dc.contributor.author |
Παδούβας, Εμμανουήλ
|
el |
dc.contributor.author |
Padouvas, Emmanouil
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-04-22T07:14:33Z |
|
dc.date.available |
2024-04-22T07:14:33Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59232 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26928 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Προβλήματα χωροθέτησης |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμός μηχανισμών χωρίς χρήματα |
el |
dc.subject |
Ευστάθεια σε διαταραχές |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμός μηχανισμών ενισχυμένων με μάθηση |
el |
dc.subject |
Facility location games |
en |
dc.subject |
Mechanism design without money |
en |
dc.subject |
Perturbation stability |
en |
dc.subject |
Learning-augmented mechanism design |
en |
dc.title |
Μηχανισμοί χωροθέτησης με προβλέψεις για πολλαπλές υπηρεσίες |
el |
dc.title |
Multiple facility location mechanisms with predictions |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα |
el |
heal.classification |
Algorithms and complexity |
en |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-11-01 |
|
heal.abstract |
Σε αυτή τη διπλωματική εργασία, μελετούμε τα παίγνια χωροθέτησης πολλαπλών υπηρεσιών, όπου n
στρατηγικοί παίκτες αναφέρουν τις θέσεις τους στη γραμμή, και ένας μηχανισμός τους αντιστοιχίζει
σε k ≥ 2 υπηρεσίες. Κάθε παίκτης επιδιώκει να ελαχιστοποιήσει την απόστασή του από την πλησιέ-
στερη υπηρεσία. Ενδιαφερόμαστε για μηχανισμούς που είναι ανθεκτικοί στη στρατηγική συμπερι-
φορά των παικτών (strategyproof) χωρίς πληρωμές, οι οποίοι παρέχουν μία λογική προσέγγιση στο
κοινωνικό βέλτιστο κόστος των παικτών. Για να αντιμετωπίσουμε το θέωρημα ανυπαρξίας φιλαλη-
θών ντετερμινιστικών μηχανισμών με φραγμένο λόγο προσέγγισης των παιγνίων k-Facility Location
για k ≥ 3, περιορίζουμε την προσοχή μας σε στιγμιότυπα που επιδεικνύουν ευστάθεια σε διαταραχές
(perturbation stable instances). Η ευστάθεια σε διαταραχές εισήχθη για το πρόβλημα MAX CUT από
τους Bilu και Linial και αργότερα εφαρμόστηκε στο πρόβλημα της συσταδοποίησης (clustering). Τα
παραδείγματα με ευστάθεια σε διαταραχές έχουν μια καλά καθορισμένη βέλτιστη λύση, η οποία δεν
επηρεάζεται από μικρές διαταραχές στα δεδομένα. Παρομοίως, ένα παράδειγμα του προβλήματος
k-Facility Location στη γραμμή είναι γ-ευσταθές, για κάποιο γ ≥ 1, αν η βέλτιστη λύση δεν επηρεά-
ζεται από την αλλαγή στην απόσταση μεταξυ των θέσεων διαφορετικών παικτών, η οποία εξαρτάται
από ενα παράγοντα γ. Θα επωφεληθούμε επίσης από την πρόσφατη έρευνα στον τομέα “Σχεδιασμού
Μηχανισμών ενισχυμένο από Μάθηση”. Αυτή η προσέγγιση συμπληρώνει την παραδοσιακή προ-
σέγγιση στην επιστήμη των υπολογιστών, που αναλύει την απόδοση αλγορίθμων βασισμένων στην
χειρότερη περίπτωση και επικεντρώνεται στο σχεδιασμό και ανάλυση μηχανισμών που ενισχύονται
με προβλέψεις, οι οποίες έχουν αποκτηθεί από μηχανική μάθηση σχετικά με τη βέλτιστη λύση. Χρη-
σιμοποιώντας αυτές τις προβλέψεις ως καθοδηγητικά στοιχεία, στόχος μας είναι να επιτύχουμε πολύ
καλές εγγυήσεις όταν οι προβλέψεις μας είναι ακριβείς (συνέπεια), παραμένοντας παράλληλα κοντά
στην βέλτιστη δυνατή προσέγγιση για την χειρότερη περίπτωση, ακόμα και όταν οι προβλέψεις είναι
λανθασμένες (ανθεκτικότητα). Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε τα παραπάνω στοιχεία στον σχε-
διασμό μηχανισμών ενισχυμένων από μάθηση για τα παιγνιά χωροθέτησης πολλαπλών υπηρεσιών σε
στιγμιότυπα με ευστάθεια σε διαταραραχές και να κάνουμε παρατήρησεις πάνω στους περιορισμούς
τους. |
el |
heal.abstract |
In this diploma thesis, we study k-Facility Location games, where n strategic agents report their loca-
tions on the real line, and a mechanism maps them to k ≥ 2 facilities. Each agent seeks to minimize
his distance to the nearest facility. We are interested in strategyproof mechanisms without payments
that achievve a reasonable approximation ratio to the optimal social cost of the agents. To circumvent
the unbounded approximability of k-Facility Location by deterministic strategyproof mechanisms for
k ≥ 3, we restrict our attention to perturbation stable instances. Perturbation Stability was introduced
for the MAX CUT problem from Bilu and Linial and was later applied to the clustering problem.
Perturbation Stable instances have a well-defined optimal clustering, which is unaffected by small
perturbations of the input. Similarly, an instance of k-Facility Location on the line is γ-perturbation
stable (or simply, γ-stable), for some γ ≥ 1, if the optimal agent clustering is not affected by moving
any subset of consecutive agent locations closer to each other by a factor at most γ. We will also
benefit from the recent surge of work in “learning-augmented mechanism design”. This approach
complements the traditional approach in computer science, which analyzes the performance of algo-
rithms based on worst-case instances, and focuses on the design and analysis of mechanisms that are
enhanced with machine-learned predictions regarding the optimal solution. Using the predictions as
guides, our aim is to achieve much better guarantees when the predictions are accurate (consistency),
while maintaining near-optimal worst-case guarantee, even when the predictions are wrong (robust-
ness). Our goal is to combine the above elements in designing learning-augmented mechanisms for
the K-facility Location games problem on perturbation stable instances and make observations on
their limitations. |
en |
heal.advisorName |
Φωτάκης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Φωτάκης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παγουρτζής, Αριστείδης |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρκάκης, Ευάγγελος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|