heal.abstract |
Στο παρόν θέμα γίνεται μελέτη και σχεδίαση ενός επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου (ROPAX) με περίπου 120 μέτρα ολικό μήκος. Το πρώτο κεφάλαιο αποτελεί μία γενική εισαγωγή στο θέμα της εργασίας.
Η πρώτη πρόκληση που αντιμετωπίστηκε στο στάδιο της προμελέτης ήταν η επιλογή των κύριων διαστάσεων (Κεφάλαιο 2) του υπό μελέτη πλοίου, στο οποίο δόθηκε το όνομα JUPITER.
Στο 3ο κεφάλαιο υπολογίζεται το βάρος του άφορτου σκάφους του πλοίου (Lightship) με τη βοήθεια προσεγγιστικών μεθόδων.
Με γνωστές τις κύριες διαστάσεις του υπό μελέτη πλοίου, ακολούθησε ο σχεδιασμός του Σχεδίου Γενικής Διάταξης του JUPITER στο κεφάλαιο 4 και της Μέσης Τομής στο κεφάλαιο 5. Για τη σχεδίαση χρησιμοποιήθηκε το σχεδιαστικό πρόγραμμα AutoCAD.
Έπειτα, χρησιμοποιήθηκε το Ναυπηγικό πακέτο προγραμμάτων AVEVA MARINE (Lines, Surface & Compartment, Hydrostatics & Hydrodynamics). Με τη βοήθεια του Lines αναπτύχθηκε το Σχέδιο Γραμμών της γάστρας του πλοίου. Με γνωστή πλέον τη γεωμετρία της γάστρας, προχωρήσαμε στη διαμερισματοποίηση του εσωτερικού της με τη βοήθεια του Surface & Compartment. Στο τελευταίο εκ των τριών προγραμμάτων (Hydrostatics & Hydrodynamics) πραγματοποιήθηκαν υδροστατικοί και λοιποί υπολογισμοί, πιθανοθεωρητικός έλεγχος της ευστάθειας του πλοίου μετά από βλάβη καθώς και σχεδιάστηκαν οι καταστάσεις φόρτωσης. Όλα τα σχετικά με το AVEVA MARINE παρουσιάζονται στο κεφάλαιο 6.
Στο κεφάλαιο 7 παρουσιάζονται διάφοροι υπολογισμοί σχετικοί με το πλοίο, όπως ο κανονισμός της Γραμμής Φόρτωσης, η καταμέτρηση του πλοίου, η σύνθεση του πληρώματος και ο αριθμός εξοπλισμού.
Στο κεφάλαιο 8 παρουσιάζεται το Safety Plan του υπό μελέτη πλοίου στο οποίο εμπεριέχονται πληροφορίες σχετικά με την πυρασφάλεια, τα σωστικά μέσα και τις οδούς διαφυγής του πλοίου. Για τη σχεδίαση χρησιμοποιήθηκε και πάλι το AutoCAD ενώ ακολουθήθηκαν και οι αντίστοιχοι κανονισμοί της S.O.L.A.S. (Safety of Life at Sea).
Το κεφάλαιο 9 σχετίζεται με την πρόωση του πλοίου. Αρχικά έγινε υπολογισμός της αντίστασης ρυμούλκησης της γάστρας του πλοίου σε ελεύθερη ροή με τη βοήθεια του προγράμματος Shipflow. Με γνωστή την αντίσταση, μπορεί να υπολογιστεί πλέον η απαιτούμενη ώση που πρέπει να είναι ικανές να αναπτύξουν οι δύο (2) έλικες του πλοίου. Αφού επιλέχθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά των ελίκων και με γνωστή την απαιτούμενη ώση, ο κώδικας Grid_d παρέχει το συνδυασμό στροφών-ισχύος (MCR operation point) στον οποίο πρέπει να λειτουργούν οι έλικες και καταλήγουμε στην επιλογή κατάλληλων Κύριων Μηχανών και μειωτήρων στροφών από καταλόγους κατασκευαστών.
Στο τελευταίο κεφάλαιο 10 παρουσιάζονται κάποιες προτάσεις για περαιτέρω μελέτη κάποιων πτυχών της παρούσας εργασίας που παρουσιάζουν ενδιαφέρον. |
el |