HEAL DSpace

Μέθοδοι κατηγοριοποίσης των τμημάτων του αστικού δικτύου για χρήση από ποδηλάτες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Θεοδωρέσκος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Theodoreskos, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2024-06-05T07:27:59Z
dc.date.available 2024-06-05T07:27:59Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59638
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27334
dc.rights Default License
dc.subject Ποδήλατο el
dc.subject Βιωσιμότητα el
dc.subject Pareto en
dc.subject MOOP en
dc.subject NSGA-2 en
dc.title Μέθοδοι κατηγοριοποίσης των τμημάτων του αστικού δικτύου για χρήση από ποδηλάτες el
dc.title Methods of categorizing segments of the urban network for use by cyclists en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αναλυση Μεταφορών el
heal.classification Transport Analysis en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-03-21
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική ασχολείται με την ανάλυση διαδρομής ποδηλασίας σε αστικό περιβάλλον μέσω της ανάπτυξης ενός εξελιγμένου μοντέλου πλοήγησης και καθοδήγησης. Η έρευνα χρησιμοποιεί Γενετικούς Αλγορίθμους, συγκεκριμένα τη μέθοδο Pareto Multi-Objective Optimization και τον αλγόριθμο NSGA-II, για να εμπλουτίσει τις διαδικασίες επιλογής διαδρομών και να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία της ποδηλασίας. Η μελέτη στοχεύει στη δημιουργία ασφαλών, αποτελεσματικών και φιλικών προς τους ποδηλάτες εργαλείων πλοήγησης για την προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων περιλαμβάνουν παρακολούθηση με GPS, μετρήσεις επί του πεδίου και ποιοτικές προσεγγίσεις για την κατανόηση της συμπεριφοράς και των προτιμήσεων των ποδηλατών. Κατασκευάζονται 9 αντικειμενικές συναρτήσεις με βάση κριτήρια που αφορούν την ασφάλεια και την προσβασιμότητα, ενσωματώνοντας μεταβλητές απόφασης που σχετίζονται με τις κινήσεις των ποδηλατών και στα πεζοδρόμια αποτυπώνοντας την πολυπλοκότητα των αστικών υποδομών ποδηλασίας. Για δύο επιλεγμένα σημεία προέλευσης και προορισμού (Καλλιμάρμαρο προς Σύνταγμα) εκτελείται ο αλγόριθμος NSGA-II με κάποιες τροποποιήσεις και κατασκευάζεται το μέτωπο κατά Pareto το οποίο έχει 27 διαδρομές. Παρουσιάζονται οι 4 διαδρομές που βελτιστοποιούν τα 9 κριτήρια των αντικειμενικών συναρτήσεων με τις περισσότερες διαδρομές να διέρχονται από τους κήπους Ζαππείου. Ο αλγόριθμος NSGA-II αναδεικνύεται ως κατάλληλο εργαλείο για την αποτύπωση της διάκρισης των επιλογών των ποδηλατών ανάμεσα σε αντικρουόμενες μεταβλητές και για την εφαρμογή σε δίκτυο με σύνθετα χαρακτηριστικά. Η σημαντικότερη συνεισφορά της διπλωματικής εργασίας έγκειται στην καινοτόμο προσέγγισή της για τη μοντελοποίηση της βελτιστοποίησης της διαδρομής των ποδηλατών, προσθέτοντας και τη χρήση του πεζοδρομίου, αντλώντας στοιχεία από διεθνή επιστημονικά άρθρα για να ενισχύσει την κατανόηση των αναγκών και των προτιμήσεων των ποδηλατών. el
heal.advisorName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Ελένη, Βλαχογιάννη el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 118 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής