dc.contributor.author | Μπαρσάκης, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Barsakis, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-29T09:22:55Z | |
dc.date.available | 2024-05-29T09:22:55Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59562 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27258 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | desing, aerodynamic, magnetic memory shape materials, formula 1, material selection, | el |
dc.subject | Αεροδυναμική | el |
dc.subject | Αγωνιστικό όχημα | el |
dc.subject | Υλικά μνήμης | el |
dc.subject | Desing | |
dc.subject | Aerodynamic | |
dc.subject | Magnetic memory shape materials | |
dc.subject | Material selection | |
dc.subject | Formula 1 | |
dc.title | Σχεδιασμός και διερεύνηση αλλαγής της μορφής επιφάνειας σε αγωνιστικό όχημα Formula 1 με χρήση υλικών μνήμης σχήματος | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Automotive | en |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-10-03 | |
heal.abstract | Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την παρούσα διπλωματική εργασία, αφορά στο κατά πόσο είναι εφικτό να παραχθεί κάθετη δύναμη (Down Force) από το πίσω μέρος της επιφάνειας ενός αγωνιστικού οχήματος Formula 1 κατά την διάρκεια αγώνων υψηλής ταχύτητας και παράλληλα να μειωθεί η οπισθέλκουσα δύναμη (Drag Force). Σκοπός είναι η αλγοριθμική - παραμετρική σχεδίαση αλλά και η μελέτη κατασκευής της επιφάνειας ενός αγωνιστικού μονοθέσιου formula 1 τμήμα της οποίας θα είναι μεταβαλλόμενο και θα προσαρμόζεται ανάλογα με την ροή του αέρα έτσι ώστε να δημιουργεί το επιθυμητό επίπεδο κάθετη δύναμη. Προκειμένου να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος, διενεργήθηκε καταρχάς αναλυτική μελέτη της αεροδυναμικής συμπεριφοράς της επιφανείας. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε εξέταση συγκεκριμένων ήδη υπαρχουσών σχεδιαστικών λύσεων σύμφωνα με τις οποίες παρατηρείται αύξηση της αεροδυναμικής επίδοσης. Βάσει του προαναφερόμενου, προέκυψε η ιδέα για την δημιουργία ενός καινοτόμου τρόπου για καλύτερη κατανομή δυνάμεων του αέρα επάνω στην επιφάνεια. Αρχικά, για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, κρίθηκε αναγκαίο να χωριστεί η επιφάνεια σε δύο τμήματα εκ των οποίων το ένα μεταβλητού σχήματος ενώ το άλλο σταθερό. Η τρισδιάστατη μοντελλοποίηση έγινε με αλγοριθμικό σχεδιαστικό λογισμικό Rhinoceros – GrasshopperΤΜ. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκαν μαθηματικά - αλγοριθμικά μοντέλα αεροδυναμικής ανάλυσης στο περιβάλλον υπολογιστικής ρευστομηχανικής Butterfly / Paraview με σκοπό να εξεταστεί η αεροδυναμική συμπεριφορά του μεταβλητού τμήματος ανάλογα με την ταχύτητα, την διεύθυνση και το είδος του αέρα βάσει σεναρίου αεροδυναμικής σήραγγας (CFD). Η διαδικασία επιλογής υλικών βασίστηκε σε χάρτες Ashby. Ειδικότερα, για το σταθερό τμήμα επιλέχθηκε ανθρακόνημα ενώ για το μεταβαλλόμενο επιλέχθηκαν έξυπνα υλικά κράματος μνήμης (smart memory materials). Η μεταβολή σχήματος, επιτυγχάνεται με εκμετάλλευση της θερμότητας και της μαγνητικής ενέργειας . Για τον καλύτερη έλεγχο και απόδοση της μεταβολής του σχήματος κρίθηκε αναγκαίο να χρησιμοποιηθούν δύο ειδών υλικά μνήμης: μαγνητικό κράμα μνήμης Ni-Mn-Ga και πολυεστερικό κράμα μνήμης Polyaryletherketone. Το μαγνητικό κράμα χρησιμοποιείται στον κύριο επενεργητή για την μεταβολή στο σχήμα, ενώ το πολυμερές υλικό στη μεταβαλλόμενη επιφάνεια. Η παραμόρφωση της μεταβλητής πολυμερικής επιφάνειας από τον μαγνητικό επενεργητή μελετήθηκε με μηχανική-μαγνητική ανάλυση με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων. Το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε είναι ότι είναι εφικτή η επίτευξη μεταβολής σχήματος με μαγνητικό επενεργητή και συνεπώς και η επίτευξη της επιθυμητής κάθετης δύναμης. | el |
heal.advisorName | Βοσνιάκος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μανωλάκος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Μπενάρδος, Πανώριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Ψυκτικής Τεχνολογίας Οχημάτων Ψυγείων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 94 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: