HEAL DSpace

Υπολογιστική προσομοίωση συστήματος κατανομής ροπής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δημητρόπουλος, Βασίλειος el
dc.contributor.author Dimitropoulos, Vasileios en
dc.date.accessioned 2024-04-12T09:50:33Z
dc.date.available 2024-04-12T09:50:33Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59154
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26850
dc.rights Default License
dc.subject Κατανομή ροπής el
dc.subject Αλγόριθμος κατανομής ροπής el
dc.subject Δυναμική οχημάτων el
dc.subject Έλεγχος ευστάθειας el
dc.subject Προγραμματιστική γλώσσα Python el
dc.subject Torque vectoring en
dc.subject Automotive engineering en
dc.subject Vehicle dynamics optimization algorithm en
dc.subject Obstacle avoidance en
dc.subject Python programming language en
dc.title Υπολογιστική προσομοίωση συστήματος κατανομής ροπής el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Η κατανομή ροπής (Torque Vectoring) αποτελεί μια σημαντική τεχνολογική προσέγγιση στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της δυναμικής των οχημάτων. Στον πυρήνα της τεχνολογίας αυτής βρίσκεται η ικανότητα ενός οχήματος να ελέγχει και να ρυθμίζει την κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών, προσφέροντας έτσι βελτιωμένο κράτημα κατά την οδήγηση. Αυτή η τεχνολογία αποτελεί το κέντρο του εξελισσόμενου κλάδου των αυτοκινήτων και διευρύνει τα όρια της οδικής ασφάλειας, της ευελιξίας και της απόδοσης. Ο βασικός σκοπός του Torque Vectoring (TV) είναι η κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών, εξασφαλίζοντας ότι ο καθένας επιλαμβάνεται του κατάλληλου μεριδίου ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος και τις απαιτήσεις της οδήγησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της προηγμένης χρήσης των διαφορικών, των φρένων και των κινητήρων, καθώς και μέσω συστημάτων ελέγχου και αισθητήρων. Το TV μπορεί να προσαρμοστεί δυναμικά κατά την οδήγηση, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως την ταχύτητα, την επιτάχυνση, το ρυθμό εκτροπής του οχήματος και άλλες παραμέτρους. Το σύστημα αυτό βρίσκει εφαρμογή σε ποικιλία οχημάτων, από τα καθημερινά, μέχρι τα αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης και τα αγωνιστικά και μπορεί να βελτιώσει την πρόσφυση και την απόδοση στις στροφές. Σε συνθήκες κακοκαιρίας ή απώλειας ελέγχου, μπορεί να συμβάλλει στην ευστάθεια και στην αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων. Η τεχνολογία της κατανομής ροπής συνεχίζει να εξελίσσεται, προσφέροντας νέες δυνατότητες για τη βελτίωση των επιδόσεων των οχημάτων και την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Η κατανόηση της λειτουργίας της αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για την εξέλιξη και την εφαρμογή της στην επόμενη γενιά των οχημάτων. el
heal.classification Κατανομή Ροπής el
heal.classification Δυναμική Οχημάτων el
heal.classification Αυτόματος Έλεγχος el
heal.classification Torque Vectoring en
heal.classification Vehicle Dynamics en
heal.classification Torque Vectoring Algorithm en
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-10-31
heal.abstract Αυτή η Διπλωματική Εργασία περιλαμβάνει την ανάπτυξη υπολογιστικού κώδικα προσομοίωσης ενός αλγορίθμου συστήματος κατανομής ροπής (Torque Vectoring) και την αξιολόγηση αυτού στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Για την ανάπτυξη του υπολογιστικού κώδικα χρησιμοποιήθηκε η προγραμματιστική γλώσσα Python. Το σύστημα του Torque Vectoring (TV) παίζει καίριο ρόλο στη βελτίωση της σταθερότητας, του ελέγχου και της ασφάλειας των οχημάτων. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τα θεωρητικά θεμέλια του TV και την πρακτική του εφαρμογή στον τομέα της δυναμικής οχημάτων. Η μελέτη ξεκινά με την παρουσίαση ενός βασικού μοντέλου οχήματος, χρησιμοποιώντας το ως θεμελιώδη πλατφόρμα για όλες τις ακόλουθες διερευνήσεις. Έπειτα ακολουθεί εξέταση των αρχών και της μηχανικής του TV, συμπεριλαμβανομένων των πλεονεκτημάτων του και της πρακτικής εφαρμογής του στα σύγχρονα οχήματα. Σκοπός είναι η ανάλυση της φιλοσοφίας πίσω από το σύστημα κατανομής ροπής και των τρόπων με τους οποίους βελτιώνεται η κατανομή της διαθέσιμης ροπής του κινητήρα μεταξύ των τροχών για να ενισχύσει το κράτημα του οχήματος, τη σταθερότητα και τη συνολική απόδοση. Η έρευνα επεκτείνει τις συνεισφορές της, αναπτύσσοντας έναν αλγόριθμο TV και ενσωματώνοντας τον στο μοντέλο του οχήματος. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι ένα αποδοτικό εργαλείο που έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων σε ένα εύρος οδηγικών συνθηκών. Η αποτελεσματικότητα του αλγορίθμου δοκιμάζεται σε ελιγμούς με επιταχυνόμενη κίνηση, όπως στροφές και αποφυγή εμποδίων, καθένας εκ των οποίων εκτελείται με διάφορες αρχικές ταχύτητες. Τα αποτελέσματα αυτής της Διπλωματικής Εργασίας αποκαλύπτουν ότι η υλοποίηση του αλγορίθμου βελτιώνει σημαντικά τη δυνατότητα του οχήματος να αντιμετωπίζει προκλητικές και επικίνδυνες καταστάσεις, ενισχύοντας όχι μόνο τη σταθερότητα και την ευελιξία, αλλά και τη συνολική ασφάλεια. Καθώς εισερχόμαστε σε μια εποχή εξελισσόμενων τεχνολογιών στα οχήματα και αυξημένων απαιτήσεων για ασφάλεια, η έρευνα που παρουσιάζεται σε αυτή τη διατριβή κατέχει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Εν κατακλείδι, η παρούσα έρευνα αποτελεί ακόμα ένα βήμα προς την προσπάθεια να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό των αλγορίθμων κατανομής ροπής για το όφελος της αυτοκινητοβιομηχανίας και του γενικού κοινού, οδηγώντας τελικά σε πιο ασφαλείς, αποδοτικές και ευχάριστες εμπειρίες οδήγησης. el
heal.advisorName Γκόνος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Γκόνος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Χριστοφόρου, Ευάγγελος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 208 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής