HEAL DSpace

Βελτιστοποίηση του Λειτουργικού Κόστους Στόλου Πλοίων Μεταφοράς ΥΦΑ με την Χρήση Εξελικτικών Αλγορίθμων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κουσουλός Μπαϊράμης, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Kousoulos Bairamis, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2024-05-27T08:53:18Z
dc.date.available 2024-05-27T08:53:18Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59478
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27174
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ *
dc.subject Γενετικός Αλγόριθμος el
dc.subject Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο el
dc.subject Εργαλείο Λήψης Απόφασης el
dc.subject Liquified Natural Gas en
dc.subject Genetic Algorithm en
dc.subject Fleet Deployment en
dc.subject Ανάθεση Στόλου el
dc.subject DSS el
dc.subject Λειτουργικό Κόστος Στόλου el
dc.subject Fleet Operational Cost en
dc.title Βελτιστοποίηση του Λειτουργικού Κόστους Στόλου Πλοίων Μεταφοράς ΥΦΑ με την Χρήση Εξελικτικών Αλγορίθμων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Εργαλεία Λήψης Απόφασης el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-11-13
heal.abstract Το φυσικό αέριο αποτελεί το βασικό καύσιμο για την παραγωγή ενέργειας με τρόπο φιλικότερο προς το περιβάλλον. Η αγορά LNG παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια μεγάλη ανάπτυξη με ολοένα και περισσότερους σταθμούς επαναεριοποίησης να κατασκευάζονται σε όλο τον κόσμο και νέα πλοία μεταφοράς LNG να χτίζονται προκειμένου να καλύψουν την ζήτηση για μεταφορά του φυσικού αερίου. Στα πλαίσια αυτής της εργασίας εξετάζεται η θαλάσσια μεταφορά LNG από την σκοπιά του πλοιοκτήτη. Μια σειρά από τερματικούς σταθμούς υγροποίησης και επαναεριοποίησης επιλέγονται να εξυπηρετηθούν από τον διαθέσιμο ετερογενή στόλο για την κάλυψη της ζήτησης τους. Βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός εργαλείου που θα βοηθάει στην λήψη αποφάσεων επάνω στο θέμα της ανάθεσης του στόλου σε συμβόλαια μικρής διάρκειας με το μικρότερο λειτουργικό κόστος. Προκειμένου να γίνει αυτό, γίνεται η μοντελοποίηση σε πρόβλημα μεικτού ακέραιου γραμμικού προγραμματισμού που στην συνέχεια επιλύεται με την χρήση του κώδικα που δημιουργείται και περιλαμβάνει την χρήση γενετικού αλγόριθμου. Με στόχο το λειτουργικό κόστος που υπολογίζεται να είναι ρεαλιστικό, γίνεται η καταγραφή της σημερινής κατάστασης πολλών παραγόντων της ναυτιλίας LNG που το επηρεάζουν. Με βάση τα στοιχεία που συλλέγονται, κατασκευάζονται 4 σενάρια για την εφαρμογή του αλγορίθμου. Τα σενάρια αυτά παρέχουν στον αλγόριθμο όλες τις παραμέτρους που απαιτούνται για την επίλυση του προβλήματος και διαμορφώνονται έτσι ώστε να παρέχουν πληροφορίες για την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα του κώδικα. Επιπλέον, γίνεται μια ανάλυση ευαισθησίας της τιμής των καυσίμων για να φανεί πως επηρεάζει το λειτουργικό κόστος και την επιλογή ανάθεσης του στόλου. Τέλος, γίνεται ο υπολογισμός του δείκτη CII που αντιστοιχεί σε κάθε πλοίο του στόλου για την λύση που παράγεται από τον αλγόριθμο. el
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Τσούβαλης, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 124 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα