dc.contributor.author | Κόντη, Μαρία Αικατερίνη | el |
dc.contributor.author | Konti, Maria Aikaterini | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-17T09:24:31Z | |
dc.date.available | 2024-05-17T09:24:31Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59386 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27082 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διοξείδιο του Θείου | el |
dc.subject | Καθαρά Καύσιμα | el |
dc.subject | Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο | el |
dc.subject | Πλυντρίδες | el |
dc.subject | Sulphur Cap | en |
dc.subject | Liquefied Natural Gas | en |
dc.subject | Very Low Sulphur Fuel Oil | en |
dc.subject | Shipping Industry | en |
dc.subject | Scrubber | en |
dc.title | Αξιολόγηση προτάσεων για τη μείωση των εκπομπών οξειδίων Θείου στη ναυτιλία | el |
dc.title | Evaluation of options for reducing sulphur oxides emissions in the shipping industry | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Εμπορική Ναυτιλία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-11-02 | |
heal.abstract | Τη σημερινή εποχή, οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής είναι πλέον πραγματικότητα και οι προσπάθειες μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης πιο επίκαιρες από ποτέ. Η ναυτιλία, όντας ένας από τους κύριους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, δεν θα μπορούσε παρά να ακολουθεί αυτή την τάση ενσωματώνοντας κανονισμούς για τη μείωση αέριων ρύπων. Ένας πρόσφατος κανονισμός που τέθηκε σε ισχύ το 2020 είναι ο ΙΜΟ 2020, που στοχεύει στη ελαχιστοποίηση των εκπομπών των οξειδίων του θείου (SOx) από πλοία, μειώνοντας την επιτρεπόμενη περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων τους σε 0.50% κατά μάζα. Η εργασία επιχειρεί να αναδείξει τις επιπτώσεις της εναρμόνισης με τον ΙΜΟ 2020 στις εταιρείες που διαχειρίζονται εμπορικά πλοία, εκπονώντας δύο περιπτωσιακές μελέτες με στοιχεία από πραγματικά πλοία χύδην φορτίου. Οι τρείς επιλογές εναρμόνισης ενός υπάρχοντος πλοίου που εξετάζονται είναι α) η εγκατάσταση πλυντρίδων (scrubbers), β) η χρήση καθαρότερων καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO), και γ) η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καύσιμου. Προκύπτει πως οι περιπτώσεις α) και γ) επιφέρουν σημαντικές αρχικές δαπάνες κεφαλαίου για την τροποποίηση των πλοίων, ωστόσο η επιλογή των scrubbers διακρίνεται ως η πιο οικονομική σε ορίζοντα πενταετίας και δεκαετίας. Η ηλικία των πλοίων, η δυνατότητα και διάθεση των εταιρειών για επένδυση και οι τιμές των ναύλων ξεχωρίζουν ώς σημαντικές παράμετροι που επηρεάζουν την απόφαση. Τέλος, γίνεται συσχέτιση των αποτελεσμάτων με τη σημερινή κατάσταση της αγοράς. | el |
heal.abstract | Given that the effects of climate change are becoming more and more evident, measures to mitigate air pollution are being increasingly observed worldwide. The shipping industry follows this trend, and regulations to reduce emissions are being imposed every year. Recently, the International Maritime Organization enforced a 0.50% m/m Sulphur cap on all operating vessels, through a series of regulations collectively known as “IMO 2020”, effective from January 2020. This thesis examines the impact of compliance to these regulations that vessel management companies experience, by presenting two case studies based on data taken from two existing bulk carriers. Three options of compliance are considered as follows: i) Installing Scrubbers and operating with Heavy Fuel Oil (HFO), ii) Operating with cleaner fuels such as Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO), iii) Converting to Liquified Natural Gas (LNG) fuel operation. The study indicates that options i) and iii) are accompanied by significant capital expenditures (CapEx), however the Scrubber option is shown to be the most cost-effective considering 5 and 10-year depreciation scenarios. Other important parameters such as the vessels’ age, the management companies’ cash flow and risk appetite, and the hire rates are shown to influence the results. Lastly, an attempt is made to correlate the findings of this thesis with the current situation of the industry. | en |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.advisorName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 72 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: