dc.contributor.author |
Τριανταφύλλου, Αιμιλία
|
el |
dc.contributor.author |
Triantafyllou, Aimilia
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-05-14T08:23:14Z |
|
dc.date.available |
2024-05-14T08:23:14Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59354 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27050 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οικολογική οδήγηση |
el |
dc.subject |
Οδηγική Συμπεριφόρα |
el |
dc.subject |
Πριν-Μετά |
el |
dc.subject |
Πείραμα σε πραγματικές συνθήκες |
el |
dc.subject |
Κατανάλωση καυσίμου |
el |
dc.subject |
Fuel consumption |
en |
dc.subject |
Eco-driving |
en |
dc.subject |
Before-After |
en |
dc.subject |
Driver behavior |
en |
dc.subject |
Naturalistic driving experiment |
en |
dc.title |
Διερεύνηση της επιρροής της οικολογικής οδήγησης στην κατανάλωση καυσίμου αξιοποιώντας δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα |
el |
dc.title |
Investigation of the impact of eco-driving on fuel consumption using smartphone data |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Κυκλοφοριακή Τεχνική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-11 |
|
heal.abstract |
Στόχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επιρροής της
οικολογικής οδήγησης στην κατανάλωση καυσίμου αξιοποιώντας δεδομένα από έξυπνα
κινητά τηλέφωνα. Για το σκοπό αυτό αναλύονται τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από 15
οδηγούς οι οποίοι συμμετείχαν σε πείραμα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες για
χρονικό διάστημα έξι μηνών. Κατά τους τέσσερεις πρώτους μήνες οι συμμετέχοντες
οδήγησαν με τη συνηθισμένη τους συμπεριφορά, ενώ τους επόμενους δύο μήνες
κλήθηκαν να οδηγήσουν με οικολογική συμπεριφορά. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με
τη χρήση της στατιστικής μεθόδου της λογαριθμοκανονικής παλινδρόμησης. Μέσω των
μοντέλων παλινδρόμησης εξετάστηκε κατά πόσο χαρακτηριστικά οδήγησης που
καταγράφηκαν από τους αισθητήρες έξυπνων κινητών τηλεφώνων επηρεάζουν και
επομένως μπορούν να προβλέψουν την κατανάλωση καυσίμου. Αναπτύχθηκαν συνολικά
τρία μοντέλα πρόβλεψης της κατανάλωσης καυσίμου. Το πρώτο αποτελεί το γενικό
μοντέλο, το δεύτερο αφορά την πρώτη φάση του πειράματος (συνήθης τρόπος οδήγησης)
και το τρίτο την δεύτερη φάση του πειράματος (οικολογική οδήγηση). Τα αποτελέσματα
έδειξαν ότι με τη βελτίωση του τρόπου οδήγησης των συμμετεχόντων παρατηρήθηκε
αξιόλογη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και επιτεύχθηκε ομαλότερη και
οικολογικότερη συμπεριφορά των οδηγών. Οι παράγοντες που επηρεάζουν περισσότερο
την κατανάλωση καυσίμου είναι η μέση επιτάχυνση και επιβράδυνση, οι απότομες
επιταχύνσεις που συνέβησαν ανά χιλιόμετρο, τα απότομα φρεναρίσματα, η διάρκεια του
ταξιδιού, η μέση διάρκεια των στάσεων και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά. |
el |
heal.abstract |
The aim of this Diploma Thesis is the investigation of the impact of eco-driving on fuel
consumption using smartphone data. To achieve this objective, data collected from 15
drivers who participated in a naturalistic driving experiment for a period of six months are
analyzed. During the first four months, the participants drove in the way they normally
would, followed by two months of eco-driving. The analysis was conducted using the
statistical method of lognormal regression. Through the regression models it was
examined whether driving characteristics recorded by smartphone sensors affect and can
therefore predict fuel consumption. In order to analyze the available data, three statistical
regression models forecasting fuel consumption were developed. The first is the overall
model, the second refers to the first phase of the experiment (baseline driving) and the
third to the second phase of the experiment (eco-driving). The results demonstrated that
by improving the participants’ driving style, a remarkable reduction in fuel consumption
was observed; and smoother and more ecological driver behavior was achieved. The
parameters that affect the fuel consumption were the average acceleration and
deceleration, the harsh acceleration events that occurred per kilometer, the harsh
breaking events that occurred per trip, the duration of the trip, the average duration of
stops and the demographical characteristics. |
en |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.advisorName |
Yannis, George |
en |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Vlachogianni, Eleni |
en |
heal.committeeMemberName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Gkiotsalitis, Konstantinos |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
75 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|