dc.contributor.author |
Γεωργίου, Αλέξης
|
el |
dc.contributor.author |
Georgiou, Alexis
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-06-17T10:15:05Z |
|
dc.date.available |
2024-06-17T10:15:05Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59721 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27417 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Επιλογή μεταφορικού μέσου υπό την εμφάνιση απροσδόκητων συμβάντων |
el |
dc.subject |
Συμπεριφορά μετακινούμενου |
el |
dc.subject |
Ταξινομητές μηχανικής μάθησης |
el |
dc.subject |
Mode choice under unexpected events |
en |
dc.subject |
Travel behavior |
en |
dc.subject |
Machine learning classifiers |
en |
dc.title |
Επιλογή μέσου μετακίνησης υπό την επιρροή ακραίων συμβάντων σε αστικά δίκτυα |
el |
dc.title |
Transport mode choice under the influence of extreme events on urban networks |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μεταφορές |
el |
heal.classification |
Αστικά οδικά δίκτυα |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-03-21 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις επιλογές μέσου μετακίνησης στην περίπτωση εμφάνισης απροσδόκητων συμβάντων. Τα απροσδόκητα γεγονότα που εξετάστηκαν περιλαμβάνουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ακραία καιρικά φαινόμενα (π.χ. σεισμός, πλημμύρες), έντονη κυκλοφορική συμφόρηση, απρογραμμάτιστη διακοπή των μέσων μαζικής μεταφοράς (Μ.Μ.Μ) , προγραμματισμένες εκδηλώσεις (π.χ. οδικά έργα, ποδοσφαιρικός αγώνας) και επικίνδυνα γεγονότα (π.χ. COVID-19). Για τη συλλογή των απαραίτητων δεδομένων, διεξήχθη έρευνα με τη μέθοδο της δεδηλωμένης προτίμησης σε τέσσερις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις: Αθήνα (Ελλάδα), Λισαβόνα (Πορτογαλία), Μάντσεστερ (Ηνωμένο Βασίλειο) και Ρεν (Γαλλία), με σκοπό να αναδειχθούν οι προτιμήσεις των πολιτών όσον αφορά στην πιθανότητα να αλλάξουν το σύνηθες μέσο μετακίνησης τους κατά την εμφάνιση ενός απροσδόκητου γεγονότος. Το τελικό δείγμα αποτελείται από 1859 έγκυρα ερωτηματολόγια. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από κάθε πόλη χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη και αξιολόγηση μοντέλων μηχανικής μάθησης. Μέσω της αξιολόγησης και της σύγκρισης των αποτελεσμάτων των μοντέλων, παρουσιάζεται εκτενής ανάλυση των παραγόντων που επηρεάζουν την επιλογή μέσου μετακίνησης υπό απροσδόκητες συνθήκες. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι περισσότεροι μετακινούμενοι τείνουν να αλλάξουν το μέσο μετακίνησης τους στην περίπτωση ακραίων συμβάντων.
Λέξεις – κλειδιά: Επιλογή μέσου μετακίνησης υπό την εμφάνιση απροσδόκητων συμβάντων, συμπεριφορά μετακινούμενου, ταξινομητές μηχανικής μάθησης |
el |
heal.abstract |
This study focuses on exploring the factors affecting travel mode choices in the event of unexpected events. The unexpected events that were examined included adverse weather, natural hazards (e.g. earthquake, flooding), intense traffic, unplanned PT disruption, planned events (e.g. roadworks, football match) and hazardous events (e.g. COVID-19). To collect the necessary data, a stated preferences survey was conducted in four major European cities: Athens (Greece), Lisbon (Portugal), Manchester (United Kingdom) and Rennes (France), aimed at the documentation of commuters’ preferences when choosing modes of transport. The final sample consists 1859 valid questionnaires. Data collected from each city were used to develop and calibrate multiple mode choice models, including state-of-the-art machine learning models. Through evaluating and comparing the model results, we present an analysis of the factors influencing mode choice under unexpected events. The results show that most people tend to alter their usual mode of transport when faced with unexpected events.
Keywords: Mode choice under unexpected events, Travel behavior, Machine learning classifiers |
en |
heal.advisorName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
92 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|