HEAL DSpace

Αριθμητική προσομοίωση κυρτών πτερυγίων ανεμογεννητριών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζουμπάκη, Αθανασία Βασιλική el
dc.contributor.author Zoumpaki, Athanasia Vasiliki en
dc.date.accessioned 2024-06-07T08:57:38Z
dc.date.available 2024-06-07T08:57:38Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59676
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27372
dc.rights Default License
dc.subject Αεροδυναμική el
dc.subject Ππτερύγια el
dc.subject Ανεμογεννήτρια el
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Κυρτά el
dc.subject Aerodynamics en
dc.subject Wind en
dc.subject Turbine en
dc.subject Lifting line en
dc.subject Swept en
dc.title Αριθμητική προσομοίωση κυρτών πτερυγίων ανεμογεννητριών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αεροδυναμική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-03-13
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αεροδυναμική μελέτη μίας ανεμογεννήτριας IEA-10.0-198 10 MW με κυρτά πτερύγια, με την μέθοδο γραμμής άνωσης και επιφάνειας άνωσης. Για τον υπολογισμό των αεροδυναμικών μεγεθών χρησιμοποιήθηκε ο κώδικας GENUVP που αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο Αεροδυναμικής του Τομέα Ρευστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στόχος της αεροδυναμικής μελέτης είναι να διερευνήσει την απόδοση της ανεμογεννήτριας με κυρτά πτερύγια οι οποίες αναπτύσσονται όλο και περισσότερο στα σύγχρονα αιολικά πάρκα λόγω της δυνατότητάς τους να μειώσουν τα φορτία που δέχονται τα πτερύγια. Αυτό δίνει την δυνατότητα για μεγαλύτερους δρομείς που μπορούν να δεσμεύσουν παραπάνω ενέργεια. Η μέθοδος γραμμής άνωσης χρησιμοποιείται για την ανάλυση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς των κυρτών πτερυγίων χρησιμοποιώντας τμηματικά σταθερή κυκλοφορία η οποία κατανέμεται κατά μήκος του πτερυγίου. Η προσέγγιση αυτή επιτρέπει την διαίρεση του πτερυγίου και τμήματα (strips) τα οποία βοηθούν στον υπολογισμό των αεροδυναμικών δυνάμεων, όπως την άνωση και την αντίσταση. Επίσης, ο κώδικας λαμβάνει υπόψιν την επίδραση του ομόρρου και διαχειρίζεται διακριτά τον κοντινό καθώς και τον μακρινό ομόρρου. Η δεύτερη μέθοδος που εξετάζει την συμπεριφορά των κυρτών πτερυγίων είναι η επιφάνεια άνωσης. Στην επιφάνεια άνωσης το πτερύγιο μοντελοποιείται σαν μια επιφάνεια, η οποία διαμορφώνεται από τις μέσες γραμμές καμπυλότητας των αεροτομών. Μελετήθηκαν τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις παραπάνω μεθόδους για οχτώ διαφορετικά πτερύγια, τέσσερα κυρτά προς τα πίσω και τέσσερα προς τα εμπρός. Η σύγκριση γινόταν σε όλες τις περιπτώσεις με τα αποτελέσματα του ευθύγραμμου πτερυγίου (Baseline) ώστε να εκτιμηθεί η συμπεριφορά των κυρτών πτερυγίων. Τέλος, αναλύθηκαν τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις δύο μεθόδους και σχολιάστηκε η απόκλιση που εμφανίζεται. el
heal.abstract This thesis deals with the aerodynamic study of an IEA-10.0-198 10 MW wind turbine with swept blades, using the lifting line method. The GENUVP code developed in the Aerodynamics Laboratory of the Fluids Department of the National Technical University of Athens was used to calculate the aerodynamic quantities. The aim of the aerodynamic study is to investigate the performance of the wind turbine with swept blades which are increasingly deployed in modern wind farms due to their ability to capture extra energy and reduce loads. The lifting line method is used to analyze the aerodynamic behavior of swept blades using piece wise constant circulation which is distributed along the blade. This approach allows the wing to be divided into strips which help to calculate aerodynamic forces such as lift and drag. Also, the code considers the effect of the wake and handles the near as well as the far wake. The second method that examines the behaviour of swept blades is the lifting surface. In the lifting surface the wing is modelled as a surface, which is formed by the camber lines of the airfoils. The results obtained from the above methods were studied for eight different blades, four backward swept and four forward swept blades. Comparison was made in all cases with the straight blade results (Baseline) to achieve the prediction of the behaviour of the swept blades. Finally, the results obtained from the two methods were analyzed and the divergence that occurs was commented. en
heal.advisorName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.advisorName Riziotis, Vasilis en
heal.committeeMemberName Βουτσινάς, Σπυρίδων el
heal.committeeMemberName Voutsinas, Spyridon en
heal.committeeMemberName Μανωλέσος, Μαρίνος el
heal.committeeMemberName Manolesos, Marinos en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Αεροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 83 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής