dc.contributor.author | Μήτσικα, Ευρυδίκη | el |
dc.contributor.author | Mitsika, Evrydiki | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-30T10:24:07Z | |
dc.date.available | 2024-05-30T10:24:07Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59575 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27271 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.subject | Απανθρακοποίηση | el |
dc.subject | Ρύποι ναυτιλίας | el |
dc.subject | Νομοθεσία | el |
dc.subject | Υγροποιημένο φυσικό αέριο | el |
dc.subject | Αμμωνία | el |
dc.subject | Υδρογόνο | el |
dc.subject | Σύστημα δέσμευσης άνθρακα | el |
dc.subject | Alternative fuels | en |
dc.subject | Decarbonisation | en |
dc.subject | Carbon capture system | en |
dc.subject | Shipping emissions | en |
dc.subject | Legislative framework | en |
dc.subject | Imo | en |
dc.subject | ghg strategy | en |
dc.subject | Poseidon principles | en |
dc.subject | Green finance | en |
dc.subject | esg | en |
dc.subject | Sea cargo charter | en |
dc.subject | Cargo owners | en |
dc.subject | eu mrv | en |
dc.subject | Fueleu | en |
dc.subject | Hydrogen | en |
dc.subject | Pathways | en |
dc.subject | lng | en |
dc.subject | lpg | en |
dc.subject | Ammonia | en |
dc.subject | Methane slip | en |
dc.subject | Bunkering | en |
dc.subject | Methanol | en |
dc.subject | Biofuels | en |
dc.subject | e-fuels | en |
dc.subject | Green fuels | en |
dc.subject | Fuel cells | en |
dc.subject | Batteries | en |
dc.subject | Engines | en |
dc.subject | Transition | en |
dc.subject | Fuel production | en |
dc.title | Εναλλακτικά καύσιμα ναυτιλίας | el |
dc.title | Alternative fuels in shipping | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Shipping | en |
heal.classification | Secarbonization | en |
heal.classification | Environment | en |
heal.classification | Fuels | en |
heal.classification | Maritime industry | en |
heal.classification | Legislation | en |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-10-19 | el |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι η μελέτη για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία. Αυτή η μελέτη διερευνά τις επιλογές καυσίμων που θα είναι διαθέσιμες τα επόμενα χρόνια και θα είναι σύμφωνες με τους ισχύοντες κανονισμούς. Για το σκοπό αυτό, εξετάστηκε το τρέχον και το μελλοντικό Νομοθετικό Πλαίσιο τόσο σε διεθνές όσο και σε ηπειρωτικό επίπεδο, διερευνώντας τα μέτρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού – ΙΜΟ, όπως η στρατηγική για το αέριο θερμοκηπίου – GHG Strategy, οι δείκτες ενεργειακής απόδοσης (EEDI, EEXI), η Διαχείριση Ενεργειακής Απόδοσης Πλοίων (SEEMP), Σύστημα συλλογής δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου (DCS) και δείκτης άνθρακα (CII), καθώς και τοπικοί κανονισμοί, όπως αυτοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού και των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο κύριος στόχος συνοδεύτηκε από μελέτη άλλων παραγόντων της αγοράς, όπως οι ναυλωτές, οι καταναλωτές και οι επενδυτές. Αυτά επιβάλλουν σημαντικό ρόλο καθώς οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερο τις προσδοκίες των πελατών και των επενδυτών για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, που λαμβάνουν χώρα σε κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδα. Εξελίξεις στην αγορά και τη νομοθεσία ωθούν τους πλοιοκτήτες να εντοπίσουν, να αξιολογήσουν και να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες, εναλλακτικά καύσιμα και λύσεις που βοηθούν στην μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης ενέργειας. Η εφαρμογή μέτρων επιχειρησιακής και τεχνικής απόδοσης θα μπορούσε να είναι επαρκής για την επίτευξη βραχυπρόθεσμης συμμόρφωσης με τους κανονισμούς, ενώ μακροπρόθεσμα η χρήση πράσινων καυσίμων φαίνεται πως θα είναι η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη επιλογή. Η επιλογή καυσίμου θα καθοριστεί από τον τύπο του πλοίου, το λειτουργικό προφίλ, τη διαθεσιμότητα καυσίμων, τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη και την επιχειρηματική στρατηγική. Τα πλοία μικρών αποστάσεων και σταθερών διαδρομών θα επιλέξουν καύσιμα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών (υδρογόνο, μεθανόλη, ηλεκτρική ενέργεια) εάν υπάρχει τοπικός εφοδιασμός. Ενώ για το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων, το LNG και το LPG είναι επί του παρόντος οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες εναλλακτικές λύσεις, αν και ορισμένοι ιδιοκτήτες αξιολογούν τη βιωσιμότητα της πράσινης μεθανόλης και αμμωνίας. Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) αναδεικνύεται ως πρωτοπόρος στη σφαίρα των εναλλακτικών καυσίμων πλοίων. Μια κριτική αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του LNG και της οικονομικής σκοπιμότητας αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο αυτής της εξερεύνησης. Η αμμωνία είναι ένας ισχυρός διεκδικητής στην επιδίωξη της απανθρακοποίηση, ενώ χαρακτηρίζεται ως πρωτοπόρος για τη βιώσιμη θαλάσσια πρόωση, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ορισμένες ανησυχίες για την ασφάλεια. Το υδρογόνο, που χαρακτηρίζεται ως το καύσιμο του μέλλοντος, έχει μεγάλες δυνατότητες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Καθώς αξιολογούμε αυτά τα μελλοντικά καύσιμα υπό το φάσμα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, της ενεργειακής απόδοσης, της διαθεσιμότητας και της οικονομικής σκοπιμότητας, γίνεται προφανές ότι κανένα καύσιμο δεν αποτελεί τη χρυσή τομή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αντίθετα, η πιο πολλά υποσχόμενη προσέγγιση περιλαμβάνει μια διαφοροποιημένη οπτική που αναγνωρίζει τα μοναδικά πλεονεκτήματα και περιορισμούς κάθε τύπου καυσίμου. | el |
heal.abstract | The main objective of the present thesis is the study for the use of alternative fuels in shipping. This study investigates the fuel options that will be available on the upcoming years and will be in compliance with the regulations in force. To this purpose, the current and the future Legislative Framework were examined at both International and Regional stage, exploring International Maritime Organization’s – IMO’s measures, such as Green House Gas – GHG Strategy, Energy Efficiency Indexes (EEDI, EEXI), Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP), Fuel Oil Consumption Data Collection System (DCS) and Carbon Intensity Indicator (CII), as well as regional schemes, such us those of European Union, Asia Pacific Region and United States. The main objective was accompanied by study of other Market Drivers such us Cargo Owners and Consumers and Investors/Financial Factors. These impose a significant role as Cargo owners are increasingly facing customer and investor expectations to decarbonize their operations. This is taking place at every stage of the supply chain, all the way to the public. In response, practices such us ESG framework (Environmental, Social and Governance), Green Finance and Poseidon Principles are being followed up by various organizations to monitor their sustainability. Policy developments and stakeholder engagement over the next decades are driving shipowners to identify, evaluate, and use technologies, fuels, and solutions that help decarbonize ships, cut energy consumption, and meet other environmental requirements. The expected adoption of energy-saving technologies and logistics and carbon-neutral fuels may fundamentally change how ships are designed and operated. Applying operational and technical efficiency measures could be sufficient to achieve shorter-term compliance with GHG regulations while in a longer term the use of green fuels seems to be the most widely used choice. Fuel choice will be determined by ship type, operational profile, fuel availability, owner preferences and business strategy. Short sea vessels and ferries operating on fixed routes may opt for low or zero emission fuels (hydrogen, methanol, electricity) if there is supply in place locally. While for the deep-sea trades, LNG and LPG are currently the most widely used alternatives, although some owners are evaluating the viability of green methanol and ammonia. Liquified Natural Gas (LNG) emerges as a trailblazer in the realm of alternative marine fuels. A critical assessment of LNG's environmental impact and economic feasibility forms the cornerstone of this exploration. Ammonia stands as a potent contender in the pursuit of decarbonization and it is characterized as a frontrunner in the race toward sustainable maritime propulsion despite the fact that some safety concerns exist. Hydrogen, hailed as the fuel of the future, holds great potential for the maritime industry, ranging from green and blue hydrogen to bio. As we evaluate these future marine fuels through the lenses of environmental impact, energy efficiency, availability, and economic feasibility, it becomes evident that no single fuel emerges as the silver bullet for the maritime industry. Instead, the most promising path forward involves a nuanced approach that recognizes the unique advantages and limitations of each fuel type. | en |
heal.advisorName | Τσούβαλης, Νικόλαος | el |
heal.advisorName | Tsouvalis, Nikolaos | en |
heal.committeeMemberName | Τσούβαλης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Χρήστος | el |
heal.committeeMemberName | Δημόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Tsouvalis, Nikolaos | en |
heal.committeeMemberName | Papadopoulos, Christos | en |
heal.committeeMemberName | Dimopoulos, Georgios | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 146 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: