dc.contributor.author | Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Μάριος | el |
dc.contributor.author | Papadopoulos, Konstantinos Marios | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-27T10:55:58Z | |
dc.date.available | 2024-05-27T10:55:58Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59497 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27193 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ανεμογεννήτρια | el |
dc.subject | Σύγκρουση | el |
dc.subject | Μέθοδος | el |
dc.subject | Πεπερασμένων | el |
dc.subject | Στοιχείων | el |
dc.subject | Πλοίο | el |
dc.subject | Παραμορφώσεις | el |
dc.subject | Τάσεις | el |
dc.subject | Wind | en |
dc.subject | Turbine | en |
dc.subject | Collision | en |
dc.subject | Finite | en |
dc.subject | Elements | en |
dc.subject | Methods | en |
dc.subject | Vessel | en |
dc.subject | Stress | en |
dc.subject | Strains | en |
dc.title | Μελέτη σύγκρουσης Ε/Ο πλοίου με υπεράκτια ανεμογεννήτρια | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Structural engineering | en |
heal.classification | Naval architecture | en |
heal.classification | Marine engineering | en |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-12-19 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια, λόγω της αυξανόμενης ανάγκης για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με σκοπό την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης, η κατασκευή υπεράκτιων αιολικών πάρκων εξαπλώνεται με γοργούς ρυθμούς.Έτσι, όλο και περισσότερα αιολικά πάρκα είναι πιθανό να βρίσκονται κοντά σε θαλάσσιες γραμμές εμπορικών και επιβατηγών πλοίων. Ωστόσο, αυτό εγείρει ανησυχίες για πιθανά ζητήματα ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου και της πιθανότητας σύγκρουσης μεταξύ των διερχόμενων πλοίων και των ανεμογεννητριών. Συνεπώς, κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία αριθμητικών μοντέλων που θα προβλέπουν τη δυναμική συμπεριφορά των κατασκευών μετά τη σύγκρουση τους. Η ακόλουθη διπλωματική εργασία διερευνά τη συμπεριφορά της ανεμογεννήτριας ύστερα από την πλευρική σύγκρουση ενός Επιβατηγού/Οχηματαγωγού πλοίου με αυτήν. Στοχεύει στην κατασκευή ενός αποτελεσματικού μοντέλου για την όσο το δυνατόν πιο ακριβή πρόβλεψη της απόκρισης της κατασκευής, με βάση και τις παραδοχές που εφαρμόζονται κατά τη μοντελοποίηση. Με σκοπό την εύρεση των παραμέτρων που επηρεάζουν το φαινόμενο και οδηγούν στις δυσμενέστερες συνέπειες, 14 διαφορετικά σενάρια σύγκρουσης προσομοιώνονται, τα αποτελέσματα των οποίων συγκρίνονται και εξετάζονται. Για την ανάλυση χρησιμοποιείται η μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων και το λογισμικό ABAQUS. Για το μοντέλο της ανεμογεννήτριας χρησιμοποιείται η ανεμογεννήτρια αναφοράς των 10 MW του Πολυτεχνείου της Δανίας (DTU), ενώ για το πλοίο χρησιμοποιείται τμήμα του επιβατηγού πλοίου Blue Star ITHAKI. Βασικοί άξονες της κατασκευής του μοντέλου αποτελούν: η μέθοδος καθορισμού του μοντέλου υλικού, η επιλογή και ρύθμιση του κριτηρίου αστοχίας, η εφαρμογή των φορτίων που ασκούνται στις κατασκευές, καθώς και ο προσδιορισμός της αλληλεπίδρασης μεταξύ του τμήματος της ανεμογεννήτριας που βρίσκεται εντός του πυθμένα και του υπεδάφους που το περιβάλλει. Οι διαφορετικές συνθήκες σύγκρουσης διαμορφώνονται με βάση τις τέσσερις βασικές παραμέτρους που θεωρήθηκε ότι καθορίζουν την εξέλιξη του φαινομένου: η ταχύτητα του πλοίου, η ταχύτητα του ανέμου, η κατεύθυνση του πλοίου σε σχέση με αυτή του ανέμου και η οριακή συνθήκη της ανεμογεννήτριας στον πυθμένα. Διασταυρώνοντας διαφορετικά μεγέθη αυτών των παραμέτρων προκύπτουν 14 βασικά σενάρια σύγκρουσης. Τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων τίθενται υπό σύγκριση με σκοπό να μελετηθεί η επίδραση της κάθε παραμέτρου στην απόκριση της κατασκευής και στα βασικά δυναμικά μεγέθη που περιγράφουν το φαινόμενο. | el |
heal.advisorName | Σαμουηλίδης, Μανόλης | el |
heal.committeeMemberName | Ανυφαντής, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 173 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: