HEAL DSpace

Συγκριτική ανάλυση επιδόσεων οδικής ασφάλειας στις περιφέρειες της Ελλάδας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαγιάννη, Λυδία el
dc.contributor.author Papagianni, Lydia en
dc.date.accessioned 2024-05-14T08:13:46Z
dc.date.available 2024-05-14T08:13:46Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59353
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27049
dc.rights Default License
dc.subject Οδική Ασφάλεια el
dc.subject Οδικά ατυχήματα el
dc.subject Βασικοί Δείκτες Επίδοσης el
dc.subject Περιφέρειες el
dc.subject Γραμμική Παλινδρομηση el
dc.subject Road Safety en
dc.subject Road crashes en
dc.subject Key Performance Indicators en
dc.subject Regions of Greece en
dc.subject Linear Regression en
dc.title Συγκριτική ανάλυση επιδόσεων οδικής ασφάλειας στις περιφέρειες της Ελλάδας el
dc.title Comparative analysis of road safety performance in the Regions of Greece en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Transport Engineering en
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07
heal.abstract Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η ανάλυση και η σύγκριση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας των Περιφερειών της Ελλάδος. Για τον σκοπό αυτό, για το έτος 2022, συλλέχθηκαν και υπολογίστηκαν Βασικοί Δείκτες Επίδοσης (KPIs) για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του έργου Βaseline της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, συλλέχθηκαν στοιχεία βασικών κοινωνικο-οικονομικών χαρακτηριστικών των Περιφερειών για τη χρονική περίοδο 2016-2020 και για την ανάλυση τους αναπτύχθηκαν γραμμικά μοντέλα παλινδρόμησης πολλαπλών μεταβλητών που αφορούν τα προαναφερθέντα δεδομένα. Από το μοντέλο αυτό προέκυψε ότι ο αριθμός των νεκρών ανά εκατό χιλιάδες πληθυσμό εξαρτάται από τον Δείκτη Επίδοσης χρήσης προστατευτικού εξοπλισμού, Δείκτη Επίδοσης απόσπασης προσοχής από τη χρήση συσκευών χειρός, Δείκτη Επίδοσης συμμόρφωσης στα όρια ταχύτητας, το κατά κεφαλήν Α.Ε.Π, τον αριθμό των νοσοκομειακών κλινών και το ποσοστό εργασίας. Επίσης, βρέθηκε πως όσο αυξάνονται ο Δείκτη Επίδοσης χρήσης προστατευτικού εξοπλισμού, ο Δείκτη Επίδοσης απόσπασης προσοχής από τη χρήση συσκευών χειρός, ο Δείκτη Επίδοσης συμμόρφωσης στα όρια ταχύτητας, το κατά κεφαλήν Α.Ε.Π και ο αριθμός των νοσοκομειακών κλινών, μειώνεται ο αριθμός των νεκρών από οδικά ατυχήματα ανά εκατό χιλιάδες κατοίκους, ενώ αντιθέτως όσο αυξάνεται το ποσοστό εργασίας, αυξάνονται ταυτόχρονα και οι θάνατοι από οδικά ατυχήματα. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε κατάταξη των επιδόσεων των Περιφερειών ως προς την οδική ασφάλεια, με την χρήση της μεθόδου Περιβάλλουσας Ανάλυσης Δεδομένων (DEA), μέσω της οποίας κατατάχθηκαν οι Περιφέρειες της Ελλάδος με βάση την επιδόσεων τους στην οδική ασφάλεια. Έτσι, βρέθηκε πως οι Περιφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας και του Νοτίου Αιγαίου έχουν καλύτερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας, ενώ οι Περιφέρειες της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδος βρίσκονται στις χαμηλότερες θέσεις της κατάταξης. el
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Vlahogianni, Eleni en
heal.committeeMemberName Giannis, George en
heal.committeeMemberName Gkiotsalitis, Konstantinos en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 70 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής