HEAL DSpace

Μελέτη διάδοσης πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πιτσικάλης, Σωκράτης el
dc.contributor.author Pitsikalis, Sokratis en
dc.date.accessioned 2024-07-01T08:54:43Z
dc.date.available 2024-07-01T08:54:43Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59780
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27476
dc.rights Default License
dc.subject RO-RO en
dc.subject Επηβατηγό οχηματαγωγό el
dc.subject Fire safety en
dc.subject Pyrosim en
dc.subject Structural en
dc.subject Engineering en
dc.subject Πυρασφάλεια el
dc.subject Πυρκαγιά el
dc.subject Ναυπηγική el
dc.title Μελέτη διάδοσης πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Fire safety en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-03-29
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε η διάδοση πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων σε πλοίο τύπου Ro-Ro με στόχο, να κατανοηθεί η συμπεριφορά της πυρκαγιάς προτείνοντας κάποια μέτρα για την πρόληψη πυρκαγιάς και την ενίσχυση της πυρασφάλειας σε τέτοιους χώρους. Αρχικά δίνονται κάποιες πληροφορίες για τα πλοία τύπου Ro-Ro μαζί με τις ιδιαιτερότητες τους και στην συνέχεια γίνεται μια βιβλιογραφική επισκόπηση εργασιών προηγούμενων ετών σχετικά με την μελέτη πυρκαγιάς στα εν λόγω πλοία. Ακολουθούν κάποιες στατιστικές μελέτες και άρθρα με την καταγραφή ατυχημάτων πυρκαγιάς και παρουσιάζονται οι κανονισμοί που επρόκειτο να ισχύσουν από την επόμενη τροποποίηση της SOLAS. Στην συνέχεια, θεωρήθηκε η γεωμετρία ενός καταστρώματος οχημάτων πλοίου Ro-Ro και πραγματοποιήθηκε μια σειρά από μελέτες με χρήση προηγμένων εργαλείων προσομοίωσης πυρκαγιάς. Για την πραγματοποίηση των προσομοιώσεων χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Pyrosim της εταιρίας ThunderHead Engineering. Πιο αναλυτικά, με βάση τη βιβλιογραφία, ορίστηκε η συμπεριφορά πυρκαγιάς φορτηγών και αυτοκινήτων μέσω της μαθηματικής έκφρασης της καμπύλης απελευθέρωσης θερμότητας (HRR) και εξετάστηκε η διάδοση πυρκαγιάς για διαφορετικές συνθήκες φυσικού εξαερισμού του καταστρώματος με τη θεώρηση ανοιγμάτων στις πλευρές του πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, οι παράμετροι που μελετήθηκαν έχουν να κάνουν με τον αριθμό των ανοιγμάτων, το εμβαδόν των ανοιγμάτων, το ύψος που τοποθετούνται καθώς και με τη θέση κατά το διάμηκες του καταστρώματος. Ολοκληρώνοντας, παρουσιάζεται μια συζήτηση σχετικά με την επίδραση των ανοιγμάτων στη συμπεριφορά της πυρκαγιάς και προκύπτουν κάποια συμπεράσματα και προτάσεις για την πυρασφάλεια. el
heal.advisorName Σπύρου, Κωσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Σαμουηλίδης, Μανόλης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 69 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής