dc.contributor.author | Σιούτης, Μιχάλης | el |
dc.contributor.author | Sioutis, Michalis | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-16T08:46:47Z | |
dc.date.available | 2024-05-16T08:46:47Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59375 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27071 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Έρευνα στην Αρχιτεκτονική : Προωθημένα Ζητήματα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού (Κατ. Α')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Παιχνίδι | el |
dc.subject | Πολιτισμικό τοπίο | el |
dc.subject | Παιδί | el |
dc.subject | Νοητικές διεργασίες σχεδιασμού | el |
dc.subject | Play | en |
dc.subject | Cultural Landscape | en |
dc.subject | Child | en |
dc.subject | Mental processes of design | en |
dc.title | Παίζοντας στο πολιτισμικό τοπίο: σχήματα τοπίων παιδιάς | el |
dc.title | Playing in the cultural landscape: schemas of playscapes of 'paidia' | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Θεωρία του παιχνιδιού | el |
heal.classification | Αστικός σχεδιασμός | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική τοπίου | el |
heal.classification | Διαδικασία σχεδιασμού | el |
heal.classification | Theory of play | en |
heal.classification | Urban design | en |
heal.classification | Landscape architecture | en |
heal.classification | Design process | en |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-12-20 | |
heal.abstract | Το αντικείμενο της εν λόγω έρευνας εντοπίζεται στην εννοιολογική προσέγγιση του παιχνιδιού στο εύρος του ιστορικού χρόνου, ως σημαντική πολιτισμική και πολιτιστική συνθήκη συγκρότησης της ανθρώπινης γνώσης και συμπεριφοράς, κυρίαρχα τοποθετημένης γύρω από τα παιδιά. Συγκεκριμένα, εξετάζονται οι τόποι παιχνιδιού, δηλαδή το αποτύπωμα τους στον χώρο του «πολιτισµικού τοπίου» του Homo Ludens – του Ανθρώπου που παίζει – ώστε να αναχθεί το παιχνίδι σε ένα ζήτημα τοπιακού ενδιαφέροντος και ερμηνείας. Παράλληλα, αφού συσχετιστεί το παιχνίδι με την εξέλιξη της νεωτερικής κατοικίας από την βιομηχανική επανάσταση και έπειτα, εξέλιξη η οποία ερμηνεύεται ως σημείο καμπής γύρω από την παιδοκεντρική θεώρηση και την ευρύτερη χωρική έκφραση του παιχνιδιού, αναζητείται, σε αναλογία, η ανάπτυξή του στο αστικό τοπίο. Προσεγγίζεται δηλαδή, μία αστική θεώρηση των «τοπίων παιδιάς», στηριγμένη στην άποψη πως τα τοπία αυτά μάλλον πρέπει να ερμηνεύονται ως σχήματα ανοιχτά και δυναμικά. Μορφικά ανοιχτά, προς το σύνολο των διαθέσιμων μορφών και θέσεων τους στην πόλη, ώστε το παιχνίδι να εκδηλώνεται λειτουργικά ως διαδικασία δυναμική στον χρόνο, υπεύθυνη για την παραγωγή των κανόνων και των όρων της αυτόνομης και ξεχωριστής σύστασής του. Τέλος, γίνεται προσπάθεια να εξεταστούν οι βαθύτερες νοητικές διεργασίες και οι μηχανισμοί που ορίζουν τη δημιουργική σκέψη και ικανότητα, ώστε να υποστηριχτεί με ουσιαστικότερο τρόπο η πολλαπλή και καθοριστική συμμετοχή του παιχνιδιού στην πολιτισμική και πολιτιστική παραγωγή. Οι αντίστοιχες αναφορές επικεντρώνονται στην παρουσίαση της παιδαγωγικής συνεισφοράς του Friedrich Froebel, όπως και οι συνθετικές και σχεδιαστικές προσεγγίσεις των Aldo van Eyck και Isamu Noguchi, επιμένοντας στις διεργασίες της δομικής αφαίρεσης, της σχηματοποίησης και του συμβολισμού. | el |
heal.abstract | This research thesis deals with the conceptual approach of play in the context of historical time, as an important cultural event for the formation of human knowledge and behavior, predominantly located around children. Specifically, the landscapes of play are examined, in terms of their imprint upon urban space, or else upon the cultural landscape of the Homo Ludens – the Man who plays. Meanwhile, the association of the child's social position with the evolution of the modern housing from the industrial revolution onwards – a development interpreted as a turning point around the child centred view and the wider spatial expression of play – is extended by analogy to its investigation towards urban space. In other words, an urban theory of ‘’landscapes of paidia’’ is approached, based on the view that they must be interpreted as open and dynamic schemas; formally open, to the available forms and locations of the city, so that play functions as a dynamic process in time, responsible for the construction of the rules and conditions of its autonomous existence. Finally, an attempt is made to further examine the deeper mental structures and thinking mechanisms that define the design process of playscapes, in order to support in a more substantial way the multiplicity and decisiveness of play in the production of culture and civilization. The respective references focus on presenting the pedagogical contribution of Friedrich Froebel, as well as the compositional and design approaches of Aldo van Eyck and Isamu Noguchi, insisting upon the processes of abstraction, schematization and symbolism. | en |
heal.advisorName | Μωραΐτης, Κωνσταντίνος | |
heal.advisorName | Moraitis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Κουτσουμπός, Λεωνίδας | el |
heal.committeeMemberName | Ντάφλος, Κωνσταντίνος | |
heal.committeeMemberName | Koutsoumpos, Leonidas | en |
heal.committeeMemberName | Daflos, Konstantinos | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: