dc.contributor.author | Stylianopoulou, Ino | en |
dc.contributor.author | Στυλιανοπούλου, Ινώ | el |
dc.date.accessioned | 2024-05-28T08:50:51Z | |
dc.date.available | 2024-05-28T08:50:51Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59508 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27204 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Δυναμική εδράνων κύλισης | el |
dc.subject | Ελαστοϋδροδυναμική λίπανση | el |
dc.subject | Ένσφαιρα έδρανα κύλισης | el |
dc.subject | Μη γραμμικά έδρανα κύλισης | el |
dc.subject | Αεροπορικοί Κινητήρες | el |
dc.subject | Ball bearing dynamics | en |
dc.subject | Transient analysis | en |
dc.subject | Elastohydrodynamic lubrication | en |
dc.subject | Jet engine rotor | en |
dc.subject | Non-linear bearings | en |
dc.title | Speed and load dependent ball bearing dynamics in elastohydrodynamic lubrication regime and application in jet engines | en |
dc.title | Δυναμική εδράνων κύλισης με εξάρτηση από την ταχύτητα περιστροφής και το φορτίο σε περιοχές ελαστϋδροδυναμικής λίπανσης | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Mechanical Engineering | en |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-02 | |
heal.abstract | This thesis investigates the behaviour of jet engine rotors when coupled with speed and load-dependent ball-bearing models in the Elastohydrodynamic lubrication regime. Analyzing two different types of bearing modelling, the study employs a variety of kinematic and dynamic implementations. Results indicate a nonlinear correlation between the speed and load conditions and stiffness, damping, and force matrices. When the nonlinear models are coupled with a jet engine rotor, phenomena are unveiled, such as self-excitations, in the transient analysis of the system. Additionally, this thesis introduces the term “race control”, which plays a crucial role in ball-bearing dynamics. This research underscores the significance of more detailed modelling of ball-bearing dynamics in the field of rotordynamics and jet engine design. | en |
heal.advisorName | Chasalevris, Athanasios | en |
heal.committeeMemberName | Antoniadis, Ioannis | en |
heal.committeeMemberName | Koulocheris, Dimitris | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Δυναμικής και Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 66 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: