heal.abstract |
Ο τουρισμός έχει αναδειχθεί ως βασικός παράγοντας για την ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας, καθώς η Ελλάδα διαθέτει μοναδικά τουριστικά αξιοθέατα και εκπληκτικές παραλίες που την καθιστούν έναν ανεπανάληπτο τουριστικό προορισμό. Στη χώρα βρίσκονται ιστορικοί θησαυροί όπως οι αρχαίοι ναοί της Ακρόπολης στην Αθήνα, αρχαιολογικοί χώροι και τα μνημεία που μαγνητίζουν τους επισκέπτες. Οι όμορφες παραθαλάσσιες περιοχές με τις εκπληκτικές παραλίες και τα κρυστάλλινα νερά προσδίδουν μοναδική φυσική ομορφιά.
Η Ελλάδα χαρακτηρίζεται και για τον πολιτισμό της, προσφέροντας μουσεία, θεατρικές παραστάσεις και πολιτιστικά φεστιβάλ, ενώ η γαστρονομία της με τα ελληνικά εδέσματα ενθουσιάζουν τους επισκέπτες. Αυτά τα μοναδικά χαρακτηριστικά της χώρας, σε συνδυασμό με το γαλάζιο του Ελληνικού Αρχιπελάγους, δημιουργούν έναν αξέχαστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.
Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να φωτίσει τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν τα μικρά τουριστικά καταλύματα στη βιωσιμότητα του τουρισμού στην Ελλάδα, αλλά και τον ευρύτερο αντίκτυπο που έχουν στην οικονομία της χώρας. Επικεντρώνεται ιδιαίτερα στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που μπορεί να προκαλέσουν αυτά τα μικρά καταλύματα, ταυτόχρονα με την ανάπτυξη μιας στρατηγικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Είναι σημαντικό να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο τα τουριστικά καταλύματα επηρεάζουν το περιβάλλον και πώς μπορούν να ενσωματώσουν πρακτικές που το σέβονται.
Ο στόχος είναι να δοθεί έμφαση στην ισορροπία μεταξύ της τουριστικής ανάπτυξης και του σεβασμού προς το περιβάλλον και την κοινωνία. Μέσα από αυτήν την έρευνα, αναζητούνται τρόποι βελτίωσης των πρακτικών του τουρισμού, που θα προάγουν την οικονομική και κοινωνική ευημερία.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, έγινε ουσιαστική διερεύνηση των προοπτικών, των προκλήσεων και των ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζουν τα μικρά τουριστικά καταλύματα. Αυτά αποτελούν κρίσιμο εργαλείο για την υλοποίηση των στόχων τους μέσω της στρατηγικής του επιχειρηματικού τους σχεδίου. Πέρα από την ανάλυση της αγοράς, εξετάζεται η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, η στρατηγική μάρκετινγκ που θα εφαρμόσουν για την προώθησή τους, καθώς και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.
Όλα αυτά απαιτούν ένα συνεκτικά σχεδιασμένο χρονοδιάγραμμα που θα προσφέρει την προοπτική αναβάθμισης και την εδραίωσή τους στην αγορά.
Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης αναδεικνύουν τον κρίσιμο ρόλο αυτών των μικρών καταλυμάτων στο οικονομικό περιβάλλον, προσφέροντας λύσεις για τη βελτίωση πολλών τομέων που συνεισφέρουν στην ευημερία της κοινωνίας. |
el |