dc.contributor.author | Σταματογιάννης, Αθανάσιος | el |
dc.contributor.author | Stamatogiannis, Athanasios | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-23T12:18:37Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59452 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27148 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συνάφεια | el |
dc.subject | Ολίσθηση | el |
dc.subject | Δοκιμή δοκού | el |
dc.subject | Καμπύλες | el |
dc.subject | Έλασμα | el |
dc.subject | Bond | en |
dc.subject | Slip | en |
dc.subject | Beam test | en |
dc.subject | Curves | en |
dc.subject | Plate | en |
dc.title | Πειραματικός προσδιορισμός της καμπύλης συνάφειας-ολίσθησης διεπιφανειών ελασμάτων CFRP-σκυροδέματος με τη δοκιμή δοκού | el |
dc.title | Experimental determination of bond-slip curves of CFRP plates-concrete interfaces using the beam test | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τεχνική μηχανική | el |
heal.classification | Engineering mechanics | el |
heal.dateAvailable | 2025-05-22T21:00:00Z | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-10-24 | |
heal.abstract | Μία από τις πλέον γνωστές τεχνικές ενίσχυσης ή επισκευής δομικών στοιχείων, είναι αυτή της επικόλλησης ελασμάτων και συγκεκριμένα ελασμάτων FRP τα οποία έχουν σαφή πλεονεκτήματα έναντι των χαλύβδινων. Πρόκειται για επικολλήσεις σε επιφάνειες δομικών στοιχείων οπλισμένου σκυροδέματος, τα οποία έχουν υποστεί φθορά και η στατική επάρκεια τους έχει κλονιστεί. Κατά την ενίσχυση με ελάσματα FRP, οι δυνάμεις μεταβιβάζονται μέσω της διεπιφάνειας μεταξύ ελάσματος και οπλισμένου σκυροδέματος, η οποία εν τέλει κρίνει και την αποτελεσματικότητα της πρακτικής αυτής. Ένας από τους βασικούς τύπους αστοχίας της ενίσχυσης, είναι η αποκόλληση της διεπιφάνειας που αρχίζει από μία μεγάλη ρωγμή, η οποία επεκτείνεται κατά μήκος της διεπιφάνειας των δύο υλικών. Όταν γίνεται καμπτική ενίσχυση με ελάσματα FRP σε δοκούς οπλισμένου σκυροδέματος, η προαναφερθείσα αστοχία μπορεί να ξεκινά από μια μεγάλη καμπτική ρωγμή, ή ακόμα και από μία καμπτική-διατμητική ρωγμή. Λόγω της επιφανειακής μορφής του ελάσματος FRP, που χρησιμοποιείται ως ενίσχυση, γίνεται εισαγωγή διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια, με αποτέλεσμα ο παραπάνω τύπος αστοχίας να χαρακτηρίζεται και διατμητικού τύπου. Κατά το σχεδιασμό των ενισχύσεων δομικών στοιχείων οπλισμένου σκυροδέματος με ελάσματα FRP, πέρα των μηχανικών παραμέτρων των επιμέρους υλικών, θα πρέπει να είναι γνωστά τα παρακάτω η μηχανική συμπεριφορά της διεπιφάνειας FRP–σκυροδέματος και ο τύπος αστοχίας της διεπιφάνειας. Η μηχανική συμπεριφορά της διεπιφάνειας περιγράφεται με την καμπύλη συνάφειας–ολίσθησης, που εντοπίζεται πειραματικά. Στην βιβλιογραφία, περιγράφονται διάφορες πειραματικές δοκιμές, που έχουν εισαχθεί για τον προσδιορισμό της καμπύλης αυτής. Οι πειραματικές αυτές δοκιμές στηρίζονται στην επέκταση της γνωστής δοκιμής εξόλκευσης στην περίπτωση των ελασμάτων FRP με κατάλληλες τροποποιήσεις. Η καμπύλη συνάφειας–ολίσθησης είναι απαραίτητη για τον προσδιορισμό των τάσεων και των μετατοπίσεων που αναπτύσσονται στο ενισχυμένο δομικό στοιχείο. Στο εργαστήριο Δομικής Μηχανικής και Στοιχείων Δομικών Έργων, έχει αναπτυχθεί μία επέκταση της δοκιμής δοκού για τον προσδιορισμό της καμπύλης συνάφειας-ολίσθησης ράβδων FRP σε σκυρόδεμα με ελάσματα ενίσχυσης. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας, είναι η εφαρμογή της τροποποιημένης δοκιμής δοκού στον προσδιορισμό της καμπύλης συνάφειας-ολίσθησης, σε συγκεκριμένου τύπου ελάσματα CFRP του εμπορίου. | el |
heal.abstract | Οver time, constructions are exposed to various actions such as corrosive environmental conditions, earthquakes, fires, etc. These actions are likely to affect their structural integrity and reduce the load-bearing capacity of their structural elements. In addition, several of the existing constructions are required to change use or to adapt to the new requirements of art and science. Therefore, more and more in recent years, the strengthening and/or repairing of existing structures are considered necessary. The latter is usually achieved by using new materials, which will result in an increase in the strength of the structural elements of the construction. For strengthening or repairing structural elements, one of the most well-known techniques is that of FRP plates, which have many advantages over steel ones. Concrete elements with steel rebars are usually damaged resulting in a deterioration of their bearing capacity. When those structural elements are strengthened with FRP plates, the forces are transferred through the interface between the plate and the reinforced concrete, which ultimately determines the effectiveness of this practice. One of the main types of reinforcement failure is the interface debonding originating from a large crack and expanding along the interface of the two materials. In the design of reinforced concrete elements with FRP plates, apart from the mechanical parameters of the individual materials, the mechanical behavior of the FRP–concrete interface and the type of failure of the interface should be known. In the present work, the modified beam test developed in Structural Mechanics Laboratory of NTUA is used to determine the bond-slip curves of commercial CFRP plates. | en |
heal.advisorName | Καττής, Μαρίνος | el |
heal.committeeMemberName | Καττής, Μαρίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τσιχριντζής, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 81 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: