dc.contributor.author | Μαργαρίτη, Αθανασία | el |
dc.contributor.author | Margariti, Athanasia | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-17T09:14:08Z | |
dc.date.available | 2024-05-17T09:14:08Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59382 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27078 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Έρευνα στην Αρχιτεκτονική (Κατ. Α')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Μεταφορά | el |
dc.subject | Ψηφιακό | el |
dc.subject | Αναλογικό | el |
dc.subject | Εννοιολογική μεταφορά | el |
dc.subject | Architectural education | en |
dc.subject | Digital design | en |
dc.title | Οι εννοιολογικές μεταφορές στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση | el |
dc.contributor.department | Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Η μετάβαση από το αναλογικό στο ψηφιακό | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική εκπαίδευση | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-12-13 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία μελετά τις εννοιολογικές μεταφορές στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση, κατά την μετάβαση από το αναλογικό στο ψηφιακό μοντέλο σχεδιασμού. Η σημασία της μεταφορας έγκειται στο ότι αποτελεί φορέα της άρρητης γνωσης του σχεδιασμου και κατά συνεπεια, συμμετέχει καθοριστικά στη γνωστική διαδικασία της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. Η μεταφορά, καθως αναδεικνύει την άρρητη διάσταση της αρχιτεκτονικής γνωσης, συνίσταται σε ένα πεδίο έρευνας της τελευταίας, το οποίο είναι καθοριστικής σημασίας για την εκπαίδευση του σχεδιασμου και την ευρύτερη μελέτη του πολιτισμικού κεφαλαίου. Ως προς τη μεθοδολογία της μελέτης, αρχικά, παρουσιάζεται η αρχιτεκτονική εκπαίδευση στις τρεις διαστάσεις της: την αρχιτεκτονική γνώση, το μοντέλο μετάδοσής της και τις μεθοδολογίες μετάδοσής της. Στην συνέχεια, μελετάται ο μετασχηματισμός των εν λογω διαστάσεων από την προ-ψηφιακή στη ψηφιακή εποχή. Κατόπιν, παρατίθεται η θεωρητική προσέγγιση της μεταφοράς και η σημασία της στην εκπαιδευση. Τέλος, συγκροτούνται οι μεταφορές στις δύο εποχές της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. Από τη μελέτη προκύπτει πως η εννοιολογική μεταφορά λειτουργεί τόσο ως μηχανισμός ανατροφοδότησης του σχεδιασμού με έξω-αρχιτεκτονικά στοιχεία, οσο και ως μεθοδολογία μετάδοσης της αρχιτεκτονικής γνώσης. Το πέρασμα στην ψηφιακη εποχη επιδρα στο περιεχομενο και το ρολο των εννοιολογικων μεταφορων. Ως προς το περιεχόμενό τους, στην προ-ψηφιακή εποχή οι μεταφορες συστήνουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό ως επίλυση προβλημάτων και τη μάθηση του σχεδιασμού ως μια διαδικασία αναστοχασμού επι της πραξης. Από την άλλη, στην ψηφιακή εποχή οι μεταφορες προτείνουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό ως σχεδιασμό συστημάτων παραγωγής μορφής και τη μάθηση ως δικτύωση. Ως προς το ρόλο τους, η δυνατότητα της μεταφοράς να λειτουργεί στην προ-ψηφιακή εποχή ως μηχανισμός ανατροφοδότησης του σχεδιασμού ενσωματώνεται πλέον στα εργαλεια του ψηφιακού σχεδιασμού. Επιπλέον, οι μεταφορες παύουν να περιγράφουν το τελικό αποτέλεσμα του σχεδιασμού και εστιάζουν στην περιγραφή των διαδικασιών, γεγονός που ισχυεί και στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση. | el |
heal.advisorName | Μάρδα, Νέλλη | el |
heal.advisorName | Marda, Nelly | en |
heal.committeeMemberName | Κίζης, Κωσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Λάββα, Σταυρούλα | el |
heal.committeeMemberName | Kizis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Lava, Stavroula | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 70 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: