HEAL DSpace

Διερεύνηση της επιρροής της οικολογικής οδήγησης στην κατανάλωση καυσίμου αξιοποιώντας δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τριανταφύλλου, Αιμιλία el
dc.contributor.author Triantafyllou, Aimilia en
dc.date.accessioned 2024-05-14T08:23:14Z
dc.date.available 2024-05-14T08:23:14Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59354
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27050
dc.rights Default License
dc.subject Οικολογική οδήγηση el
dc.subject Οδηγική Συμπεριφόρα el
dc.subject Πριν-Μετά el
dc.subject Πείραμα σε πραγματικές συνθήκες el
dc.subject Κατανάλωση καυσίμου el
dc.subject Fuel consumption en
dc.subject Eco-driving en
dc.subject Before-After en
dc.subject Driver behavior en
dc.subject Naturalistic driving experiment en
dc.title Διερεύνηση της επιρροής της οικολογικής οδήγησης στην κατανάλωση καυσίμου αξιοποιώντας δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα el
dc.title Investigation of the impact of eco-driving on fuel consumption using smartphone data en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Κυκλοφοριακή Τεχνική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-11
heal.abstract Στόχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επιρροής της οικολογικής οδήγησης στην κατανάλωση καυσίμου αξιοποιώντας δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Για το σκοπό αυτό αναλύονται τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από 15 οδηγούς οι οποίοι συμμετείχαν σε πείραμα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες για χρονικό διάστημα έξι μηνών. Κατά τους τέσσερεις πρώτους μήνες οι συμμετέχοντες οδήγησαν με τη συνηθισμένη τους συμπεριφορά, ενώ τους επόμενους δύο μήνες κλήθηκαν να οδηγήσουν με οικολογική συμπεριφορά. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της στατιστικής μεθόδου της λογαριθμοκανονικής παλινδρόμησης. Μέσω των μοντέλων παλινδρόμησης εξετάστηκε κατά πόσο χαρακτηριστικά οδήγησης που καταγράφηκαν από τους αισθητήρες έξυπνων κινητών τηλεφώνων επηρεάζουν και επομένως μπορούν να προβλέψουν την κατανάλωση καυσίμου. Αναπτύχθηκαν συνολικά τρία μοντέλα πρόβλεψης της κατανάλωσης καυσίμου. Το πρώτο αποτελεί το γενικό μοντέλο, το δεύτερο αφορά την πρώτη φάση του πειράματος (συνήθης τρόπος οδήγησης) και το τρίτο την δεύτερη φάση του πειράματος (οικολογική οδήγηση). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι με τη βελτίωση του τρόπου οδήγησης των συμμετεχόντων παρατηρήθηκε αξιόλογη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και επιτεύχθηκε ομαλότερη και οικολογικότερη συμπεριφορά των οδηγών. Οι παράγοντες που επηρεάζουν περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου είναι η μέση επιτάχυνση και επιβράδυνση, οι απότομες επιταχύνσεις που συνέβησαν ανά χιλιόμετρο, τα απότομα φρεναρίσματα, η διάρκεια του ταξιδιού, η μέση διάρκεια των στάσεων και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά. el
heal.abstract The aim of this Diploma Thesis is the investigation of the impact of eco-driving on fuel consumption using smartphone data. To achieve this objective, data collected from 15 drivers who participated in a naturalistic driving experiment for a period of six months are analyzed. During the first four months, the participants drove in the way they normally would, followed by two months of eco-driving. The analysis was conducted using the statistical method of lognormal regression. Through the regression models it was examined whether driving characteristics recorded by smartphone sensors affect and can therefore predict fuel consumption. In order to analyze the available data, three statistical regression models forecasting fuel consumption were developed. The first is the overall model, the second refers to the first phase of the experiment (baseline driving) and the third to the second phase of the experiment (eco-driving). The results demonstrated that by improving the participants’ driving style, a remarkable reduction in fuel consumption was observed; and smoother and more ecological driver behavior was achieved. The parameters that affect the fuel consumption were the average acceleration and deceleration, the harsh acceleration events that occurred per kilometer, the harsh breaking events that occurred per trip, the duration of the trip, the average duration of stops and the demographical characteristics. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.advisorName Yannis, George en
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Vlachogianni, Eleni en
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Gkiotsalitis, Konstantinos en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 75 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής