dc.contributor.author | Ρετσίνας, Ελευθέριος | el |
dc.contributor.author | Retsinas, Eleftherios | en |
dc.date.accessioned | 2024-06-04T10:49:34Z | |
dc.date.available | 2024-06-04T10:49:34Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59632 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27328 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μεταλλικές κατασκευές | el |
dc.subject | Steel structures | en |
dc.subject | Δικτυώματα Vierendeel | el |
dc.subject | Vierendeel trusses | en |
dc.subject | Δομική ανάλυση | el |
dc.subject | Structural analysis | en |
dc.subject | Δυναμική απόκριση | el |
dc.subject | Dynamic response | en |
dc.subject | Περιστροφικό Καλειδοσκοπικό μοτίβο | el |
dc.subject | Rotating Kaleidoscopic pattern | en |
dc.title | Σχεδιασμός πεζογέφυρας περιστροφικού καλειδοσκοπικού μοτίβου επί της Λεωφόρου Αθηνών | el |
dc.title | Design of a pedestrian bridge with rotated kaleidoscopic pattern οn Athinon Avenue | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Δομική Mηχανική | el |
heal.classification | Structural Engineering | en |
heal.classification | Πεπερασμένα Στοιχεία | el |
heal.classification | Finite Elements | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-03-12 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η μελέτη μεταλλικής πεζογέφυρας με φορέα στο χώρο εκ περιστροφής, η οποία διαθέτει δικτυώματα τύπου Vierendeel. Ως αποστολή της χαρακτηρίζεται η ομαλή και ανεμπόδιστη διέλευση πεζών άνωθεν δρόμου ταχείας κυκλοφορίας, επιτρέποντας την επικοινωνία ανάμεσα στον αστικό ιστό και στα παρακείμενα σημεία ενδιαφέροντος της ευρύτερης περιοχής (χώροι αναψυχής, εκπαιδευτήρια κ.ά.). Στο εισαγωγικό κεφάλαιο παρατίθενται θεωρητικά στοιχεία περί γεφυρών, δίνοντας έμφαση σε ορισμένες αξιοπρόσεκτες περιπτώσεις πεζογεφυρών ανά την υφήλιο. Αποτελώντας ορόσημα για τον κατασκευαστικό κλάδο με σχεδίαση που προκαλεί δέος στους επισκέπτες και συνάμα επιστράτευση ρηξικέλευθων κατασκευαστικών τεχνολογιών για την υλοποίησή τους. Εν συνεχεία, γίνεται αναφορά στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της, το προσομοίωμα που διέπει τη στατική λειτουργία της, καθώς και το χρησιμοποιηθέν λογισμικό για τις ανάγκες της κατά το δυνατόν άρτιας εκπόνησης του σχεδιαστικού μοντέλου, αλλά και της μετέπειτα ανάλυσης του. Αναπτύχθηκε το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο για τα επιλεχθέντα δομικά υλικά της κατασκευής, ενώ μελετήθηκαν και υπολογίστηκαν οι δράσεις σχεδιασμού κατά τις προσταγές των Ευρωκωδίκων. Ακόμη, καταγράφηκαν οι συνδυασμοί δράσεων για τις οριακές καταστάσεις αστοχίας και λειτουργικότητας αντίστοιχα. Σε μεταγενέστερη φάση βάσει των συνδυασμών δράσεων πραγματοποιήθηκε η διαστασιολόγηση των μελών που απαρτίζουν τον φορέα και εξετάστηκαν οι έλεγχοι των οριακών καταστάσεων σχεδιασμού. Ακολούθως, αναλύθηκε η δυναμική απόκριση της γέφυρας υπό το πρίσμα του δυναμικού φορτίου των πεζών, με σκοπό να βρεθεί αν πληρούνται τα κριτήρια άνεσης κατά τη διέλευση τους. Εν κατακλείδι, στα τελευταία κεφάλαια περιγράφονται τα στάδια ανέγερσης του δομήματος, καθώς και τα σχέδια λεπτομερειών των συνδέσεων. Κατά τον σχεδιασμό πολύτιμη ήταν αφενός η συνδρομή του λογισμικού SOFiSTiK μέσω του οποίου προσομοιώθηκε και γενικότερα επετεύχθη η ανάλυση του φορέα και αφετέρου του σχεδιαστικού προγράμματος AutoCAD. Αμφότερες οι εφαρμογές λογισμικού εξυπηρέτησαν αμιγώς εκπαιδευτικούς σκοπούς. | el |
heal.abstract | Subject of this diploma thesis is the analysis and design of a rotating kaleidoscopic pattern pedestrian bridge, which consists of Vierendeel type trusses. Its scope is characterized by the smooth and unobstructed passage of pedestrians above the expressway, allowing communication between urban fabric and adjacent points of interest in the wider area (recreational areas, schools, etc.). In the introductory chapter theoretical facts are given about bridges, emphasizing on some notable cases of footbridges around the world. Setting milestones on the construction industry with a design that awes visitors while deploying groundbreaking construction technologies to bring them to fruition. Subsequently, reference is made to its geometric characteristics, the most suitable simulation model that describes its load bearing structure, as well as the software used for the elaboration of design model and its following structural analysis. The necessary background knowledge was developed for all selected structural materials of the construction, while design actions were studied and calculated from a series of European harmonised technical standards widely known as Eurocodes. Furthermore, combinations of actions for the ultimate and serviceability limit states were noted down respectively. In a later phase, based on combinations of actions, structural members composing the bridge were dimensioned and limit states design was considered. Within the scope of dynamic response of the bridge pedestrian loading was analyzed, in order to discover whether comfort criteria are met during their crossing. In conclusion, the last chapters concern construction stages of structural system, as well as detailed drawings of selective connections across the pedestrian overpass. During design, SOFiSTiK software helped in an unimaginable way by providing crucial information regarding data extraction of bridge model throughout every single analysis step. On the other hand, project's layout was achieved in depth via AutoCAD design program. The aforementioned pair of application software served purely for educational purposes. | en |
heal.advisorName | Θανόπουλος, Παύλος | el |
heal.advisorName | Thanopoulos, Pavlos | en |
heal.committeeMemberName | Γαντές, Χαράλαμπος | el |
heal.committeeMemberName | Gantes, Charalampos | en |
heal.committeeMemberName | Βαμβάτσικος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Vamvatsikos, Dimitrios | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 99 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: