έργα |
el |
dc.subject |
Διάνοιξης σηράγγων |
el |
dc.subject |
Methods of estimating the displacement |
en |
dc.title |
Διερεύνηση των μεθόδων εκτίμησης της αποτόνωσης κατά τη διδιάσταστη αριθμητική προσομοίωση της διάνοιξης σηράγγων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Mining engineering |
el |
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-10-26 |
|
heal.abstract |
Τα υπόγεια έργα , από την αρχαιότητα κιόλας , αποτελούσαν σημαντικό κομμάτι τόσο στην αξιοποίηση υπόγειων εκμεταλλεύσεων όσο και στην εξυπηρέτηση θρησκευτικών και τελετουργικών σκοπών. Παρότι μετά την πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας περιορίστηκε σημαντικά η διάνοιξη σηράγγων δε σταμάτησε να αποτελεί σημαντικό κομμάτι στο πλαίσιο στρατιωτικών επιχειρήσεων. Ωστόσο , η χρονική περίοδος που αποτέλεσε κόμβο για τη διάνοιξη σηράγγων υπήρξε η βιομηχανική επανάσταση για να διευκολυνθεί η μεταφορά εμπορευμάτων σε περιοχές ορεινών όγκων και μετέπειτα κι η μεταφορά των ίδιων των ανθρώπων.(Αλέξανδρος Ι. Σοφιανός,2018) Η ραγδαία αυτή αύξηση της κατασκευής σιδηροδρομικών έργων και σηράγγων δημιούργησε την ανάγκη για κατανόηση και μελέτη όρων όπως : οι ιδιότητες των βραχομαζών , οι γεωλογικές συνθήκες και οι υποστηρίξεις των υπογείων έργων.
Στα πλαίσια της εργασίας αυτής διερευνώνται οι μέθοδοι εκτίμησης της αποτόνωσης κατά τη δισδιάστατη αριθμητική προσομοίωση της διάνοιξης σηράγγων. Για αυτή τη διερεύνηση αντλήθηκαν στοιχεία από τη σήραγγα της Αγίας Κυριακής στην Ε.Ο. Άρτας - Τρικάλων για τις σηραγγολογικές κατηγορίες βραχομάζας ΙΙ και ΙΙΙ. Για το σχεδιασμό των δύο διατομών χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα AUTOCAD και στη συνέχεια το RS2 για την προσομοίωση της διάνοιξης και υποστήριξης σηράγγων. Αναγκαία ήταν και η χρήση του προγράμματος RocSupport για τη δημιουργία των καμπυλών σύγκλισης – αποτόνωσης , ώστε να υπολογιστεί ο βαθμός αποτόνωσης για τρεις διαφορετικές μεθόδους , αυτές των : Panet , Chern και Vlachopoulou. Μέσα από προσομοιώσεις για διαφορετικά βάθη σήραγγας , διαφορετικών τύπων βραχομάζας αλλά και διαφορετικών βαθμών αποτόνωσης έγινε σύγκριση των μοντέλων που σχεδιάστηκαν και αντλήθηκαν σημαντικά αποτελέσματα ως προς τη χρήση της εκάστοτε μεθόδου. |
el |
heal.advisorName |
Νομικός, Παύλος |
|
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζευγώλης, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|