HEAL DSpace

Προκαταρκτική διερεύνηση της επίδρασης των ηλεκτρικών οχημάτων στα εύκαμπτα οδοστρώματα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σταυρουλάκης, Εμμανουήλ - Λεωνίδας el
dc.contributor.author Stavroulakis, Emmanouil - Leonidas en
dc.date.accessioned 2024-04-22T10:12:43Z
dc.date.available 2024-04-22T10:12:43Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59240
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26936
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα el
dc.subject Οδοστρώματα el
dc.subject Electric vehicles en
dc.subject Pavements en
dc.title Προκαταρκτική διερεύνηση της επίδρασης των ηλεκτρικών οχημάτων στα εύκαμπτα οδοστρώματα el
dc.title Preliminary study of the impact of electric vehicles on flexible pavements en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική el
heal.classification Οδοστρώματα el
heal.classification Ηλεκτρικά Οχήματα el
heal.classification Engineering en
heal.classification Pavements en
heal.classification Electric vehicles en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-11-03
heal.abstract Τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της αυτοκίνησης βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο. Η αύξηση των τιμών των ορυκτών καυσίμων λόγω της μείωσης των αποθεμάτων τους όπως, επίσης, και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για μείωση των εκπομπών ρύπων έχουν ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία και τα ποσοστά των πωλήσεών τους αυξάνονται εκθετικά. Η μελλοντική επιρροή τους, λοιπόν, τόσο στην ηλεκτρική όσο και στην οδική υποδομή, έχει γίνει αντικείμενο μελέτης και ερευνών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία συγκεντρώνονται και παρουσιάζονται οι πρώτες ενδείξεις των μελετών της επίδρασης των ηλεκτρικών οχημάτων στα οδοστρώματα. Στο επίκεντρο των ερευνών βρίσκεται το αυξημένο βάρος και η ροπή στρέψης των οχημάτων αυτών και οι επιπτώσεις τους στη δομική επάρκεια και στην επιφανειακή κατάσταση των οδοστρωμάτων αντίστοιχα. Συμπληρωματικά, αναλύεται και η επιρροή των αυτόνομων ηλεκτρικών οχημάτων, εξαιτίας της σταθερής τροχιάς κίνησής τους. Επιπλέον, εξετάζεται η ενσωμάτωση συστημάτων επαγωγικής φόρτισης στα οδοστρώματα και ο αντίκτυπός της στο χρόνο ζωής και στις διαδικασίες συντήρησής τους. Αναφορά γίνεται και στην ενδεχόμενη ανάγκη νέου ακουστικού σχεδιασμού των οδοστρωμάτων, λόγω αλλαγών στο φάσμα των ακουστικών συχνοτήτων και στα εκπεμπόμενα επίπεδα του θορύβου. Τέλος, σχολιάζεται και η επίδραση των χαρακτηριστικών των οδοστρωμάτων στην κατανάλωση ενέργειας και στο κόστος συντήρησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Ολοκληρώνοντας τη μελέτη, πραγματοποιείται, με δεδομένη κυκλοφορία, ανάλυση εντατικής κατάστασης τριών σεναρίων σε τυπική διατομή εύκαμπτου οδοστρώματος, για μεταβαλλόμενα μέτρα δυσκαμψίας και πάχη των ασφαλτικών στρώσεων, προκειμένου να διερευνηθεί και να ποσοτικοποιηθεί η επιρροή του εξηλεκτρισμού του στόλου των επιβατικών οχημάτων στα οδοστρώματα. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα περιλαμβάνονται αναλυτικά στο τεύχος της εργασίας. el
heal.abstract Lately, the automotive industry finds itself in a transition mode. The rising prices of fossil fuels due to the reduction of their reserves as well as contemporary environmental regulations for emission reductions are forcing auto industries to build electric vehicles. Electric vehicles are already on the market and their sale rates are increasing exponentially. This is why their future influence on both electricity and road infrastructure has been the subject of further study and research. In this thesis, the first findings from studies on the effect of electric vehicles on pavements are gathered and presented. Research mainly focuses on the increased weight and torque of such vehicles as well as their impact on structural adequacy and the surface condition of pavements respectively. Moreover, the influence of autonomous electric vehicles is analyzed, owing to their fixed vehicle trajectory. In addition, the integration of inductive charging systems in pavements along with its impact on their life time and maintenance procedures are examined. The possible need for a new acoustic design of pavements, due to changes in the spectrum of acoustic frequencies and the emitted noise levels is also under consideration. Finally, reference is made on the impact of the characteristics of pavements on energy consumption and maintenance costs of electric vehicles. To conclude the study, a stress–strain analysis of three scenarios on a standard crosssection of flexible pavement is carried out for different measures of stiffness and thickness of asphalt layers, so that the influence of the electrification of passenger vehicle fleets on pavement can further be investigated and quantified. The results and conclusions are properly included in detail in the issue of this paper. en
heal.advisorName Πλατή, Χριστίνα el
heal.advisorName Plati, Christina en
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.committeeMemberName Yannis, George en
heal.committeeMemberName Mavromatis, Stergios en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 156 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα