dc.contributor.author |
Τσιτωνάκη, Ολυμπία
|
el |
dc.contributor.author |
Tsitonaki, Olympia
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-07-01T09:11:28Z |
|
dc.date.available |
2024-07-01T09:11:28Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59784 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27480 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εκπομπές αερίων ρύπων |
el |
dc.subject |
GHG emissions |
en |
dc.subject |
Απανθρακοποίηση |
el |
dc.subject |
Εναλλακτικά καύσιμα |
el |
dc.subject |
Πράσινη ναυτιλία |
el |
dc.subject |
Κανονιστικό πλαίσιο |
el |
dc.subject |
Decarbonisation |
en |
dc.subject |
Alternative fuels |
en |
dc.subject |
Green shipping |
en |
dc.subject |
Regulatory framework |
en |
dc.title |
Μελέτη βιωσιμότητας για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων σε στόλο 30 πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου αναφορικά με την μείωση εκπομπών αερίων ρύπων στα πλαίσια των κανονισμών της ΕΕ και του ΙΜΟ |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Marine engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-11-30 |
|
heal.abstract |
Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από πρωτοφανείς περιβαλλοντικές προκλήσεις, η επείγουσα ανάγκη ανάληψης δράσης φαίνεται πιο εμφανής απο ποτέ. Ο πλανήτης μας αντιμετωπίζει μια περιβαλλοντική κρίση κολοσσιαίων διαστάσεων, η οποία οφείλεται σε ανθρώπινες δραστηριότητες που έχουν επιταχύνει την κλιματική αλλαγή, έχουν εξαντλήσει τους φυσικούς πόρους και έχουν επηρεάσει σοβαρά τα οικοσυστήματα. Οι συνέπειες της αδράνειάς μας εκτυλίσσονται ήδη μπροστά στα μάτια μας, απαιτώντας άμεσες και συντονισμένες προσπάθειες για τον περιορισμό της περαιτέρω ζημίας. Η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για μεγάλο μέρος των εκπομπών CO2, δεδομένου ότι τα πλοία κινούνται κατα βάση με ορυκτά καύσιμα.
Η εργασία αποτελείται από τρία βασικά μέρη. Στο πρώτο μέρος, καλούμαστε να κατανοήσουμε πλήρως τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που είτε έχουν ήδη ψηφιστεί και έρθει σε ισχύ, είτε θα έρθουν σε ισχύ μέσα στα επόμενα χρόνια. Οι πιό αμφιλεγόμενοι και πολυσυζητημένοι αποτελούν την δέσμη μέτρων EU Fit for 55 καθώς και τον δείκτη έντασης άνθρακα CII. Στο δεύτερο μέρος, αναλύονται τόσο τα ορυκτά καύσιμα όσο και τα καύσιμα χαμηλής ή μηδενικής περιεκτικότητας σε άνθρακα ενώ παράλληλα γίνεται μια προσπάθεια για πλήρη αποσαφήνιση του τρόπου παραγωγής βιώσιμων καυσίμων. Στο τρίτο μέρος, υπολογίζονται και αναλύονται οι διάφοροι περιβαλλοντικόι δείκτες και πρόστιμα τα οποία αφορούν ένα στόλο 30 πλοίων bulk carriers και πώς αυτόι θα κινηθούν αν 5 απο αύτα τα πλοία χρησιμοποιήσουν εναλλακτικά καύσιμα (LNG και μεθανόλη) αντί για ορυκτά καύσιμα (HFO). |
el |
heal.advisorName |
Lyridis, Dimitrios V.
|
en |
heal.committeeMemberName |
Prousalidis, John
|
en |
heal.committeeMemberName |
Papadopoulos, Christos
|
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
102 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|