dc.contributor.author |
Δημητρόπουλος, Βασίλειος
|
el |
dc.contributor.author |
Dimitropoulos, Vasileios
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-04-12T09:50:33Z |
|
dc.date.available |
2024-04-12T09:50:33Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59154 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26850 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κατανομή ροπής |
el |
dc.subject |
Αλγόριθμος κατανομής ροπής |
el |
dc.subject |
Δυναμική οχημάτων |
el |
dc.subject |
Έλεγχος ευστάθειας |
el |
dc.subject |
Προγραμματιστική γλώσσα Python |
el |
dc.subject |
Torque vectoring |
en |
dc.subject |
Automotive engineering |
en |
dc.subject |
Vehicle dynamics optimization algorithm |
en |
dc.subject |
Obstacle avoidance |
en |
dc.subject |
Python programming language |
en |
dc.title |
Υπολογιστική προσομοίωση συστήματος κατανομής ροπής |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.generalDescription |
Η κατανομή ροπής (Torque Vectoring) αποτελεί μια σημαντική τεχνολογική προσέγγιση στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της δυναμικής των οχημάτων. Στον πυρήνα της τεχνολογίας αυτής βρίσκεται η ικανότητα ενός οχήματος να ελέγχει και να ρυθμίζει την κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών, προσφέροντας έτσι βελτιωμένο κράτημα κατά την οδήγηση. Αυτή η τεχνολογία αποτελεί το κέντρο του εξελισσόμενου κλάδου των αυτοκινήτων και διευρύνει τα όρια της οδικής ασφάλειας, της ευελιξίας και της απόδοσης.
Ο βασικός σκοπός του Torque Vectoring (TV) είναι η κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών, εξασφαλίζοντας ότι ο καθένας επιλαμβάνεται του κατάλληλου μεριδίου ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος και τις απαιτήσεις της οδήγησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της προηγμένης χρήσης των διαφορικών, των φρένων και των κινητήρων, καθώς και μέσω συστημάτων ελέγχου και αισθητήρων. Το TV μπορεί να προσαρμοστεί δυναμικά κατά την οδήγηση, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως την ταχύτητα, την επιτάχυνση, το ρυθμό εκτροπής του οχήματος και άλλες παραμέτρους.
Το σύστημα αυτό βρίσκει εφαρμογή σε ποικιλία οχημάτων, από τα καθημερινά, μέχρι τα αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης και τα αγωνιστικά και μπορεί να βελτιώσει την πρόσφυση και την απόδοση στις στροφές. Σε συνθήκες κακοκαιρίας ή απώλειας ελέγχου, μπορεί να συμβάλλει στην ευστάθεια και στην αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων.
Η τεχνολογία της κατανομής ροπής συνεχίζει να εξελίσσεται, προσφέροντας νέες δυνατότητες για τη βελτίωση των επιδόσεων των οχημάτων και την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Η κατανόηση της λειτουργίας της αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για την εξέλιξη και την εφαρμογή της στην επόμενη γενιά των οχημάτων. |
el |
heal.classification |
Κατανομή Ροπής |
el |
heal.classification |
Δυναμική Οχημάτων |
el |
heal.classification |
Αυτόματος Έλεγχος |
el |
heal.classification |
Torque Vectoring |
en |
heal.classification |
Vehicle Dynamics |
en |
heal.classification |
Torque Vectoring Algorithm |
en |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-10-31 |
|
heal.abstract |
Αυτή η Διπλωματική Εργασία περιλαμβάνει την ανάπτυξη υπολογιστικού κώδικα προσομοίωσης ενός αλγορίθμου συστήματος κατανομής ροπής (Torque Vectoring) και την αξιολόγηση αυτού στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Για την ανάπτυξη του υπολογιστικού κώδικα χρησιμοποιήθηκε η προγραμματιστική γλώσσα Python. Το σύστημα του Torque Vectoring (TV) παίζει καίριο ρόλο στη βελτίωση της σταθερότητας, του ελέγχου και της ασφάλειας των οχημάτων. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τα θεωρητικά θεμέλια του TV και την πρακτική του εφαρμογή στον τομέα της δυναμικής οχημάτων.
Η μελέτη ξεκινά με την παρουσίαση ενός βασικού μοντέλου οχήματος, χρησιμοποιώντας το ως θεμελιώδη πλατφόρμα για όλες τις ακόλουθες διερευνήσεις. Έπειτα ακολουθεί εξέταση των αρχών και της μηχανικής του TV, συμπεριλαμβανομένων των πλεονεκτημάτων του και της πρακτικής εφαρμογής του στα σύγχρονα οχήματα. Σκοπός είναι η ανάλυση της φιλοσοφίας πίσω από το σύστημα κατανομής ροπής και των τρόπων με τους οποίους βελτιώνεται η κατανομή της διαθέσιμης ροπής του κινητήρα μεταξύ των τροχών για να ενισχύσει το κράτημα του οχήματος, τη σταθερότητα και τη συνολική απόδοση.
Η έρευνα επεκτείνει τις συνεισφορές της, αναπτύσσοντας έναν αλγόριθμο TV και ενσωματώνοντας τον στο μοντέλο του οχήματος. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι ένα αποδοτικό εργαλείο που έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων σε ένα εύρος οδηγικών συνθηκών. Η αποτελεσματικότητα του αλγορίθμου δοκιμάζεται σε ελιγμούς με επιταχυνόμενη κίνηση, όπως στροφές και αποφυγή εμποδίων, καθένας εκ των οποίων εκτελείται με διάφορες αρχικές ταχύτητες.
Τα αποτελέσματα αυτής της Διπλωματικής Εργασίας αποκαλύπτουν ότι η υλοποίηση του αλγορίθμου βελτιώνει σημαντικά τη δυνατότητα του οχήματος να αντιμετωπίζει προκλητικές και επικίνδυνες καταστάσεις, ενισχύοντας όχι μόνο τη σταθερότητα και την ευελιξία, αλλά και τη συνολική ασφάλεια. Καθώς εισερχόμαστε σε μια εποχή εξελισσόμενων τεχνολογιών στα οχήματα και αυξημένων απαιτήσεων για ασφάλεια, η έρευνα που παρουσιάζεται σε αυτή τη διατριβή κατέχει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Εν κατακλείδι, η παρούσα έρευνα αποτελεί ακόμα ένα βήμα προς την προσπάθεια να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό των αλγορίθμων κατανομής ροπής για το όφελος της αυτοκινητοβιομηχανίας και του γενικού κοινού, οδηγώντας τελικά σε πιο ασφαλείς, αποδοτικές και ευχάριστες εμπειρίες οδήγησης. |
el |
heal.advisorName |
Γκόνος, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκόνος, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Χριστοφόρου, Ευάγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
208 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|