HEAL DSpace

Θεωρία παιγνίων για 2 και n παίκτες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ευαγγελάτου, Φιλαρέτη el
dc.contributor.author Evangelatou, Filareti en
dc.date.accessioned 2024-06-05T11:26:33Z
dc.date.available 2024-06-05T11:26:33Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59649
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27345
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Μαθηματική Προτυποποίηση σε Σύγχρονες Τεχνολογίες και στα Χρηματοοικονομικά” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παίκτες el
dc.subject Ισορροπία el
dc.subject Παίγνια el
dc.subject Δίλημμα φυλακισμένου el
dc.subject Στρατηγικές el
dc.subject Game en
dc.subject N players en
dc.subject Nash theory en
dc.subject Pure & dominate strategy en
dc.subject Prisoner's dilemma en
dc.title Θεωρία παιγνίων για 2 και n παίκτες el
dc.title Game theory for two and n players en
heal.type masterThesis
heal.classification θεωρία παιγνίων el
heal.classification επιχειρησιακή έρευνα el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-02-23
heal.abstract Η επιχειρησιακή έρευνα είναι ένας κλάδος της επιστήμης που χρησιμοποιείται ως εργα- λείο για κάθε επιχείρηση. Ο συγκεκριμένος τομέας εμφανίστηκε για πρώτη ϕορά τον 18ο αιώνα και πλέον με η ϐοήθειά της είναι αδιαμφισβήτητα πάρα πολύ σημαντική και χρήσιμη για την ϐέλτιστη λήψη αποφάσεων. Στόχος της είναι η ϐελτιστοποίηση της απόδοσης ενός συστήματος. Κατέχει σύνολο από τεχνικές, οι οποίες με την χρήση μαθηματικών μοντέλων μπορούν και δημιουργούν μια ποσοτική και ορθολογική ϐάση για την λήψη αποφάσεων με σκοπό την ϐελτιστοποίηση της λειτουργίας του συγκεκριμένου συστήματος. Με την πάροδο του χρόνου αναγνωρίστηκε επίσημα ως επιστήμη και η αξία της είναι ϕανερή έως σήμερα. Γράφτηκαν πολλά ϐιβλία με ϑέμα αυτόν τον κλάδο και ταυτόχρονα ϐοήθησε πολλές επιστήμες να εξελιχθούν. Η ουσία της Θεωρίας Παιγνίων είναι να μπορεί να επιλύει με απλό, κατανοητό τρόπο προβλήματα, με γνώμονα πάντα την λογική και τα μαθηματικά τα χρησιμοποιεί ως ϐασικό εργαλείο. Επίσης, ασχολείται με την επίλυση δι- άφορων παιχνιδιών ή καταστάσεων και ως τελικό στόχο έχει την ϐέλτιστη λύση είτε αυτή είναι το κέρδος του παίκτη είτε η μικρότερη χασούρα. ΄Εγινε αντιληπτό ότι τα παίγνια διαχωρίζονται είτε με τον αριθμό των παικτών είτε με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού. Στις περιπτώσεις όπου οι παίκτες που διαγω- νίζονται είναι δύο η μοντελοποίηση και ο τρόπος που ϑα διεξαχθεί το παιγνίδι είναι αρκετά απλός, εν αντίθεση τις περιπτώσεις όπου οι παίκτες είναι από τρεις και πάνω. Επίσης, για την επίλυση του παιχνιδιού πρέπει να υπάρχει το κομμάτι της Στρατηγικής, δηλαδή το πως ϑα κινηθούν οι παίκτες και τι επιπτώσεις ϑα έχει η κάθε τους επιλογή. Στην συνέχεια εμβαθύναμε στον τρόπο και την υλοποίηση στις περιπτώσεις όπου τα παι- χνίδια δεν έχουν μόνο δύο παίκτες, αλλά τρεις και άνω. ΄Οταν υπάρχουν τρεις παίκτες το παιχνίδι γίνεται πιο σύνθετο και δεν είναι εύκολο να ϐρεθεί η ϐέλτιστη λύση, πόσο μάλ- λον όταν ο αριθμός αυξάνεται, γίνεται δηλαδή 4,5,6,..100,...,200, όπως ϑα μπορούσε να είναι στην καθημερινή Ϲωή. Πολλοί επιστήμονες προσπάθησαν να ασχοληθούν με αυτές τις καταστάσεις όπως αναλύσαμε στο Κεφάλαιο 4 και Κεφάλαιο 5. Πιο συγκεκριμένα μέσα από τα παίγνια N-player παρατηρήσαμε ότι υπάρχουν σημα- ντικές διαφορές μεταξύ τους. Παιχνίδια N-player που παίζονται σχεδόν ταυτόχρονα (με ατελείς πληροφορίες) παρέχουν πολύτιμες γνώσεις για τη δυναμική της ομάδας σχετικά με προβλήματα συλλογικών δράσεων και την παροχή δημόσιων αγαθών. Τουρνουά επαναλαμ- ϐανόμενα παιχνίδια δύο παικτών που παίζονται μεταξύ ενός πληθυσμού των παικτών μας παρέχει μια εικόνα για τη ϕύση των ανταγωνιστικών στρατηγικών σε διαφορετικά περιβάλλον. Υπάρχουν πολλοί κλάδοι όπου γίνεται η εφαρμογή της επιχειρησιακής έρευνας. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η μελέτη της Θεωρίας Παιγνίων με δύο και περισσότερους παίκτες, η εφαρμογές της και πως ϐρίσκεται η καλύτερη λύση στα προβλήματα. Αρχικά, αναφέρουμε αναλυτικά την ιστορική εξέλιξη της Επιχειρησιακής ΄Ερευνας και ποιοι είναι οι τομείς της. Στην συνέχεια εμβαθύνουμε στον τομέα της Θεωρίας Παιγνίων και αναλύουμε τα χαρακτηριστικά και τις κατηγορίες των παιγνίων. Εξετάζεται η ισορροπία Nask και άλλα σημαντικά ϑεωρήματα που προέκυψαν στην πορεία. Επιπλέον, παρουσιάζονται μερικά από τα πιο διαδεδομένα παίγνια, όπως η μάχη των ϕύλων, το chicken game, και το Δίλημμα του Φυλακισμένου. ΄Επειτα, επικεντρωνόμαστε στα Παίγνια των Δύο λογικούς Παικτών και στην πορεία γίνεται η ανάλυση με τρεις και περισσότερους λογικούς παίκτες. el
heal.advisorName Κολέτσος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Κολέτσος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Στεφανέας, Πέτρος el
heal.committeeMemberName Κοκκίνης, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 92 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα