HEAL DSpace

Συγκριτική αξιολόγηση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κωνσταντόπουλος, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Konstantopoulos, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2024-05-21T10:51:42Z
dc.date.available 2024-05-21T10:51:42Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59429
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27125
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Δείκτες επίδοσης οδικής ασφάλειας el
dc.subject Σοβαρότητα ατυχημάτων el
dc.subject Ιεραρχική ομαδοποίηση el
dc.subject Γραμμική παλινδρόμηση el
dc.subject Linear regression en
dc.subject Hierarchical clustering en
dc.subject Crash severity en
dc.subject Rroad safety performance indicators en
dc.title Συγκριτική αξιολόγηση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική Ασφάλεια el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-11-01
heal.abstract Στόχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η συγκριτική αξιολόγηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. και η συσχέτιση των οδικών ατυχημάτων με τους δείκτες επίδοσης οδικής ασφάλειας. Κύρια βάση δεδομένων αποτέλεσε το ερευνητικό έργο «Baseline-Collection of Key Performance Indicators (KPIs) for road safety» με δεδομένα που συλλέχθηκαν κατά την περίοδο 2021-2022. Παράλληλα αντλήθηκαν δεδομένα από την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) και τη βάση αναλυτικών δεδομένων οδικών ατυχημάτων CARE της Ε.Ε.. Αναπτύχθηκαν μοντέλα ομαδοποίησης των κρατών με βάση τους δείκτες επίδοσης οδικής ασφάλειας, οικονομικούς δείκτες και δείκτες σχετικούς με τον στόλο των οχημάτων, από τα οποία προέκυψαν δύο ομάδες κρατών, τα κράτη υψηλής και χαμηλής επίδοσης. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκαν τρία μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης. Στο πρώτο μοντέλο λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των χωρών της έρευνας, ενώ τα άλλα δύο μοντέλα αφορούν στις χώρες υψηλής και χαμηλής επίδοσης αντίστοιχα. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι η αύξηση του ποσοστού των οχημάτων που κινούνται εντός των ορίων ταχύτητας σε αστικές οδούς και του ποσοστού της χρήσης ζώνης ασφαλείας, καθώς και η αύξηση του ποσοστού των νέων οχημάτων στο σύνολο του στόλου, σχετίζονται με μείωση της σοβαρότητας των ατυχημάτων. Τέλος, παρατηρήθηκε ότι η σχετική επιρροή του ποσοστού χρήσης της ζώνης ασφαλείας και του ποσοστού των οχημάτων που κινούνται εντός των ορίων ταχύτητας σε αστικές οδούς είναι μεγαλύτερη στις χώρες χαμηλών επιδόσεων συγκριτικά με τις χώρες που παρουσιάζουν υψηλές επιδόσεις. el
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 51 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα