dc.contributor.author | Κουσουλός Μπαϊράμης, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Kousoulos Bairamis, Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-27T08:53:18Z | |
dc.date.available | 2024-05-27T08:53:18Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59478 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27174 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Γενετικός Αλγόριθμος | el |
dc.subject | Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο | el |
dc.subject | Εργαλείο Λήψης Απόφασης | el |
dc.subject | Liquified Natural Gas | en |
dc.subject | Genetic Algorithm | en |
dc.subject | Fleet Deployment | en |
dc.subject | Ανάθεση Στόλου | el |
dc.subject | DSS | el |
dc.subject | Λειτουργικό Κόστος Στόλου | el |
dc.subject | Fleet Operational Cost | en |
dc.title | Βελτιστοποίηση του Λειτουργικού Κόστους Στόλου Πλοίων Μεταφοράς ΥΦΑ με την Χρήση Εξελικτικών Αλγορίθμων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Εργαλεία Λήψης Απόφασης | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-11-13 | |
heal.abstract | Το φυσικό αέριο αποτελεί το βασικό καύσιμο για την παραγωγή ενέργειας με τρόπο φιλικότερο προς το περιβάλλον. Η αγορά LNG παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια μεγάλη ανάπτυξη με ολοένα και περισσότερους σταθμούς επαναεριοποίησης να κατασκευάζονται σε όλο τον κόσμο και νέα πλοία μεταφοράς LNG να χτίζονται προκειμένου να καλύψουν την ζήτηση για μεταφορά του φυσικού αερίου. Στα πλαίσια αυτής της εργασίας εξετάζεται η θαλάσσια μεταφορά LNG από την σκοπιά του πλοιοκτήτη. Μια σειρά από τερματικούς σταθμούς υγροποίησης και επαναεριοποίησης επιλέγονται να εξυπηρετηθούν από τον διαθέσιμο ετερογενή στόλο για την κάλυψη της ζήτησης τους. Βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός εργαλείου που θα βοηθάει στην λήψη αποφάσεων επάνω στο θέμα της ανάθεσης του στόλου σε συμβόλαια μικρής διάρκειας με το μικρότερο λειτουργικό κόστος. Προκειμένου να γίνει αυτό, γίνεται η μοντελοποίηση σε πρόβλημα μεικτού ακέραιου γραμμικού προγραμματισμού που στην συνέχεια επιλύεται με την χρήση του κώδικα που δημιουργείται και περιλαμβάνει την χρήση γενετικού αλγόριθμου. Με στόχο το λειτουργικό κόστος που υπολογίζεται να είναι ρεαλιστικό, γίνεται η καταγραφή της σημερινής κατάστασης πολλών παραγόντων της ναυτιλίας LNG που το επηρεάζουν. Με βάση τα στοιχεία που συλλέγονται, κατασκευάζονται 4 σενάρια για την εφαρμογή του αλγορίθμου. Τα σενάρια αυτά παρέχουν στον αλγόριθμο όλες τις παραμέτρους που απαιτούνται για την επίλυση του προβλήματος και διαμορφώνονται έτσι ώστε να παρέχουν πληροφορίες για την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα του κώδικα. Επιπλέον, γίνεται μια ανάλυση ευαισθησίας της τιμής των καυσίμων για να φανεί πως επηρεάζει το λειτουργικό κόστος και την επιλογή ανάθεσης του στόλου. Τέλος, γίνεται ο υπολογισμός του δείκτη CII που αντιστοιχεί σε κάθε πλοίο του στόλου για την λύση που παράγεται από τον αλγόριθμο. | el |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Τσούβαλης, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 124 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: