dc.contributor.author | Κοντιζάς, Αντώνιος | el |
dc.contributor.author | Kontizas, Antonios | en |
dc.date.accessioned | 2024-06-21T09:18:49Z | |
dc.date.available | 2024-06-21T09:18:49Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59756 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27452 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υδρολίσθηση | el |
dc.subject | Γραμμή Ροής | el |
dc.subject | Απορροή ομβρίων | el |
dc.subject | Βάθος ροής νερού | el |
dc.subject | Σχεδιασμός | el |
dc.subject | Γραμμική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Ηydroplaning | en |
dc.subject | Flow line | en |
dc.subject | Water film depth | en |
dc.subject | Rainwater runoff | en |
dc.subject | Design | en |
dc.subject | Linear regression | en |
dc.title | Επιρροή της δυναμικής υδρολίσθησης στην επιλογή κρίσιμων γεωμετρικών παραμέτρων σχεδιασμού οδών | el |
dc.title | Influence of dynamic hydroplaning on the selection of critical geometric parameters of road design | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωμετρικός Σχεδιασμός Οδών | el |
heal.classification | Geometric Road Design | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-03-22 | |
heal.abstract | Κύριος στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση σε βάθος του φαινομένου της υδρολίσθησης μέσω αναλυτικών εξισώσεων οι οποίες προκύπτουν από θεώρηση της οδού στον χώρο (3D). Η διερεύνηση αυτή πραγματοποιήθηκε σε δεξιόστροφη καμπύλη με κατηφορική κλίση με οριζοντιογραφική ακτίνα R=900 m και παράμετρο κλωθοειδούς A=350 m, σε τέσσερις διατομές (RQ 11, RQ 25, RQ 36, RQ 43.5) κατά RAL 2012 και RAA 2008. Βασικός στόχος ήταν η συσχέτιση των γεωμετρικών παραμέτρων της οδού με το ύψος ροής νερού και τη ταχύτητα υδρολίσθησης. Αναπτύχθηκε λογισμικό σε γλώσσα προγραμματισμού Python, όπου εξετάσθηκαν συνολικά 1701 σενάρια. Μέσα από το λογισμικό ο χρήστης μπορεί να εισάγει τις παραμέτρους σχεδιασμού έχοντας ως εξαγόμενο αποτέλεσμα θερμοδιάγραμμα των σύνθετων κλίσεων, τις γραμμές ροής (με τη κατεύθυνση τους), το ύψος του νερού που θα σχηματιστεί στο οδόστρωμα και τη ταχύτητα υδρολίσθησης. Για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε η εξίσωση του Gallaway (1979) που θεωρείται η πιο ευρέως αποδεκτή σχέση υδρολίσθησης διεθνώς. Για κάθε διατομή κατασκευάστηκαν δύο μοντέλα πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης, ένα για το ύψος του νερού και ένα για τη ταχύτητα υδρολίσθησης. | el |
heal.abstract | The main objective of this Diploma Thesis is to investigate in depth the phenomenon of hydroplaning through analytical formulas that result from a 3D view of the road. This investigation was carried out on a right-handed curve with a downhill longitudinal slope with a horizontal radius R = 900 m and spiral parameter A = 350 m, which is representative of a motorway, in four typical cross sections (RQ 11, RQ 25, RQ 36, RQ 43.5) according to RAL 2012 and RAA 2008. The main objective is to correlate the geometric parameters of the road with the water film depth and the hydroplaning speed. Software was developed in Python Programming language, where a total of 1701 scenarios were tested. Through the software, the user can input the design parameters and having as output a heatmap of combined slope, the flow lines (with their direction), the water film depth that will form on the road surface and the hydroplaning speed. For the analysis, Gallaway’s (1979) formula was used, which is considered the most widely accepted hydroplaning equation. Two multiple linear regression models were constructed for each typical cross section, one for water film depth and on for hydroplaning speed. | en |
heal.advisorName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Πλατή, Χριστίνα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 160 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: