HEAL DSpace

Διερεύνηση των παραμέτρων επιρροής της παραβίασης της κόκκινης ένδειξης του φωτεινού σηματοδότη, κατά τις νυχτερινές ώρες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γεωργαντάς, Θεόδωρος el
dc.contributor.author Georgantas, Theodoros en
dc.date.accessioned 2024-04-19T08:01:17Z
dc.date.available 2024-04-19T08:01:17Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59225
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26921
dc.rights Default License
dc.subject Παραβιάσεις el
dc.subject Σηματοδότηση el
dc.subject Κόκκινο el
dc.subject Κόμβοι el
dc.title Διερεύνηση των παραμέτρων επιρροής της παραβίασης της κόκκινης ένδειξης του φωτεινού σηματοδότη, κατά τις νυχτερινές ώρες el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή Τεχνική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-10-23
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση, την ανάλυση και τον προσδιορισμό του συνόλου των παραμέτρων που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των οδηγών που παραβιάζουν την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη, σε αστικούς κόμβους κατά τις νυχτερινές ώρες. Σε ένα πρώτο επίπεδο, πραγματοποιήθηκε μία βιβλιογραφική ανασκόπηση προκειμένου να εντοπιστούν οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά των ατόμων, όσον αφορά στην παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη, βάσει διεθνών ερευνών. Οι εν λόγω παράμετροι αφορούν κατά κύριο λόγο στα χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου, τις συνθήκες κυκλοφορίας, αλλά και τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε οδηγού. Κατόπιν, διεξήχθη έρευνα πεδίου με τη μέθοδο των παρατηρήσεων σε δύο κόμβους στην περιοχές του Ζωγράφου και των Ιλισίων. Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 10 ώρες παρατηρήσεων, εντός των οποίων καταγράφηκαν 4056 οχήματα εκ των οποίων τα 337 προέβησαν σε παραβίαση της κόκκινης ένδειξης του φωτεινού σηματοδότη. Για τη διεξαγωγή των παρατηρήσεων χρησιμοποιήθηκαν καταγραφές μέσω βιντεοκάμερας αλλά και επί τόπου παρατηρήσεις. Αφού ολοκληρώθηκαν οι καταγραφές πεδίου, ακολούθησε η επεξεργασία των δεδομένων που συλλέχθηκαν, αλλά και η στατιστική τους ανάλυση μέσω μοντέλου logit. Σχεδιάστηκαν συνολικά πεντε μοντέλα επί της συγκεντρωτικής βάσης δεδομένων και τέσσερα μοντέλα για τις επιμέρους προσβάσεις, έτσι ώστε να προσδιοριστούν οι μεταξύ των διαφορές και ομοιότητες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι νεότεροι ηλικιακά οδηγοί είναι πιθανότερο να παραβιάσουν την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη, ενώ σχετικά με το φύλο των εκάστοτε οδηγών, φαίνεται πως οι άνδρες είναι πιο επιρεπείς σε παραβατικές ενέργειες. Επιπροσθέτως, οι οδηγοί που κινήθηκαν δεξιά και ευθεία, κατά την έξοδό τους από την διασταύρωση, είναι πιο πιθανό να προβούν σε παραβίαση, συγκριτικά με εκείνους που έστριψαν αριστερά. Ακόμη, όσον αφορά στην ταχύτητα τον οδηγών, παρατηρήθηκε ότι οδηγοί κινούμενοι με μεγαλύτερες ταχύτητες, είναι πιο πιθανό να διασχίσουν τον κόμβο εν μέσω κόκκινης ένδειξης, όπως επίσης και στην περίπτωση ύπαρξης κάποιου συνεπιβάτη. Μία ακόμη αξιοσημείωτη παράμετρο, αποτελεί αυτή του τύπου οχήματος, καθώς οι αναβάτες μοτοσυκλέτας φάνηκε να προχωρούν κατ’ εξακολούθηση σε παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη, με τους οδηγούς των ΙΧ να ακολουθούν σε συχνότητα παραβάσεων. Τέλος, ο υψηλός κυκλοφοριακός φόρτος και η παρουσία πεζών στον κόμβο φαίνεται να αποθαρρύνουν τους οδηγούς από την τέλεση παραβατικής πράξης. el
heal.abstract The present thesis aims to investigate, analyze and determine the set of parameters that influence the behavior of drivers who violate the red light indication, in urban junctions during the night hours. A bibliographic analysis was carried out in order to identify the main factors that influence people's traffic behavior in terms of traffic light violations, based on a substantial number of international research papers. The parameters in question mainly depend on the characteristics of the road network, the traffic conditions, but also the characteristics of the respective driver. Then, field research was conducted using the observational method in two intersections in the areas of Zografou and Ilisia. A total of 10 observations were made, within which 4056 vehicles were recorded from the hours of which 337 violated the red traffic light indication. To carry out the observations, recordings were used through a video camera as well as on-site observations. Following the field recordings, the processing of the collected data followed, as well as their statistical analysis through a logit model. A total of five models were drawn on the aggregated database, and four models for the individual approaches, so as to determine the differences and similarities between them. According to the results, younger drivers are more likely to violate the red signal of the traffic light, while regarding the gender of the respective drivers, it seems that men are more susceptible to violating actions. Additionally, drivers who either turned right or continued straight when exiting the intersection were more likely to commit a violation than those who turned left. Also, regarding the speed of the driver, it was observed that drivers moving at higher speeds are more likely to cross the intersection in the middle of a red light, as well as in the case of the presence of a passenger. Another noteworthy parameter is that of the type of vehicle, as motorcycle riders appeared to continue to violate the traffic light, with car drivers following in frequency of violations. Finally, the high traffic load and the presence of pedestrians at the intersection seem to discourage drivers from committing a violation act. en
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 108 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής