dc.contributor.author | Γκαμαλέτσου, Μελπομένη | el |
dc.contributor.author | Gkamaletsou, Melpomeni | en |
dc.date.accessioned | 2024-06-07T08:29:57Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59673 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27369 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτρικός ισολογισμός | el |
dc.subject | Γεννήτρια έκτακτης ανάγκης | el |
dc.subject | Πτώση τάσης | el |
dc.subject | Διατομές καλωδίων | el |
dc.subject | Καταστάσεις λειτουργίας | el |
dc.title | Ηλεκτρικός ισολογισμός μονόγαστρου σκάφους αναψυχής 51.9 μέτρων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυπηγική | el |
heal.classification | Ηλεκτρολογία | el |
heal.dateAvailable | 2025-06-06T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-03-01 | |
heal.abstract | Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής είναι η εφαρμογή ηλεκτρικού ισολογισμού στο σκάφος αναψυχής Ionian Blue (μήκους 51.9 μέτρων) για τέσσερις καταστάσεις λειτουργίας του σκάφους, κανονική πορεία (normal navigation), ελιγμών (maneuvering), εν όρμω (harbour) και κατάσταση έκτακτης ανάγκης (emergency). Αρχικά, γίνεται σύντομη ιστορική ανασκόπηση των συστημάτων πρόωσης και των ηλεκτρικών μηχανημάτων των πλοίων ανά τους αιώνες, όπου παρατηρείται ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει στροφή της ναυτιλίας σε πιο «φιλικές» προς το περιβάλλον μεθόδους. Παραδείγματα σύγχρονων μεθόδων πρόωσης με αισθητά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα αποτελούν η υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική πρόωση, όπως αναφέρονται και στη συνέχεια της διπλωματικής. Αφού αναλύθηκαν οι συνιστώσες του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας ενός πλοίου, κρίθηκε αναγκαίο να αναφερθούν μέτρα προστασίας από τον κίνδυνο της ηλεκτροπληξίας (ο οποίος πηγάζει από την απερίσκεπτη λειτουργία των ηλεκτρικών μηχανημάτων). Έπεται ανάλυση των συνιστωσών ηλεκτρικής ισχύος (ενεργός, άεργη και φαινόμενη) προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα μεγέθη αυτά για την κατάστρωση του ηλεκτρικού ισολογισμού. Στα επόμενα κεφάλαια της διπλωματικής καταστρώνεται λεπτομερής ηλεκτρικός ισολογισμός για το υπό μελέτη πλοίο χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του συντελεστή αναλογίας για την εκτίμηση ισχύος των καταναλωτών, ελλείψει κανονισμών. Η επιλογή των γεννητριών του σκάφους έγινε σύμφωνα με τον κανονισμό της σύμβασης SOLAS II-1/41.1.3, έτσι ώστε να καλύπτουν τη δυσμενέστερη από πλευράς ηλεκτρικού φορτίου, κατάσταση λειτουργίας του πλοίου. Για την επιλογή γεννήτριας έκτακτης ανάγκης καταστρώθηκε αναλυτικός ηλεκτρικός ισολογισμός (για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης), προκειμένου να βρεθούν οι απαιτήσεις σε φορτίο που πρέπει να καλύψει και εφαρμόστηκε ο κανονισμός 42 της σύμβασης SOLAS. Τέλος, έγινε επιλογή των διατομών των καλωδίων ανάλογα με τη μέγιστη τιμή ρεύματος που μπορεί να τα διαρρεύσει και έγινε έλεγχος πτώσης τάσης κατά μήκος κάθε γραμμής. | el |
heal.advisorName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Δημόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 81 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: