HEAL DSpace

Σχεδιασμός χρονοπρογραμματισμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων στα μέσα μεταφοράς

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μουράτη, Ελπίδα el
dc.contributor.author Mourati, Elpida en
dc.date.accessioned 2024-06-21T10:28:54Z
dc.date.available 2024-06-21T10:28:54Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59763
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27459
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Hλεκτρικά λεωφορεία el
dc.subject Bελτιστοποίηση δικτύου el
dc.subject Yποδομή φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων el
dc.subject Xρόνος αναμονής el
dc.title Σχεδιασμός χρονοπρογραμματισμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων στα μέσα μεταφοράς el
dc.title Design of the scheduling of electric bus charging in the means of transport en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτρικά λεωφορεία el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-03-21
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός του χρονοδιαγράμματος φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών υπό περιορισμένο χρόνο αναμονής στις τερματικές στάσεις του δικτύου, προκειμένου να προχωρήσει η ενσωμάτωση ηλεκτρικών λεωφορείων για να πραγματοποιηθεί σταδιακά η αντικατάσταση των λεωφορείων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα σε ηλεκτρικά στο τυπικό δίκτυο μεταφορών, τα οποία είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον αλλά και στον χρήστη. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι λιγότερα ευέλικτα από τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα λεωφορεία λόγω της περιορισμένης αυτονομίας οδήγησης και των μεγαλύτερων χρόνων επαναφόρτισης. Σημαντικό ρόλο στο δίκτυο των ηλεκτρικών λεωφορείων παίζει ο προγραμματισμός των οχημάτων σε μια ενιαία γραμμή διαμετακόμισης, καθώς και η βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης και του αριθμού των οχημάτων. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται σχετικές έρευνες με το ζήτημα του χρονοπρογραμματισμού φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων, με σκοπό να εντοπιστούν όλες οι νέες τεχνολογίες, καθώς και τυχόν κενά στη βιβλιογραφία. Έπειτα, αναπτύσσεται ένα μαθηματικό μοντέλο βελτιστοποίησης ακέραιου γραμμικού προγραμματισμού, δημιουργώντας τα απαραίτητα στοιχεία και εφαρμόζοντας τα σε σενάρια. Οι περιορισμοί σχετίζονται με την καλή λειτουργία των δρομολογίων, τις συνθήκες φορτίσεις και την διάρκεια των χρονικών περιόδων. Η εφαρμογή του μοντέλου πραγματοποιήθηκε με χρήση του solver βελτιστοποίησης GUROBI. Από τα υπολογιστικά πειράματα που πραγματοποιήθηκαν προέκυψε ότι το μοντέλο έχει βέλτιστη λύση, ενώ εν συνέχεια καταγράφηκε η συμπεριφορά του μοντέλου, με τη μεταβολή κάποιων παραμέτρων όπως ο προϋπολογισμός του φορέα εκμετάλλευσης και ο χρόνος διαδρομής. Τέλος, προτείνεται για περαιτέρω πεδίο έρευνας, η εφαρμογή του προτεινομένου μοντέλου για δεδομένα μεγαλύτερης κλίμακας. el
heal.abstract This diploma thesis aims to redefine the charging schedule of electric buses in the urban public transport network, under a limited waiting time at the terminals of the network, in order to proceed with the integration of electric buses to gradually realize the replacement of fossil fuel powered buses to electric buses in the standard transport network. However, electric buses are less flexible than conventional diesel buses due to their limited driving range and longer recharging times. An important role in the electric bus network is played by the scheduling of vehicles on a single transit line as well as the optimization of charging times and the number of vehicles. In the following, relevant research on the issue of charging scheduling of electric buses is presented in order to identify all new technologies and any gaps in the literature. Then, a mathematical model of integer linear programming optimization is developed, creating the necessary elements and applying them to scenarios. The constraints are related to the efficient operation of the routes, the loading conditions and the duration of the time periods. For the implementation, the scenarios were executed in GUROBI optimization solver. From the computational experiments conducted, it emerged that the model has an optimal solution, and subsequently, the model’s behavior was recorded by varying parameters such as the operator’s budget and travel time. Finally, it is proposed for further research to apply the given model to large-scale data en
heal.advisorName Gkiotsalitis, Konstantinos en
heal.advisorName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 45 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα