HEAL DSpace

Ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και προστασία επιβατών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παναγή, Μιχάλης el
dc.contributor.author Panagi, MIchalis en
dc.date.accessioned 2024-05-23T13:53:58Z
dc.date.available 2024-05-23T13:53:58Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59466
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27162
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ασύρματη Μεταφορά Ισχύος el
dc.subject Στατική Επαγωγική Φόρτιση el
dc.subject Δυναμική Επαγωγική Φόρτιση el
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα el
dc.subject Θωράκιση ηλεκτρικών οχημάτων el
dc.subject Wireless Power Transfer en
dc.subject Static Inductive Charging el
dc.subject Dynamic Inductive Charging el
dc.subject Electric Vehicles el
dc.subject Shielding of Electric Vehicles el
dc.title Ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και προστασία επιβατών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτρολογία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-12-08
heal.abstract Η Ασύρματη Μεταφορά Ισχύος (Wireless Power Transfer-WPT) είναι μια μέθοδος επαγωγικής μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας η οποία παρά την ιδιαίτερη πρόοδο της την δεκαετία του ’90 έχει τις απαρχές της στα τέλη του 19ου αιώνα με πρωτοπόρο τον Nicola Tesla. Μια από τις εφαρμογές της είναι και η ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων κατά την οποία μεταφέρεται ασύρματα ηλεκτρική ενέργεια από το ηλεκτρικό δίκτυο στην μπαταρία του ηλεκτρικού οχήματος είτε όταν το όχημα σταθμεύει πάνω από τον φορτιστή (Στατική Επαγωγική Φόρτιση) είτε όταν το όχημα κινείται στον δρόμο (Δυναμική Επαγωγική Φόρτιση). Η παρούσα διπλωματική παρουσιάζει και τις δύο κατηγορίες ασύρματης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, την Στατική και την Δυναμική. Για την Στατική Επαγωγική Φόρτιση παρουσιάζεται αρχικά η βασική αρχή λειτουργίας, τοπολογίες αντιστάθμισης, τα ηλεκτρονικά ισχύος και ο έλεγχος που χρησιμοποιούνται και οι βασικές διατάξεις του μαγνητικού συζευκτή με τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα τους. Για την Δυναμική Επαγωγική Φόρτιση παρουσιάζεται η συνολική διαμόρφωση, οι τοπολογίες αντιστάθμισης, τα ηλεκτρονικά ισχύος, ο έλεγχος και οι διάφορες διατάξεις του μαγνητικού συζευκτή. Παρόλο που η αρχή λειτουργίας της στατικής και της δυναμικής φόρτισης είναι η ίδια, η δυναμική φόρτιση παρουσιάζει πολλές δυσκολίες στην υλοποίησή της αφού το ηλεκτρικό όχημα πρέπει να φορτιστεί κινούμενο με μεγάλες ταχύτητες κάτι που επιβάλλει υψηλές ισχύς της διάταξης WPT καθώς και άλλες λύσεις. Ακολούθως στο δεύτερο μέρος της εργασίας αυτής αναλύονται οι επιδράσεις του ηλεκτρικού και μαγνητικού πεδίου των συστημάτων επαγωγικής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε χαμηλές ή μεσαίες συχνότητες (50 ή 60 Hz έως και μερικές δεκάδες kHz) στον ανθρώπινο οργανισμό καθώς επίσης και η μελέτη δυνατοτήτων μείωσης των επιδράσεων αυτών μέσω κατάλληλων θωρακίσεων. Wireless Power Transfer (WPT) is a method of inductive transfer of electrical energy which, despite its particular progress in the 90s, has its beginnings at the end of the 19th century with Nicola Tesla as a pioneer. One of its applications is the wireless charging of electric vehicles in which electricity is transferred wirelessly from the electrical network to the battery of the electric vehicle either when the vehicle is parked on top of the charger (Static Inductive Charging) or when the vehicle is moving on the road (Dynamic Inductive Charging). This diploma presents both categories of wireless charging of electric vehicles, Static and Dynamic. For Static Inductive Charging, the basic principle of operation, compensation topologies, the power electronics and control used and the basic arrangements of the magnetic coupler with their advantages and disadvantages are presented first. For Dynamic Inductive Charging the overall configuration, compensation topologies, power electronics, control and various magnetic coupler arrangements are presented. Although the principle of operation of static and dynamic charging is the same, dynamic charging presents many difficulties in its implementation since the electric vehicle must be charged moving at high speeds which imposes high power of the WPT device as well as other solutions. Subsequently, in the second part of this work, the effects of the electric and magnetic field of the inductive charging systems of electric vehicles at low or medium frequencies (50 or 60 Hz up to a few tens of kHz) on the human body are analyzed, as well as the study of possibilities to reduce these effects through suitable shields. en
heal.advisorName Χριστοφόρου, Ευάγγελος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Γκόνος, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής. Εργαστήριο Μικροηλεκτρονικής και Ηλεκτρονικών Αισθητήρων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 105 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα