dc.contributor.author |
Μέξης, Θεόδωρος
|
el |
dc.contributor.author |
Mexis, Theodoros
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-04-15T10:51:22Z |
|
dc.date.available |
2024-04-15T10:51:22Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59189 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26885 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Fit for 55 |
en |
dc.subject |
Cold Ironing |
en |
dc.subject |
Κανονισμός (ΕΕ) 2023/1805 |
el |
dc.subject |
Κανονισμός (ΕΕ) 2023/1804 |
el |
dc.title |
Βέλτιστες πρακτικές για τη μείωση των εκπομπών CO2 στους Λιμένες: Προκλήσεις και λύσεις στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Ναυτιλία |
el |
heal.classification |
Shipping |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-11-14 |
|
heal.abstract |
H παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στην αποτύπωση των εκπομπών CO2 εντός των λιμένων, των πηγών από τις οποίες προέρχονται καθώς και των σύγχρονων μεθόδων περιορισμού τους. Αρχικά, μέσω βιβλιογραφικής μελέτης παρουσιάζεται η υφιστάμενη κατάσταση των Λιμένων, δηλαδή υποδομές που η χρήση τους έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά επίπεδα εκπομπών CO2. Οι υποδομές σχετίζονται τόσο με την αλληλεπίδραση του λιμένα με τα πλοία που εισέρχονται στην περιοχή του, όσο και με τα οχήματα και κάθε είδους εξοπλισμό που δραστηριοποιείται στη χερσαία ζώνη και στην ευρύτερη περιοχή αυτής.
Στη συνέχεια, γίνεται μια εκτενής αναφορά στο ευρωπαϊκό και διεθνές θεσμικό πλαίσιο που στόχο έχει να περιοριστούν οι εκπομπές CO2 στην τομέα της Ναυτιλίας. Αναλύεται ο ρόλος του IMO και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που μέσω της θέσπισης Συμβάσεων, Κανονισμών και Οδηγιών, επιχειρούν να μειώσουν τα επίπεδα των ρύπων που διοχετεύονται στην ατμόσφαιρα.
Έπειτα, γίνεται μια εκτενής παρουσίαση των τρόπων αντιμετώπισης των εκπομπών CO2 χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθόδους που στοχεύουν στη μείωση της χρήσης των μηχανών των πλοίων, στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων φιλικότερων προς το περιβάλλον, στην αναβάθμιση του λιμενικού εξοπλισμού και στην ορθή διαχείριση κάθε είδους διαδικασίας που λαμβάνει χώρα εντός και πέριξ του λιμένα.
Εν συνεχεία, παρουσιάζεται η κατάσταση σε πέντε από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, τα οποία λόγω των δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα σε αυτά, παρουσιάζουν αυξημένα επίπεδα ρύπων. Προκειμένου να περιοριστούν οι ρύποι, οι ΦΔΛ έχουν πραγματοποιήσει διάφορες για τον περιορισμό τους, ώστε με τη σειρά τους, να συνδράμουν σε μια πιο βιώσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τέλος, γίνεται μια σύντομη παρουσίαση της κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς λιμένες, καθώς και των σημαντικότερων πρωτοβουλιών που έχουν αναλάβει οι ΦΔΛ ώστε να αναπτύξουν υποδομές φιλικότερες προς το περιβάλλον.
Εν κατακλείδι, το τελευταίο Κεφάλαιο συνοψίζει τα συμπεράσματα της εν λόγω εργασίας. |
el |
heal.abstract |
The present thesis deals with the depiction of CO2 emissions within ports, their sources, and contemporary methods for their limitation. Initially, through a literature review, the existing state of Ports is presented, including infrastructures whose use results in significant levels of CO2 emissions. The infrastructure is related both to the interaction of the port with the ships entering its area, as well as with the vehicles and all kinds of equipment operating in the terrestrial zone and the wider area thereof.
Furthermore, there is extensive reference to the European and international institutional framework aimed at limiting CO2 emissions in the Shipping sector. The role of the IMO and the European Commission is analyzed, which, through the establishment of Conventions, Regulations, and Directives, seek to reduce the levels of pollutants discharged into the atmosphere.
Next, there is a detailed presentation of the ways to address CO2 emissions using modern methods aimed at reducing the use of ship engines, using alternative fuels that are more environmentally friendly, upgrading port equipment, and managing all kinds of processes that take place within and around the port. Subsequently, the situation in five of the largest ports in Europe is presented, which, due to the activities taking place in them, show increased levels of pollution. In order to limit the pollutants, the Port Authorities have implemented various measures to restrict them, thus contributing to a more sustainable shipping industry.
Finally, a brief presentation is made of the situation prevailing in Greek ports, as well as the most significant initiatives undertaken by the Port Authorities to develop environmentally friendly infrastructures.
In conclusion, the final chapter summarizes the results of this study. |
en |
heal.advisorName |
Λοϊζίδου - Μαλαμή, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Λοϊζίδου - Μαλαμή, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαλαμής, Συμεών-Αλέξανδρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαντσή, Θεοδώρα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
93 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|