dc.contributor.author | Σαρλά, Ευφροσύνη Φ. | el |
dc.contributor.author | Sarla, Effrosyni F. | en |
dc.date.accessioned | 2024-04-19T08:08:44Z | |
dc.date.available | 2024-04-19T08:08:44Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59226 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26922 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μεταλλικές κατασκευές | el |
dc.subject | Steel structures | en |
dc.subject | Δυναμική ανάλυση | el |
dc.subject | Dynamic analysis | en |
dc.subject | Δικτυωτή πεζογέφυρα | el |
dc.subject | Truss pedestrian bridge | en |
dc.subject | Ανθρωπογενείς ταλαντώσεις | el |
dc.subject | Human-induced vibrations | en |
dc.subject | SAP2000 | en |
dc.title | Σχεδιασμός πεζογέφυρας σύνδεσης κτιρίων με κριτήριο τη δυναμική συμπεριφορά | el |
dc.title | Design of a pedestrian bridge connecting buildings based on dynamic behaviour | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Δομοστατικός σχεδιασμός | el |
heal.classification | Structural engineering | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-11-03 | |
heal.abstract | Οι εκτεταμένες αστικές αναπλάσεις σε διεθνές επίπεδο και η στροφή προς τον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό συνέβαλαν σε μια έκρηξη στον σχεδιασμό και την κατασκευή πεζογεφυρών, οι οποίες θέτουν νέες κυκλοφοριακές και αρχιτεκτονικές απαιτήσεις για μακριές, ελαφριές και λεπτές κατασκευές σύνθετων σχημάτων. Όμως εξαιτίας της συνεχούς βελτίωσης των μηχανικών ιδιοτήτων των υλικών και κατ’ επέκταση της μείωσης του ιδίου βάρους των κατασκευών, πολλές νέες πεζογέφυρες παρουσιάζουν αυξημένη λυγηρότητα και ταυτόχρονα αυξημένο λόγο κινητών φορτίων προς τα μόνιμα, οπότε υφίστανται υπερβολικές ταλαντώσεις. Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε μία κλειστή πεζογέφυρα σύνδεσης κτιρίων, κάτοψης 21.10mx2.10m, μέσου εξωτερικού ύψους περί τα 3.90m και σχετικού υψόμετρου περί τα 30.00m, της οποίας ο φορέας συνιστά ένα χωροδικτύωμα τύπου Vierendeel. Βασικό αντικείμενο μελέτης αποτέλεσε η δυναμική συμπεριφορά της γέφυρας έναντι ανθρωπογενούς φόρτισης η οποία διερευνήθηκε βιβλιογραφικά, αλλά και ευρύτερα ζητήματα λειτουργικότητας. Λόγω της διττής φύσης της κατασκευής, που παρουσιάζει στοιχεία γέφυρας αλλά και κτιρίου, στοιχεία κλασσικού δικτυώματος αλλά και πλαισίου, η διαστασιολόγησή της ήταν ιδιαίτερα απαιτητική. Αρχικά πραγματοποιήθηκε διαστασιολόγηση των κύριων μελών του φορέα κατά τον Ευρωκώδικα, μέσω γραμμικής ανάλυσης στο λογισμικό SAP2000. Η προσομοίωση του συνόλου του φορέα έγινε μέσω ραβδωτών στοιχείων με έκκεντρη τοποθέτηση και θεώρηση άκαμπτων κόμβων στα κύρια μέλη του χωροδικτυώματος. Κατά το στάδιο των ελέγχων παραμορφώσεων, προστέθηκαν σύνδεσμοι δυσκαμψίας στην οροφή της γέφυρας, με κρίσιμη δράση τον εγκάρσιο άνεμο. Στη συνέχεια διεξήχθη δυναμική ανάλυση και έλεγχος της πεζογέφυρας βάσει των οδηγιών HiVoSS, με κριτήριο τις προκύπτουσες επιταχύνσεις. Η δυναμική συνιστώσα της φόρτισης πεζών προσομοιώθηκε με αρμονικό φορτίο και η εκτίμηση των επιταχύνσεων πραγματοποιήθηκε με γραμμική ιδιομορφική ανάλυση χρονοϊστορίας, για δύο διαφορετικές καταστάσεις σχεδιασμού. | el |
heal.abstract | Internationally extensive urban redevelopment and the shift towards people-oriented design have contributed to an explosion in the design and construction of pedestrian bridges, which set new traffic and architectural requirements for long, light and thin structures of complex shapes. However, due to the continuous improvement of the materials' mechanical properties and consequently the decreasing dead weight of the structures, many modern footbridges show increased ductility and thus an increased ratio of live to dead loads, so that they are subject to excessive vibrations. In this diploma thesis, a covered footbridge connecting buildings, 21.10mx2.10m in plan, with an average external height of about 3.90m and a relative height of about 30.00m, whose support is a Vierendeel-type spatial framework, was studied. Main object of study was the dynamic behaviour of the bridge against human-induced loads, which was investigated in the literature, as well as broader issues of serviceability. Due to the dual nature of the structure, which presents elements of a bridge and a building, elements of a classical truss and a frame, its design was particularly demanding. Initially, the structural design of the main members of the truss was carried out according to Eurocode, through linear analysis in SAP2000 software. The whole structure was simulated by beam elements with eccentric positioning and rigid nodes considered in the main members of the space frame. During the stage of deformation checks, stiffness links were added to the bridge roof, with the critical action being the transverse wind. Subsequently, the pedestrian bridge was dynamically analysed and checked according to the HiVoSS guidelines,based on the resulting accelerations. The dynamic component of the pedestrian loading was simulated by harmonic load and the accelerations were estimated by linear eigenmodal time history analysis, for two different design situations. | en |
heal.advisorName | Θανόπουλος, Παύλος | el |
heal.advisorName | Thanopoulos, Pavlos | en |
heal.committeeMemberName | Γαντές, Χάρης | el |
heal.committeeMemberName | Gantes, Charis | en |
heal.committeeMemberName | Βαμβάτσικος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Vamvatsikos, Dimitrios | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 107 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: