dc.contributor.author | Λεβέντης, Ελευθέριος | el |
dc.contributor.author | Leventis, Eleftherios | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-13T09:11:59Z | |
dc.date.available | 2024-05-13T09:11:59Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59332 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27028 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μηχανοκίνητος Αθλητισμός | el |
dc.subject | Σχεδιασμός Διαδρομών Αγώνων Ταχύτητας | el |
dc.subject | Ιδανική Αγωνιστική Γραμμή | el |
dc.subject | Αγώνες Ταχύτητας και Ασφάλεια | el |
dc.subject | Μέγιστη Ασφαλής Ταχύτητα Οχήματος | el |
dc.subject | Motorsport | en |
dc.subject | Race Stage Design | en |
dc.subject | Ideal Racing Line | en |
dc.subject | Vehicle Maximum Safe Speed | el |
dc.subject | Racing and Safety | en |
dc.subject | Vehicle Maximum Safe Speed | en |
dc.title | Πλαίσιο σχεδιασμού διαδρομών αγώνων ταχύτητας διεθνώς, με έμφαση στις “Υπέρ-ειδικές διαδρομές” | el |
dc.title | Design frame of international race stages with emphasis on “Super-special stages” | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | OAKA SUPER SPECIAL STAGE | en |
heal.classification | Οδοποιία | el |
heal.classification | Γεωμετρικός Σχεδιασμός Οδών | el |
heal.classification | Γεωμετρικός Προσδιορισμός Διαδρομών Αγώνων Ταχύτητας | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-11-03 | |
heal.abstract | Ο Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η βελτίωση της διαμόρφωσης της Υπέρ-ειδικής Διαδρομής του Ράλλυ Ακρόπολις εντός του Κεντρικού Ολυμπιακού Σταδίου Αθηνών όπως αυτή είχε αρχικά υλοποιηθεί το 2022, λαμβάνοντας υπόψιν και τις αντίστοιχες προσπάθειες του 2005 & 2006, εστιάζοντας στο γεωμετρικό και χωροταξικό επίπεδο, εκπονώντας επί της ουσίας την οριστική μελέτη κατασκευής της προτεινόμενης Υπέρ-ειδικής Διαδρομής “OAKA Super Special Stage”. Με την εργασία αυτή διαμορφώνεται επί της ουσίας ένα πλαίσιο σχεδιασμού με το σύνολο των πληροφοριών και δεδομένων που πρέπει ιδανικά να λαμβάνει υπόψιν του ο εκάστοτε μελετητής ανάλογων έργων, πέραν των καθαρά τεχνικών γνώσεων που διαθέτει και του ενδεχόμενου σχεδιαστικού του ταλέντου. Στα πρώτα στάδια της μελέτης, η επιτυχία του όλου εγχειρήματος ήταν αβέβαιη, καθώς θα έπρεπε να επιλέγει μια εμπνευσμένη “γεωμετρία” η οποία να βελτιώνει σχεδόν το σύνολο των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της διαδρομής, κρινόμενη από τη σκοπιά της ασφάλειας πρωτίστως και έπειτα του θεάματος, μέσα από το πρίσμα του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου και υπό την καθοδήγηση των προδιαγραφών - οδηγιών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), ευθύνη της οποίας είναι η ομαλή διεξαγωγή των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ - World Rally Championship (WRC). Τελικώς μέσα από μία αναλυτική διαδικασία ήρθε το επιθυμητό αποτέλεσμα, όπως υποδηλώνεται με εμφατικό τρόπο μέσα από τους συγκριτικούς πίνακες και τη τεκμηρίωση, καθώς και εντυπώσεις καταξιωμένων οδηγών αγώνων Ράλλυ που τους παρουσιάστηκε και ζητήθηκε η γνώμη τους. Η επιτυχημένη επανάληψη του όλου εγχειρήματος στο παρελθόν θα έλεγε κανείς ότι δυσκολεύει το έργο μιας τέτοιου είδους Διπλωματικής Εργασίας αλλά ταυτόχρονα δίνει την ευκαιρία αξιοποίησης της υπάρχουσας εμπειρίας και αποφυγής των λαθών του παρελθόντος. Η ίδια η πορεία του μηχανοκίνητου αθλητισμού μας έχει δείξει ότι η εξέλιξη του είδους περνάει μέσα από τους αγώνες και τις ατελείωτες δοκιμές εξέλιξης. Κάθε αγωνιστική διαδρομή επιβάλλεται να τυγχάνει αξιολόγησης του σχεδιασμού της ως προς τα δυναμικά χαρακτηριστικά των οχημάτων που θα τη χρησιμοποιούν, έτσι και για την προτεινόμενη διαδρομή πραγματοποιήθηκε ενδεικτική αξιολόγηση του σχεδιασμού, σε ένα δοκιμαστικό της τμήμα. Σκοπός της αξιολόγησης είναι να προσδιοριστεί το περιθώριο ασφαλείας που θα έχουν οι οδηγοί κινούμενοι εντός των κυκλικών τόξων της διαδρομής, από την άποψη της επάρκειας του σχεδιασμού ως προς την δυναμική του οχήματος, αξιολογώντας το πόσο κοντά φτάνει ένα όχημα στην οριακή τριβή που διαθέτει. | el |
heal.abstract | The objective of present Thesis is the improvement of the configuration of the located within the Central Olympic Stadium of Athens Rally Acropolis Super-Special Stage as this was initially implemented in 2022, taking also into account relative attempts of 2005 and 2006. This improvement focused on the geometric and spatial aspects in order to essentially elaborate the final construction study of proposed Super-Special Stage, to be hence named “OAKA Super-Special Stage”. This thesis sets a design frame defining the information and facts that should be taken into account by the designer of similar technical works in addition to the purely technical knowledge and possible design talent s/he possesses. During the first stages of the study, the success of the whole project was uncertain due to the fact that an inspired “geometry” that would improve almost all geometric characteristics of the route should be selected, as judged primarily from the safety view and secondarily from the spectacle view. The study was conducted within the existing institutional frame and under the guidance of the standards of International Federation of Automobile (FIA), whose responsibility is the smooth conduct of World Rally Championship (WRC). Finally, after a meticulous process the desired result was reached, as this is outlined with an emphatic manner through the comparison tables and documentation given as well as through the impressions of acknowledged rally drivers who were presented with the designed stage and were asked to give their opinion. The successful implementation of such an attempt in the past makes more difficult the work of such a Thesis, but it concurrently offers the opportunities to take advantage of experience gained and to avoid past mistakes. The development over time of motorsport per se has shown to us that the evolution of the sector is achieved through racing and endless trials. It is imperative that every race stage be subjected to an evaluation of its design in relation to the dynamic characteristics of the vehicles that will use it, therefore an indicative evaluation of the design of the proposed race stage was performed on a section of it. The objective of the evaluation was to determine the safety margin that the drivers will have when driving on the cyclical arches of the race stage with respect to the sufficiency of the design in relation to the vehicles’ dynamic characteristics, by determining how close a vehicle reaches its marginal friction. | en |
heal.advisorName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.advisorName | Mavromatis, Stergios | en |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Yannis, George | en |
heal.committeeMemberName | Πλατή, Χριστίνα | el |
heal.committeeMemberName | Plati, Christina | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 210 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: