HEAL DSpace

Software Development for Dynamic Behavior Assessment of the Propulsion System with Parametric Design

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Οικονόμου, Ζαχαρίας-Παναγιώτης el
dc.contributor.author Oikonomou, Zacharias-Panagiotis en
dc.date.accessioned 2024-05-21T10:40:02Z
dc.date.available 2024-05-21T10:40:02Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59426
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27122
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Dynamic FEA en
dc.subject Shafting System el
dc.subject Numerical Integration el
dc.subject Software Development el
dc.subject Marine Propulsion System el
dc.title Software Development for Dynamic Behavior Assessment of the Propulsion System with Parametric Design en
dc.title Ανάπτυξη λογισμικού για την Αξιολόγηση Δυναμικής Συμπεριφοράς του Αξονικού Συστήματος Πλοίου με Παραμετρική Σχεδίαση el
heal.secondaryTitle Ανάπτυξη λογισμικού για την Αξιολόγηση Δυναμικής Συμπεριφοράς του Αξονικού Συστήματος Πλοίου με Παραμετρική Σχεδίαση el
heal.classification Finite Elements Analysis en
heal.classification Software Development en
heal.classification Structure Dynamics en
heal.classification Structural Analysis el
heal.classification Naval Engineering el
heal.classification Shaft Alignment en
heal.classification Parallel Computing el
heal.classification Numerical Analysis el
heal.classification High Performance Computing el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-11-28
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην ανάπτυξη λογισμικού παραμετρικής προσομοίωσης για την ανάλυση της δυναμικής συμπεριφοράς σύνθετων αξονικών συστημάτων πρόωσης. Αξιοποιώντας τη θεωρία της ανάλυσης πεπερασμένων στοιχείων, αναπτύχθηκε ένα επεκτάσιμο πλαίσιο για την ολοκληρωμένη προσομοίωση των αξονικών συστημάτων, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως θεμελιώδες στοιχείο για πιθανές εφαρμογές Ψηφιακού Διδύμου (Digital Twin) του συνόλου των στοιψείων που συνθέτουν ένα σύστημα πρόωσης ενός πλοίου. Το κίνητρο για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας πηγάζει από την σύγχρονη απαίτηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, για ακριϐή κατανόηση ολόκληρου του πλοίου, καθώς και των επιδόσεων και των αλληλεπιδράσεων των διαφόρων υποσυστημάτων του. Το αξονικό σύστημα του πλοίου, ένα περίπλοκο και ενδιαφέρον υποσύστημα, προσομοιώνεται παραδοσιακά με τη χρήση απλοποιημένων μοντέλων, όπως η αναπαράσταση με σημειακές περιστρεφόμενες μάζες και στρεπτικά ελατήρια. Η διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού ακολούθησε μια προσέγγιση σταδιακής εξέλιξης, ώστε να εξασφαλιστεί η ακρίβεια και επαναληψιμότητα των προσομοιώσεων. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στα στοιχεία παραλληλισμού για υψηλή απόδοση (High-Performance Computing Elements, HPC) για να καταστεί δυνατός ο παραλληλοσμός του φόρτου εργασίας και η μεγιστοποίηση της παραμετρικής ευελιξίας. Το λογισμικό που αναπτύχθηκε υποστηρίζει πλήρως τον παραλληλισμό, είναι ικανό να μοντελοποιεί διάφορα συστήματα άξονων, να ενσωματώνει τη ροπή του κυλίνδρου ως συνάρτηση της γωνίας του στρόφαλου και να παρέχει ακριϐείς υπολογισμούς των τάσεων και μετατοπίσεων του συστήματος. Η επικύρωση του μοντέλου περιλαμβάνει δοκιμές με απλές περιπτώσεις αξόνων, καθώς και σύγκριση με τα αποτελέσματα ενός πραγματικού συστήματος άξονα πλοίου, εστιάζοντας ιδιαίτερα στον υπολογισμό ιδιοσυχνοτήτων και ιδιομορφών σε καμπτικές ταλαντώσεις. Η παρούσα διπλωματική εργασία φιλοδοξεί να χρησιμεύσει ως θεμελιώδης πλατφόρμα, διευκολύνοντας την απρόσκοπτη ενσωμάτωση πρόσθετων στοιχείων του συστήματος πρόωσης, καθώς και προσομοιώσεις πολυφυσικής (multiphysics simulations). Οι μελλοντικές επεκτάσεις μπορεί να περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση της πλήρους εξίσωσης Reynolds για ανάλυση των ακτινικών εδράνων ολίσθησης την ενσωμάτωση ενός μοντέλου καύσης για τον ακριϐή υπολογισμό της ροπής των κυλίνδρων καθώς και την προσομοίωση εναλλακτικών σχεδιάσεων συστημάτων πρόωσης πλοίων. el
heal.abstract The present Diploma Thesis aims to develop a parametric simulation software for analyzing the dynamic behavior of complex shafting systems. Leveraging Finite Element Analysis theory, an extensible framework is established to simulate shafting systems comprehensively, serving as a foundational component for potential Digital Twin implementations of entire propulsion systems. The motivation stems from the ongoing revolution in the shipping industry, necessitating a precise understanding of the entire ship as well as the performance and interactions of her subsystems. The shafting system, a complex and intriguing subsystem, is traditionally simulated using simplistic models, such as representing rotational dynamics with rotating masses and torsional springs. The software development process followed a iterative refinement approach to ensure early operational accuracy. Special attention was given to High-Performance Computing Elements (HPC) to enable workload parallelization and maximize parametric flexibility. The resulting software is fully parallelized, capable of accommodating various shafting systems, incorporating cylinder torque as a function of crank angle, and providing accurate output for stress and displacement analysis. Model validation has included testing with simple cases and comparison to results of a real-world shafting system, particularly focusing on eigenmodes for lateral vibrations. This diploma thesis serves as a foundational platform, facilitating the seamless integration of additional elements of the propulsion system, as well as multiphysics simulations. Future extensions may include incorporating the full Reynolds equation for bearing analysis, integrating a combustion model for cylinder torque, and exploring alternative propulsion system simulations. en
heal.advisorName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.committeeMemberName Ανυφαντής, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 163 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα