dc.contributor.author |
Μπουρντά, Ευγενία
|
el |
dc.contributor.author |
Bournta, Eugenia
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-05-17T09:15:49Z |
|
dc.date.available |
2024-05-17T09:15:49Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59385 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27081 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Γνωσιολογία της Αρχιτεκτονικής (Κατ. Α')" |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Θέατρο |
el |
dc.subject |
Theatre |
en |
dc.subject |
Παράσταση |
el |
dc.subject |
Αίσθηση |
el |
dc.subject |
Αντιληπτικά μοντέλα |
el |
dc.subject |
Σκηνογραφία |
el |
dc.subject |
Performance |
en |
dc.subject |
Affect studies |
en |
dc.subject |
Set design |
en |
dc.subject |
Cognitive process |
en |
dc.title |
Η διαχείριση της αίσθησης στο θεατρικό γεγονός. |
el |
dc.title |
The role of affect in the making process of a performance. |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Αναζήτηση εργαλείων στο παραστασιακό σύμπαν της Λ. Κιτσοπούλου |
el |
heal.secondaryTitle |
Inquiry for the composition of an affect toolkit, in a universe directed by L. Kitsopoulou. |
en |
heal.classification |
Θέατρο και σκηνογραφία |
el |
heal.classification |
Αίσθηση |
el |
heal.classification |
Theatre and scenography |
en |
heal.classification |
Affect |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-11-04 |
|
heal.abstract |
Η εργασία πραγματεύεται την ανάδυση της αίσθησης (affect) ως κύρια ποιότητα αλλά και πρωτεύον αντιληπτικό μέσο του θεατρικού γεγονότος, από την πλευρά του θεατή. Η αίσθηση προσεγγίζεται υπό τη σημασία του affect, βασικού αντικειμένου των πεδίων affect theory και affect studies. Το ενδιαφέρον αυτής της "αίσθησης" είναι η εγγενής συμπερίληψη του σώματος στη διαδικασία της αντίληψης. Υπό αυτό το πρίσμα, μπορεί να αποδοθεί αξία στις καθαρά αισθητές, σωματικές αποκρίσεις που εκδηλώνει το υποκείμενο-θεατής στο ερέθισμα μιας παράστασης. Με αυτόν τον τρόπο, επιχειρούμε να προσεγγίσουμε το διαφεύγον κομμάτι της πρόσληψης της θεατρικής εμπειρίας. Δηλαδή, το κομμάτι εκείνο που δεν περιχαρακώνεται από την κειμενική απόδοση του έργου, που δεν κείται στο επίπεδο της νόησης και δεν εντοπίζεται σε στερεοτυπικά προϊδωμένες εικόνες. Στην εργασία διερευνώνται δύο παραστάσεις σκηνοθετημένες από τη Λένα Κιτσοπούλου. Επιλέχθηκαν επειδή σε αυτές η αίσθηση είναι επικρατούσα ως όχημα για την πρόσληψη του έργου. Αναλύθηκαν, ώστε από αυτές να προκύψει ένα σύνολο εργαλείων διαχείρισης της αίσθησης. Στόχος της στοιχειοθέτησης των εργαλείων είναι να διευρυνθεί η χρήση τους, και μαζί της η αναγνώριση της αίσθησης ως κύριο όχημα με το οποίο το νόημα ταξιδεύει από τη σκηνή, στο υποκείμενο-κοινό. |
el |
heal.abstract |
What is the affect definition and how the term is involved in a performance intake? Which cognitive processes do take place within the audience individuals while they are watching – actually, participating in – a theatre performance? These are the main inquiries of the present thesis, which is an attempt to explore the immersive quality of affect and its involvement in the audience’s perception of a live performance and a play. The term is the very same used in the fields of affect theory and affect studies. Interesting how, affect includes both sense and body reactions to stimuli, evaluating them equally. Given that, in our case, the stimulus is the performance, studying the affect management gives a new perspective of the meaning hiding between the lines. In addition, it brings to the fore possible transmit channels along with their acquaintances -more raw and corporal. These channels may differ from the ones lying in the territory of stereotypes, of cognition, or even consciousness. So, they could be suitable for transmitting different types or multiple layers of a play’s essence. The case studies are two performances of the director Lena Kitsopoulou. The evident presence of affect in them both gives a great chance to observe affect management tools, as well as promising areas of the cognitive where affect is possible to flourish. This leads to distinguishing tools and areas of interest, with a prominent toolkit emerging. The toolkit might be a first step for the recognition of the affect as a main – and maybe formative – way for broader meaning transmitted through a performance. |
en |
heal.advisorName |
Σταυρίδης, Σταύρος |
el |
heal.advisorName |
Stavrides, Stavros |
en |
heal.committeeMemberName |
Ντάφλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σεβαστάκης, Δημήτρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Daflos, Konstantinos |
en |
heal.committeeMemberName |
Sevastakis, Dimitris |
en |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
97 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|