HEAL DSpace

Σχεδιασμός πεζογέφυρας σύνδεσης κτιρίων με κριτήριο τη δυναμική συμπεριφορά

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σαρλά, Ευφροσύνη Φ. el
dc.contributor.author Sarla, Effrosyni F. en
dc.date.accessioned 2024-04-19T08:08:44Z
dc.date.available 2024-04-19T08:08:44Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59226
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26922
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μεταλλικές κατασκευές el
dc.subject Steel structures en
dc.subject Δυναμική ανάλυση el
dc.subject Dynamic analysis en
dc.subject Δικτυωτή πεζογέφυρα el
dc.subject Truss pedestrian bridge en
dc.subject Ανθρωπογενείς ταλαντώσεις el
dc.subject Human-induced vibrations en
dc.subject SAP2000 en
dc.title Σχεδιασμός πεζογέφυρας σύνδεσης κτιρίων με κριτήριο τη δυναμική συμπεριφορά el
dc.title Design of a pedestrian bridge connecting buildings based on dynamic behaviour en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Δομοστατικός σχεδιασμός el
heal.classification Structural engineering el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-11-03
heal.abstract Οι εκτεταμένες αστικές αναπλάσεις σε διεθνές επίπεδο και η στροφή προς τον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό συνέβαλαν σε μια έκρηξη στον σχεδιασμό και την κατασκευή πεζογεφυρών, οι οποίες θέτουν νέες κυκλοφοριακές και αρχιτεκτονικές απαιτήσεις για μακριές, ελαφριές και λεπτές κατασκευές σύνθετων σχημάτων. Όμως εξαιτίας της συνεχούς βελτίωσης των μηχανικών ιδιοτήτων των υλικών και κατ’ επέκταση της μείωσης του ιδίου βάρους των κατασκευών, πολλές νέες πεζογέφυρες παρουσιάζουν αυξημένη λυγηρότητα και ταυτόχρονα αυξημένο λόγο κινητών φορτίων προς τα μόνιμα, οπότε υφίστανται υπερβολικές ταλαντώσεις. Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε μία κλειστή πεζογέφυρα σύνδεσης κτιρίων, κάτοψης 21.10mx2.10m, μέσου εξωτερικού ύψους περί τα 3.90m και σχετικού υψόμετρου περί τα 30.00m, της οποίας ο φορέας συνιστά ένα χωροδικτύωμα τύπου Vierendeel. Βασικό αντικείμενο μελέτης αποτέλεσε η δυναμική συμπεριφορά της γέφυρας έναντι ανθρωπογενούς φόρτισης η οποία διερευνήθηκε βιβλιογραφικά, αλλά και ευρύτερα ζητήματα λειτουργικότητας. Λόγω της διττής φύσης της κατασκευής, που παρουσιάζει στοιχεία γέφυρας αλλά και κτιρίου, στοιχεία κλασσικού δικτυώματος αλλά και πλαισίου, η διαστασιολόγησή της ήταν ιδιαίτερα απαιτητική. Αρχικά πραγματοποιήθηκε διαστασιολόγηση των κύριων μελών του φορέα κατά τον Ευρωκώδικα, μέσω γραμμικής ανάλυσης στο λογισμικό SAP2000. Η προσομοίωση του συνόλου του φορέα έγινε μέσω ραβδωτών στοιχείων με έκκεντρη τοποθέτηση και θεώρηση άκαμπτων κόμβων στα κύρια μέλη του χωροδικτυώματος. Κατά το στάδιο των ελέγχων παραμορφώσεων, προστέθηκαν σύνδεσμοι δυσκαμψίας στην οροφή της γέφυρας, με κρίσιμη δράση τον εγκάρσιο άνεμο. Στη συνέχεια διεξήχθη δυναμική ανάλυση και έλεγχος της πεζογέφυρας βάσει των οδηγιών HiVoSS, με κριτήριο τις προκύπτουσες επιταχύνσεις. Η δυναμική συνιστώσα της φόρτισης πεζών προσομοιώθηκε με αρμονικό φορτίο και η εκτίμηση των επιταχύνσεων πραγματοποιήθηκε με γραμμική ιδιομορφική ανάλυση χρονοϊστορίας, για δύο διαφορετικές καταστάσεις σχεδιασμού. el
heal.abstract Internationally extensive urban redevelopment and the shift towards people-oriented design have contributed to an explosion in the design and construction of pedestrian bridges, which set new traffic and architectural requirements for long, light and thin structures of complex shapes. However, due to the continuous improvement of the materials' mechanical properties and consequently the decreasing dead weight of the structures, many modern footbridges show increased ductility and thus an increased ratio of live to dead loads, so that they are subject to excessive vibrations. In this diploma thesis, a covered footbridge connecting buildings, 21.10mx2.10m in plan, with an average external height of about 3.90m and a relative height of about 30.00m, whose support is a Vierendeel-type spatial framework, was studied. Main object of study was the dynamic behaviour of the bridge against human-induced loads, which was investigated in the literature, as well as broader issues of serviceability. Due to the dual nature of the structure, which presents elements of a bridge and a building, elements of a classical truss and a frame, its design was particularly demanding. Initially, the structural design of the main members of the truss was carried out according to Eurocode, through linear analysis in SAP2000 software. The whole structure was simulated by beam elements with eccentric positioning and rigid nodes considered in the main members of the space frame. During the stage of deformation checks, stiffness links were added to the bridge roof, with the critical action being the transverse wind. Subsequently, the pedestrian bridge was dynamically analysed and checked according to the HiVoSS guidelines,based on the resulting accelerations. The dynamic component of the pedestrian loading was simulated by harmonic load and the accelerations were estimated by linear eigenmodal time history analysis, for two different design situations. en
heal.advisorName Θανόπουλος, Παύλος el
heal.advisorName Thanopoulos, Pavlos en
heal.committeeMemberName Γαντές, Χάρης el
heal.committeeMemberName Gantes, Charis en
heal.committeeMemberName Βαμβάτσικος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Vamvatsikos, Dimitrios en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 107 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα