dc.contributor.author | Στάμου, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Stamou, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-13T12:37:14Z | |
dc.date.available | 2024-05-13T12:37:14Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59343 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27039 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Έρευνα στην Αρχιτεκτονική : Προωθημένα Ζητήματα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού (Κατ. Α')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συμβολική τάξη | el |
dc.subject | Κανιβαλισμός | el |
dc.subject | Καταστροφή | el |
dc.subject | Jean Baudrillard | en |
dc.subject | Lina bo Bardi | en |
dc.subject | Cannibalism | en |
dc.subject | Symbolic exchange | en |
dc.subject | Destruction | en |
dc.subject | Λίνα Μπο Μπάρντι | el |
dc.subject | Ζαν Μπωντριγιάρ | el |
dc.title | Macumba Espacial: χωρικές πρακτικές κατάποσης στο Teatro Oficina | el |
dc.title | Macumba Espacial: spatial practices on swallowing at Teatro Oficina | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Φιλοσοφία | el |
heal.classification | Θεωρία αρχιτεκτονικής | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-12-18 | |
heal.abstract | Πως θα ερμηνεύαμε τον κόσμο αν εκκινούσαμε από το συμβάν της καταστροφής ως την πλέον κρίσιμη στιγμή κάθε δημιουργίας; Και μιλάμε για συμβάντα καταστροφής καθώς η διαφεύγουσα ουσία της επιφέρει μία εμμένεια της εξαφάνισης και όχι της σταθερότητας. Και με αυτή την αρχή δύναται να διαβαστεί η παρούσα έρευνα: όχι μέσω μιας παθητικής κατανόησης νοημάτων, αλλά μέσω της εξωτερίκευσης προβολών. Μέσω της κατοίκησης του κειμένου. Ενός κειμένου που αναμετράται με ένα συμβάν όπου η πράξη του κανιβαλισμού αποτέλεσε κατεξοχήν η ίδια δράση καταστροφής, όπως η τελευταία εκφράζεται μέσα στη βρώση. Μία βρώση η οποία, εντός μίας κρίσης του λαού της Βραζιλίας μετά τα μέσα του 20ου αιώνα και των προσπαθειών ανόρθωσης μίας αυθεντικής Βραζιλιάνικης ταυτότητας απέναντι στα αποικιακά κατάλοιπα, εντούτοις οδήγησε μία ομάδα ανθρωποφάγων στο Sao Paulo να αποκριθεί με ένα ισχυρό «ΝΑΙ!» στο Δυτικό πολιτισμό. Μία κατάφαση που εξωτερικεύεται με δράσεις τρομερής έντασης σε ένα θέατρο και τη γειτονιά που το περιβάλλει στο κέντρο της εν λόγω Βραζιλιάνικης μητρόπολης. Μία μεθυστική κατανάλωση των σημείων της Δύσης στη χωρική πολλαπλότητα της θεατρικής συνθήκης η οποία αποκτά το ρόλο καθημερινότητας, μίας κατανάλωσης η οποία δε θεωρείται μονόδρομη απορρόφηση, αλλά μία πράξη ισχυρότατης επικοινωνίας μεταξύ σωμάτων και των χώρων που αυτά δημιουργούν, όντας ανεπανόρθωτα εκτεθειμένα το ένα στο άλλο. Δοσοληψίες που σκιαγραφήθηκαν με χαρακτηριστική ωμότητα χωρικά από την, Βραζιλιάνα κατ’ επιλογή, Lina Bo Bardi, σε μία από τις πολλές παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο κτίσμα του θεάτρου, στην οποία θα εστιάσουμε. Χώροι της επινόησης που διακυβεύονται και καταστρέφονται. Μία θανάσιμη αμοιβαιότητα η οποία προσβάλλει με τις ασυνέχειες της την κατά τ’ άλλα αέναη αναπαραγωγή των κλειστών συστημάτων που μαστίζουν το σύγχρονο άνθρωπο. | el |
heal.abstract | How would we interpret our surroundings relying on the event of destruction as the most crucial moment of any creation? And we are mentioning an event of destruction because its ever escaping essence induces a persisting state of disappearance, not permanence. And it is with this at mind that someone should read this thesis; not through a passive understanding or acceptance of notions, but through the externalization of their own projections through inhabiting the text. A text facing an event through which the practice of cannibalism posed an event of destruction par excellence, as this is found in the process of eating. A process that, in the middle of a crisis of the Brazilian people in the second half of the 20th century and their attempts to form an authentic Brazilian identity as a reply to the colonial structures, nevertheless led a group of cannibals in Sao Paulo to respond with a resounding “YES!” to the Western civilization. An affirmative gesture externalized through actions of unmatched intensity in a theatre and the surrounding neighborhood located in the center of the aforementioned metropolis. An almost intoxicating consumption of Western signs in the spatial multiplicity of the theatrical condition which obtains the role of everyday practice. A consumption that should not be considered as a one way absorption, but as a moment of the most intense form of communication between bodies and the spaces they create, being irreparably exposed to one another. Exchanges silhouetted with characteristic brutality in a spatial manner by the, Brazilian by choice, Lina Bo Bardi, coming up with one of the multiple interventions carried out on the building of the theatre, on which we will focus. Spaces of invention put at stake and destroyed. A lethal reciprocity, with its discontinuities contesting the otherwise timeless reproduction occurring in the closed systems plaguing contemporary man. | en |
heal.advisorName | Σταυρίδης, Σταύρος | |
heal.advisorName | Stavridis, Stavros | en |
heal.committeeMemberName | Σεβαστάκης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ντάφλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Sevastakis, Demitrios | en |
heal.committeeMemberName | Daflos, Konstantinos | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 125 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: