dc.contributor.author |
Θεοδωρέσκος, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Theodoreskos, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-06-05T07:27:59Z |
|
dc.date.available |
2024-06-05T07:27:59Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59638 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27334 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ποδήλατο |
el |
dc.subject |
Βιωσιμότητα |
el |
dc.subject |
Pareto |
en |
dc.subject |
MOOP |
en |
dc.subject |
NSGA-2 |
en |
dc.title |
Μέθοδοι κατηγοριοποίσης των τμημάτων του αστικού δικτύου για χρήση από ποδηλάτες |
el |
dc.title |
Methods of categorizing segments of the urban network for use by cyclists |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αναλυση Μεταφορών |
el |
heal.classification |
Transport Analysis |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-03-21 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική ασχολείται με την ανάλυση διαδρομής ποδηλασίας σε αστικό περιβάλλον μέσω της ανάπτυξης ενός εξελιγμένου μοντέλου πλοήγησης και καθοδήγησης. Η έρευνα χρησιμοποιεί Γενετικούς Αλγορίθμους, συγκεκριμένα τη μέθοδο Pareto Multi-Objective Optimization και τον αλγόριθμο NSGA-II, για να εμπλουτίσει τις διαδικασίες επιλογής διαδρομών και να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία της ποδηλασίας. Η μελέτη στοχεύει στη δημιουργία ασφαλών, αποτελεσματικών και φιλικών προς τους ποδηλάτες εργαλείων πλοήγησης για την προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων περιλαμβάνουν παρακολούθηση με GPS, μετρήσεις επί του πεδίου και ποιοτικές προσεγγίσεις για την κατανόηση της συμπεριφοράς και των προτιμήσεων των ποδηλατών. Κατασκευάζονται 9 αντικειμενικές συναρτήσεις με βάση κριτήρια που αφορούν την ασφάλεια και την προσβασιμότητα, ενσωματώνοντας μεταβλητές απόφασης που σχετίζονται με τις κινήσεις των ποδηλατών και στα πεζοδρόμια αποτυπώνοντας την πολυπλοκότητα των αστικών υποδομών ποδηλασίας. Για δύο επιλεγμένα σημεία προέλευσης και προορισμού (Καλλιμάρμαρο προς Σύνταγμα) εκτελείται ο αλγόριθμος NSGA-II με κάποιες τροποποιήσεις και κατασκευάζεται το μέτωπο κατά Pareto το οποίο έχει 27 διαδρομές. Παρουσιάζονται οι 4 διαδρομές που βελτιστοποιούν τα 9 κριτήρια των αντικειμενικών συναρτήσεων με τις περισσότερες διαδρομές να διέρχονται από τους κήπους Ζαππείου. Ο αλγόριθμος NSGA-II αναδεικνύεται ως κατάλληλο εργαλείο για την αποτύπωση της διάκρισης των επιλογών των ποδηλατών ανάμεσα σε αντικρουόμενες μεταβλητές και για την εφαρμογή σε δίκτυο με σύνθετα χαρακτηριστικά. Η σημαντικότερη συνεισφορά της διπλωματικής εργασίας έγκειται στην καινοτόμο προσέγγισή της για τη μοντελοποίηση της βελτιστοποίησης της διαδρομής των ποδηλατών, προσθέτοντας και τη χρήση του πεζοδρομίου, αντλώντας στοιχεία από διεθνή επιστημονικά άρθρα για να ενισχύσει την κατανόηση των αναγκών και των προτιμήσεων των ποδηλατών. |
el |
heal.advisorName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ελένη, Βλαχογιάννη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
118 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|