HEAL DSpace

Σχεδιασμός συστήματος οπτικής αναγνώρισης οδηγικού περιβάλλοντος πραγματικού χρόνου για λήψη αποφάσεων αποφυγής σύγκρουσης σε αυτοματοποιημένο όχημα επιπέδου 4 και ενσωμάτωση του συστήματος στον προσομοιωτή CARLA

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κανέλλος, Αναστάσιος el
dc.contributor.author Kanellos, Anastasios en
dc.date.accessioned 2024-04-22T11:06:32Z
dc.date.available 2024-04-22T11:06:32Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59249
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26945
dc.rights Default License
dc.subject Αυτοματοποιημένη Οδήγηση el
dc.subject Σύστημα Οπτικής Αναγνώρισης el
dc.subject CARLA Προσομοίωση el
dc.subject Εντοπισμός Aντικειμένων el
dc.subject Κατάτμιση Λωρίδας el
dc.subject Κατάτμιση Διαθέσιμων Οδηγικών Περιοχών el
dc.subject CARLA ROS Γέφυρα el
dc.subject RGB Κάμερα el
dc.subject Depth Κάμερα el
dc.subject Αποφυγή Σύγκρουσης el
dc.subject ROS en
dc.subject Object Detection en
dc.subject Autonomous Driving en
dc.subject Visual Perception System en
dc.subject CARLA Simulation en
dc.subject Lane Segmentation en
dc.subject YOLO en
dc.subject CARLA ROS bridge en
dc.subject RGB Camera en
dc.subject Depth Camera en
dc.subject Collision Avoidance en
dc.title Σχεδιασμός συστήματος οπτικής αναγνώρισης οδηγικού περιβάλλοντος πραγματικού χρόνου για λήψη αποφάσεων αποφυγής σύγκρουσης σε αυτοματοποιημένο όχημα επιπέδου 4 και ενσωμάτωση του συστήματος στον προσομοιωτή CARLA el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική Μάθηση el
heal.classification Αυτόνομη Οδήγηση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-11-03
heal.abstract Η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει προς την πλήρη αυτοματοποιημένη οδήγηση, όπου οι σημερινοί οδηγοί θα είναι απλά επιβάτες, με τον υπολογιστή να αναλαμβάνει όλα όσα χρειάζονται για να κινείται το αυτοκίνητο χωρίς την ανάγκη του ατομικού χειρισμού. Η διαδικασία μετάβασης έχει τυποποιηθεί σε μια σειρά από 5 στάδια (ξεκινώντας από το 0) όπου αφαιρούν σταδιακά τις δυνατότητες ανθρώπινου χειρισμού έναντι της αυτοματοποίησης. Για να ληφθεί η οδηγική απόφαση σε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα, συντελείται μία σειρά εκτέλεσης ενεργειών τριών συνεργαζόμενων βαθμίδων: της βαθμίδας Αντίληψης Οδηγικού Περιβάλλοντος, της βαθμίδας Σχεδιασμού Πορείας και της βαθμίδας Ελέγχου Κίνησης. Η παρούσα διπλωματική εμβαθύνει στη μελέτη της πρώτης βαθμίδας για ένα αυτοματοποιημένο όχημα επιπέδου 4 και προχωρά στην ανάπτυξη ενός συστήματος οπτικής αναγνώρισης οδηγικού περιβάλλοντος για την αποφυγή σύγκρουσης. Για να εξεταστεί η απόδοση του συστήματος οδηγικής αντίληψης αξιοποιείται ο προσομοιωτής CARLA και γίνεται η ενσωμάτωση του ROS API μέσω της CARLA ROS γέφυρας. Η ύπαρξη του ROS API σαν διαμεσολαβήτη δημιουργεί ένα διαλειτουργικό τρόπο επικοινωνίας του CARLA προσομοιωτή με εξωτερικά λογισμικά πακέτα που μπορούν να στηριχτούν σε ROS και διευκολύνει τις ενέργειες ελέγχου πάνω στο εξεταζόμενο αυτόνομο όχημα. Στη συνέχεια, καθορίζεται το παραμετροποιημένο περιβάλλον στο οποίο θα εξεταστεί η επίδοση του αυτόνομου συστήματος και ορίζονται οι αισθητήρες που θα χρησιμοποιηθούν για το σύστημα οπτικής αναγνώρισης, με βάση τις πληροφορίες που θέλουμε να υπολογίζει. Πιο συγκεκριμένα, επιλέγονται η RGB κάμερα και η Depth κάμερα, με τη δεύτερη να επιλέγεται για τον υπολογισμό των αποστάσεων των περιβάλλοντων αντικείμενων από το αυτόνομο όχημα. Για την υλοποίηση του συστήματος οπτικής αντίληψης μελετήθηκε το YOLO (You Only Look Once) μοντέλο, το οποίο αποτελεί ενά αλγόριθμο βαθιάς μάθησης για εντοπισμό αντικειμένων σε συνθήκες πραγματικού χρόνου. Αρχικά, εξετάστηκε o εντοπισμός αντικειμένων με το προεκπαιδευμένο YOLOv5 μοντέλο. Στη συνέχεια, το ίδιο μοντέλο εκπαιδεύτηκε σε ένα CARLA σύνολο δεδομένων και μελετήθηκε η επίδοση του. Ακολούθως, εξετάστηκε το μοντέλο YOLOP (Panoptical), το οποίο έχει τις επιπλέον δυνατότητες κατάτμισης της διαθέσιμης οδηγικής περιοχής και των λωρίδων κυκλοφορίας. Βασιζόμενοι στο YOLOP μοντέλο, σχεδιάστηκε ένα πλήρες σύστημα οπτικής αναγνώρισης του περιβάλλοντος οδήγησης. ́Ετσι, πραγματοποιήθηκαν δύο πειραματικά σενάρια ελέγχου αποφυγής σύγκρουσης στον προσομοιωτή CARLA με σκοπό τη σύγκριση και την εξέταση των μοντέλων στο κομμάτι των τρίων εργασιών κατάτμισης και εντοπισμού που μας ενδιαφέρουν και εξήχθησαν συμπεράσματα για τις μελλοντικές βελτιώσεις τους. el
heal.advisorName Τσανάκας, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Σούντρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Αμδίτης, Άγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 91 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής