HEAL DSpace

Ηλεκτρικός ισολογισμός μονόγαστρου σκάφους αναψυχής 51.9 μέτρων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γκαμαλέτσου, Μελπομένη el
dc.contributor.author Gkamaletsou, Melpomeni en
dc.date.accessioned 2024-06-07T08:29:57Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59673
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27369
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ηλεκτρικός ισολογισμός el
dc.subject Γεννήτρια έκτακτης ανάγκης el
dc.subject Πτώση τάσης el
dc.subject Διατομές καλωδίων el
dc.subject Καταστάσεις λειτουργίας el
dc.title Ηλεκτρικός ισολογισμός μονόγαστρου σκάφους αναψυχής 51.9 μέτρων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυπηγική el
heal.classification Ηλεκτρολογία el
heal.dateAvailable 2025-06-06T21:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-03-01
heal.abstract Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής είναι η εφαρμογή ηλεκτρικού ισολογισμού στο σκάφος αναψυχής Ionian Blue (μήκους 51.9 μέτρων) για τέσσερις καταστάσεις λειτουργίας του σκάφους, κανονική πορεία (normal navigation), ελιγμών (maneuvering), εν όρμω (harbour) και κατάσταση έκτακτης ανάγκης (emergency). Αρχικά, γίνεται σύντομη ιστορική ανασκόπηση των συστημάτων πρόωσης και των ηλεκτρικών μηχανημάτων των πλοίων ανά τους αιώνες, όπου παρατηρείται ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει στροφή της ναυτιλίας σε πιο «φιλικές» προς το περιβάλλον μεθόδους. Παραδείγματα σύγχρονων μεθόδων πρόωσης με αισθητά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα αποτελούν η υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική πρόωση, όπως αναφέρονται και στη συνέχεια της διπλωματικής. Αφού αναλύθηκαν οι συνιστώσες του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας ενός πλοίου, κρίθηκε αναγκαίο να αναφερθούν μέτρα προστασίας από τον κίνδυνο της ηλεκτροπληξίας (ο οποίος πηγάζει από την απερίσκεπτη λειτουργία των ηλεκτρικών μηχανημάτων). Έπεται ανάλυση των συνιστωσών ηλεκτρικής ισχύος (ενεργός, άεργη και φαινόμενη) προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα μεγέθη αυτά για την κατάστρωση του ηλεκτρικού ισολογισμού. Στα επόμενα κεφάλαια της διπλωματικής καταστρώνεται λεπτομερής ηλεκτρικός ισολογισμός για το υπό μελέτη πλοίο χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του συντελεστή αναλογίας για την εκτίμηση ισχύος των καταναλωτών, ελλείψει κανονισμών. Η επιλογή των γεννητριών του σκάφους έγινε σύμφωνα με τον κανονισμό της σύμβασης SOLAS II-1/41.1.3, έτσι ώστε να καλύπτουν τη δυσμενέστερη από πλευράς ηλεκτρικού φορτίου, κατάσταση λειτουργίας του πλοίου. Για την επιλογή γεννήτριας έκτακτης ανάγκης καταστρώθηκε αναλυτικός ηλεκτρικός ισολογισμός (για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης), προκειμένου να βρεθούν οι απαιτήσεις σε φορτίο που πρέπει να καλύψει και εφαρμόστηκε ο κανονισμός 42 της σύμβασης SOLAS. Τέλος, έγινε επιλογή των διατομών των καλωδίων ανάλογα με τη μέγιστη τιμή ρεύματος που μπορεί να τα διαρρεύσει και έγινε έλεγχος πτώσης τάσης κατά μήκος κάθε γραμμής. el
heal.advisorName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Δημόπουλος, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 81 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα