dc.contributor.author |
Πιτσικάλης, Σωκράτης
|
el |
dc.contributor.author |
Pitsikalis, Sokratis
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-07-01T08:54:43Z |
|
dc.date.available |
2024-07-01T08:54:43Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59780 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27476 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
RO-RO |
en |
dc.subject |
Επηβατηγό οχηματαγωγό |
el |
dc.subject |
Fire safety |
en |
dc.subject |
Pyrosim |
en |
dc.subject |
Structural |
en |
dc.subject |
Engineering |
en |
dc.subject |
Πυρασφάλεια |
el |
dc.subject |
Πυρκαγιά |
el |
dc.subject |
Ναυπηγική |
el |
dc.title |
Μελέτη διάδοσης πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων
επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Fire safety |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-03-29 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε η διάδοση πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων σε πλοίο τύπου Ro-Ro με στόχο, να κατανοηθεί η συμπεριφορά της πυρκαγιάς προτείνοντας κάποια μέτρα για την πρόληψη πυρκαγιάς και την ενίσχυση της πυρασφάλειας σε τέτοιους χώρους. Αρχικά δίνονται κάποιες πληροφορίες για τα πλοία τύπου Ro-Ro μαζί με τις ιδιαιτερότητες τους και στην συνέχεια γίνεται μια βιβλιογραφική επισκόπηση εργασιών προηγούμενων ετών σχετικά με την μελέτη πυρκαγιάς στα εν λόγω πλοία. Ακολουθούν κάποιες στατιστικές μελέτες και άρθρα με την καταγραφή ατυχημάτων πυρκαγιάς και παρουσιάζονται οι κανονισμοί που επρόκειτο να ισχύσουν από την επόμενη τροποποίηση της SOLAS. Στην συνέχεια, θεωρήθηκε η γεωμετρία ενός καταστρώματος οχημάτων πλοίου Ro-Ro και πραγματοποιήθηκε μια σειρά από μελέτες με χρήση προηγμένων εργαλείων προσομοίωσης πυρκαγιάς. Για την πραγματοποίηση των προσομοιώσεων χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Pyrosim της εταιρίας ThunderHead Engineering. Πιο αναλυτικά, με βάση τη βιβλιογραφία, ορίστηκε η συμπεριφορά πυρκαγιάς φορτηγών και αυτοκινήτων μέσω της μαθηματικής έκφρασης της καμπύλης απελευθέρωσης θερμότητας (HRR) και εξετάστηκε η διάδοση πυρκαγιάς για διαφορετικές συνθήκες φυσικού εξαερισμού του καταστρώματος με τη θεώρηση ανοιγμάτων στις πλευρές του πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, οι παράμετροι που μελετήθηκαν έχουν να κάνουν με τον αριθμό των ανοιγμάτων, το εμβαδόν των ανοιγμάτων, το ύψος που τοποθετούνται καθώς και με τη θέση κατά το διάμηκες του καταστρώματος. Ολοκληρώνοντας, παρουσιάζεται μια συζήτηση σχετικά με την επίδραση των ανοιγμάτων στη συμπεριφορά της πυρκαγιάς και προκύπτουν κάποια συμπεράσματα και προτάσεις για την πυρασφάλεια. |
el |
heal.advisorName |
Σπύρου, Κωσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπύρου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σαμουηλίδης, Μανόλης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
69 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|